logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

CPU is unworkable - Abit-be6, Pentium 3 600/128, problem z uruchomieniem

Slageroth 02 Paź 2010 12:49 2051 6
REKLAMA
  • #1 8574772
    Slageroth
    Poziom 10  
    Ocena: 5
    Problem:

- cpu is unworkable or has been changed.
    - nie mogę odpalić kompa (dwa razy na jednym FAN'ie, na płycie są trzy FAN'y i muszę je zmieniać żeby odpalić)
    - monitor nie odpala (dopiero po zmianie FAN'a
    - nie pomaga "press f1 to continue"

Sprzęt:

płyta główna: Abit-be6
    procesor: pentium 3 600/128
    więcej nie wiem bo to komputer kolegi do którego miałem zajrzeć a jestem laikiem

Działania:

- wyczyściłem flaki z kurzu etc.
    - wypastowałem grafikę i procesor (20zł)
    - wymieniłem bateryjkę bios (10zł)
    - Load domyślnych ustawień bios nie działa, komunikat pojawia się nadal
    - "F1 to continue" bez jakiejkolwiek reakcji

Teraz jestem już całkiem głupi i nie wiem co mam zrobić. Proszę o pomoc.
  • REKLAMA
  • #2 8575477
    DriverMSG
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Ocena: 4893
    W pierwszej kolejności dowiedz się jak doszło do tej awarii.

Czy płyta gł. poprawnie rozpoznaje procesor?
    Czy wentylatory są sprawne?
    Czy procesor jest poprawnie skonfigurowany na zworkach, lub na przełącznikach płyty gł.?

Jeśli uda Ci się uruchomić komputer, to podaj pełną specyfikację sprzętu, zgodnie z linkiem z mojego podpisu.
  • REKLAMA
  • #3 8575490
    jankolo
    Spoczywaj w Pokoju
    Ocena: 587
    Dołożę pytanie: w jakiej sytuacji powstała usterka?
  • #4 8576632
    Slageroth
    Poziom 10  
    Czy płyta gł. poprawnie rozpoznaje procesor?

- Jeśli pytasz o to czy przy rozruchu podaje prawdę o procesorze to chyba tak, rozpoznaje że to pentium III 600 coś tam...

Czy wentylatory są sprawne?

- Działają obydwa poprawnie, przeczyściłem je i odkurzyłem także wieją aż miło.