Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Megane Scenic 1997, 1,6 8V Gaśnie i ubywa płyn chłod

06 Paź 2010 22:02 12040 10
  • Poziom 11  
    Witam

    Proszę o pomoc osób które miały podobny problem lub znają się na rzeczy...
    Przeszukałem forum, auto było u 2 mechaników i nadal to samo...

    dodam że auto posiada gaz sekwencję, która załącza gaz kiedy silnik osiągnie 37 stopni.
    jak dawałem auto do zagazowania to problemy już były

    1. Pierwszy problem to jest taki że, po odpaleniu zimnego silnika, a czasem letniego auto odpala ok a później przy jeździe i zmianie biegów z 1 na dwójkę gdy wciskam sprzęgło obroty spadają do zera i zapalają się kontrolki aku i oleju i auto gaśnie , tak samo z 2 na 3, z 3 na 4, z 4 na 5 i dzieje się tak do momentu rozgrzania silnika, później silnik pracuje jak należy.
    Aha czasem ni z tąd ni z owąd obroty utrzymują się np na poziomie 1100 obrotów przez długi czas,


    Co było wymienione

    Sonda lambda - bo palił 11 i był błąd w kompie
    silniki krokowe z 3 sztuki trochę objawy się róźniły ale suma sumarum auto gasło przy zmianie biegów
    wymieniony czujnik temperatury sinika który właśnie jest za to odpowiedzialny
    przeczyszczona przepustnica i tps
    sprawdziłem wężyki podciśnienia - ok


    2. drugi problem jest taki że po wlaniu płynu chłodzącego do chłodnicy do zbiorniczka jak naleję za dużo to wywali nadmiarem i to jest ok rozumiem pozostaje w położeniu minimum i tak powinno zostać tak żekomo jest w scenikach, ale nie jest płyn ubywa nie wiem gdzie powoli ale ubywa, układ jest podciśnieniem, bo jak odkręce korek to stan się podnosi i bulgota nie wiem gdzie i dlaczego ubywa

    Wymieniłem termostat
    w korku jest sprężyna wymieniłem raz na słabszą raz na mocniejszę i to nie jest to



    Proszę o pomoc w tych tematach jak coś jeszcze dopowiedzieć to proszę pisać .
    Czyżby to się silnik kończył ? ciśnienie powinno być 9,5 Bar a jest 8 to jak na 1997 rocznik to chyba jest OK ???
  • Poziom 17  
    Witam.
    Twoje kłopoty mogą wynikać z całkiem innej przyczyny, znikanie płynu - jeżeli nigdzie nie widać wycieku sugeruje że masz uszkodzoną którąś uszczelkę - może pod głowicą. Płyn znika stale czy tylko na początku ? Najlepiej nalej do pełna, odpal silnik, poczekaj aż się nagrzeje i sprawdz poziom płynu. Powiedzmy niech pochodzi z 30 minut i ponownie sprawdz poziom płynu.
  • Poziom 13  
    W czasie testu można sprawdzić ciśnienie w przewodach wodnych. Jak będą twarde jak diabli to raczej uszczelka głowicy.
  • Poziom 13  
    Najprosciej podjechac do fachowca ktory ma proste urzadzenie do badania uszczelki pod glowica. Polega to na wlaniu do tego urzadzenia plynu i zamontowaniu jego zamiast korka od zbiorniczka, jesli jest uszkodzona uszczelka pod glowica to dwutlenek wegla barwi ten plyn z niebieskiego na zielony (lub zolty).
  • Poziom 11  
    mobius121 napisał:
    Witam.
    Twoje kłopoty mogą wynikać z całkiem innej przyczyny, znikanie płynu - jeżeli nigdzie nie widać wycieku sugeruje że masz uszkodzoną którąś uszczelkę - może pod głowicą. Płyn znika stale czy tylko na początku ? Najlepiej nalej do pełna, odpal silnik, poczekaj aż się nagrzeje i sprawdz poziom płynu. Powiedzmy niech pochodzi z 30 minut i ponownie sprawdz poziom płynu.



    Więc sprawa wygląda tak

    Nalewam Petrygo powyżej połowy lub max to po jeździe widzę że nadmiar wywala korkiem pozostaje na stanie MIN i tak przez dłuższy czas nie ubywa powiedzmy tydzień, ale jak podejdę na drugi tydzień to już płynu nie ma na minimum tylko jest poniżej zbiorniczka gdzieś w rurkach

    Dodano po 1 [minuty]:

    kasiada1 napisał:
    W czasie testu można sprawdzić ciśnienie w przewodach wodnych. Jak będą twarde jak diabli to raczej uszczelka głowicy.


    Jeśli chodzi o twardość węży to czy się gotuje w układzie czy nie węże zawsze są miękkie tak mi się wydaje na pewno nie są twarde
  • Poziom 2  
    możliwe ze siadla pompa wodna
  • Poziom 2  
    witam kolego.na początek zmień korek od zbiorniczka na taki który trzyma ciśnienie,a potem odpowietrz układ na zimnym i na ciepłym silniku.rozumiem że wiesz w którym miejscu.napisz jakie efekty.powiem co dalej
  • Poziom 11  
    Witam
    Więc tak zastosowałem dodatkową butelkę i zamontowałem wg schematu znalezionego na elektrodzie, i okazało się że co chwile następuje bąblowanie w zbiorniczku, czyli uszczelka pod głowicą.

    Zdecydowałem się na wymianę uszczelki i ewidentnie była walnięta przy 4 cylindrze, po planowaniu już jest wszystko OK

    ale problem gaśnięcia i obrotów pozostał

    Na rano lub po długim staniu auta, gdy silnik jest zimny, dopóki się nie nagrzeje nie trzyma obrotów i gaśnie przy zmianie biegów.
    Dodatkowo po bardzo długiej jeździe 100-200km po puszczeniu pedału gazu obroty są bardzo wysokie około 1200 obr/min

    Komputer nie ma błędów, co może być tego przyczyną???
  • Poziom 11  
    Co do uszczelki pod głowicą , dość często się ona przepala ponieważ kolektor wylotowy jest bardzo blisko bloku (2 razy wymieniałem, i za każdym razem to samo , wypalona od przedniej strony, mniej więcej po środku ). Co do wolnych obrotów, sprawdz przewody i zawor pochłaniacza par paliwa ( nad wtryskiwaczami). Mialem urwany króciec i efekt był taki sam, brak wolnych obrotów na zimnym silniku. Sprawdz czujnik położenia przepustnicy (biały przewód na złączu), powinien pokazywać od 0 do prawie 5V. Przy zamnknietej przepustnicy jakieś 0,5v, im bardziej otwarta tym napięcie większe.

    Dodano po 4 [minuty]:

    Co do uszczelki pod głowicą , dość często się ona przepala ponieważ kolektor wylotowy jest bardzo blisko bloku (2 razy wymieniałem, i za każdym razem to samo , wypalona od przedniej strony, mniej więcej po środku ). Co do wolnych obrotów, sprawdz przewody i zawor pochłaniacza par paliwa ( nad wtryskiwaczami). Mialem urwany króciec i efekt był taki sam, brak wolnych obrotów na zimnym silniku. Sprawdz czujnik położenia przepustnicy (biały przewód na złączu), powinien pokazywać od 0 do prawie 5V. Przy zamnknietej przepustnicy jakieś 0,5v, im bardziej otwarta tym napięcie większe.
  • Poziom 1  
    Uszczelka wymieniona temat zamykam
  • Poziom 2  
    witam panowie jestem nowy na forum zalogowałem się no bo znikąt ratunku może tu ? mam problem identyczny jak krystian 333 mój scenic 1,6 8v 1997 rok gdy jest zimny przy zmianie biegów gaśnie gdy wcisne sprzęgło obroty spadają do 0 jak tylko się rozgrzeje wszystko ok problem występuje gdy na dworze jest zimno latem problem znika Komputer pokazuje parametry ok wymieniłem Przepustnice ,silniczek krokowy, czujniki, zawór od pochłaniacza par paliwa, i dalej to samo Może ktoś kto miał taki problem podpowie mi co robic Może krystian333 napisze czy udało mu się naprawic swoją renie Pozdrawiam i proszę o jakoś rade