Witam !
Chcę prosić o "chłopską" radę, jaki wybrać program do projektowania PCB. Zależy mi na prostocie i użyteczności. Chciałbym aby takowy program posiadał autoruter.
Biorąc pod uwagę pierwszy post to żaden program nie spełni do końca Twoich oczekiwań. Chcesz mieć autorouter na poziomie to może kup sobie soft z firmy Zuken za jedyne 50000Euro! Chociaż wcale nie jest pewne, czy ten program ma już wbudowany moduł odgadywania myśli projektanta (ale biorąc pod uwagę cenę to pewnie ma )
Ja używam Altium (wcześniej Protel, DXP) i raczej nie mam zastrzeżeń. Nigdy nie użyłem autorutera "na poważnie".
Ok, dzięki. A gdybyśmy się Panowie skupili głównie na autorouterze ? Jestem początkującym i takie rozwiązanie bardzo ułatwia mi życie. Miałem Eagle 5.8 i tam był autorouter, tylko że trzeba było po nim dużo poprawiać.
Na początek chciałbym jakiś programik, który zrobi za mnie większość roboty, dopuki nie nabiorę wprawy
P.S - nie gra roli fakt, czy program jest płatny czy darmowy.
Autoroutery nawet w komercyjnych programach nie zawsze działają zgodnie z oczekiwaniami projektanta. Efektem jest właśnie konieczność ręcznego poprawiania ścieżek. Często autoroutery potrafią trasować ścieżki w skomplikowanych projektach typu płyty główne komputerów, a "wykładają się" przy stosunkowo prostych projektach na jednostronnych płytkach.
W programie KiCAD a dokładniej w edytorze płytek Pcbnew jest możliwość wyeksportowania projektu do zewnętrznego darmowego autoroutera (online) FreeRouter. Ten sam wyeksportowany plik projektu jest zgodny z zaawansowanym (i komercyjnym) autorouterem Specctra, gdyby darmowe autoroutery nie dawały rady.
Obrazek przedstawia okno eksportu projektu płytki z edytora Pcbnew do zewnętrznych autorouterów.
Jestem początkującym i takie rozwiązanie bardzo ułatwia mi życie. Miałem Eagle 5.8 i tam był autorouter, tylko że trzeba było po nim dużo poprawiać.
Na początek chciałbym jakiś programik, który zrobi za mnie większość roboty, dopuki nie nabiorę wprawy