Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Megane Scenic 1.6 16v - gaśnie silnik.

adis95 07 Mar 2017 23:17 1443 21
  • #1 07 Mar 2017 23:17
    adis95
    Poziom 2  

    Witam, czytam podobne objawy, ale nie do końca zgadzają się z moimi:/, ale tak w skrócie problem polega na tym, że samochód na zimnym silniku trzyma równe obroty i tak samo na ciepłym silniku (temp w normie 90 stopni) przejadę do 3 km, samochód gaśnie, nie chce potem odpalić, odczekam z 5 min i odpali, ale znowu gaśnie komputer, nie pokazuje błędów czujnik położenia wałka, jest ok, bo podmieniałem, co może go jeszcze boleć. Renault Megane Scenic 1.6 16v 1999r 107ps.

    0 21
  • #2 07 Mar 2017 23:48
    mario 77
    Poziom 22  

    Czujnik położenia wału , pompa paliwa a może cewka itd... Podstawa to diagnostyka , musisz sprawdzić czego mu brakuje kiedy nie chce odpalić.

    0
  • #3 07 Mar 2017 23:55
    kamiloskop
    Poziom 22  

    Wtedy, jak nie chce odpalić to słychać pompkę w baku. Sprawdzałeś błędy pod względem samego silnika, a reszta podzespołów była sprawdzana?

    0
  • #4 08 Mar 2017 06:48
    bsv2001
    Poziom 16  

    Diagnostyka.
    Ale często - Main Relay - słaby kontakt, przewody.

    0
  • #5 08 Mar 2017 10:38
    tomiok
    Poziom 33  

    Jak masz, to podmień cewkę, po rozgrzaniu się może powodować takie objawy.

    0
  • #6 08 Mar 2017 10:55
    waski821
    Poziom 15  

    Cewki są cztery więc raczej nie wszystkie naraz szwankują. Objawy typowe dla uszkodzonego czujnika położenia wału. Należało by sprawdzić czy wtedy gdy nie chce palić widzi obroty silnika.

    0
  • #7 08 Mar 2017 12:23
    mczapski
    Poziom 38  

    Jeśli błąd jest powtarzalny to szukałbym w instalacji paliwowej. Na pierwszy rzut pompa paliwowa. Może zużycie, może zatkanie filtra, może regulator ciśnienia?
    Mowa o silkimu k4?

    0
  • #8 08 Mar 2017 16:00
    Auto Bil
    Poziom 8  

    Ja bym spróbował np suszarką do włosów podgrzać czujnik wału i potem palić auto.

    0
  • #9 08 Mar 2017 16:20
    mario 77
    Poziom 22  

    dawid6935 napisał:

    Ja bym spróbował np suszarką do włosów podgrzać czujnik wału i potem palić auto.

    Przy typowej usterce czujnika właśnie wtedy nie zapali.

    0
  • #10 08 Mar 2017 16:41
    sebap
    Poziom 40  

    Pierwszy podejrzany to czujnik położenia wału. Clip nie zawsze pokaże jego błąd.

    0
  • #11 08 Mar 2017 17:51
    Auto Bil
    Poziom 8  

    mario 77 napisał:
    dawid6935 napisał:

    Ja bym spróbował np suszarką do włosów podgrzać czujnik wału i potem palić auto.

    Przy typowej usterce czujnika właśnie wtedy nie zapali.
    Dokładnie.

    0
  • #14 08 Mar 2017 19:14
    vemo
    Poziom 11  

    To może napiszesz gdzie się on znajduje.

    0
  • #16 08 Mar 2017 19:26
    Matylda_26
    Poziom 12  

    Pod samochodem, przy prawym tylnym kole.

    0
  • #17 08 Mar 2017 19:34
    robokop
    Moderator Samochody

    Ten czujnik czasem wystarczy stuknąć - auto zapali. Przy diagnostyce, trzeba patrzeć czy sterownik widzi obroty silnika przy rozruchu - wtedy wiadomo od razu.

    0
  • #19 08 Mar 2017 19:59
    vemo
    Poziom 11  

    Matylda_26 napisał:
    Pod samochodem, przy prawym tylnym kole.

    Daj fotkę bo jeszcze filtra w SI nie widziałem!!

    0
  • #21 12 Mar 2017 12:43
    adis95
    Poziom 2  

    Powiem tak filtr został paliwa został wymieniony niestety nic to nie dało :/,czujnik pozmieniałem jak pisałem tez nie to nie dało cewki są okej były też już sprawdzane . Nie wiem gdzie dokładnie znajduje się modulator bo obstawiam jeszcze to ??? Ale co lepsze ost odpaliłem samochód nagrzal się już miał gasnąc ale wskoczył na obroty przejechałem się kawałek i znowu zgasł , i co lepsze jeszcze potem fakcie samochód stał odpaliłem temperatura poszła do góry ale nie pasowało mi to bo rosła dosyć szybko chłodnica zimna była a silnik ciepły jak mówicie pompa wody czy poprostu termostat się nie otworzył ?dodam że był też zmieniany

    0
  • #22 12 Mar 2017 14:59
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.

    Wałek to jest rozrządu i tu są dwa.
    Wał jest jeden i to wał korbowy.
    Czujnik wałka to czujnik wałka w wału to wału więc nie myl nazw.
    To auto nie ma czujnika wałka a napisałeś że taki wymieniłeś.
    Jak jest usterka to jakie obroty wału widzi diagnoskop w momencie próby odpalenia?
    Czy jak nie zapala w momencie usterki to czy jest iskra?
    Jeżeli brak iskry to czy jest w tym momencie sterowanie wtryskiwaczy lub czy jak nie chce odpalić to świece są mokre?
    Z Twoich opisów to typowy objaw uszkodzenia czujnika wału.

    0
  Szukaj w 5mln produktów