Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat Panda - wspomaganie kierownicy podpięcie pod body komp.

23 Paź 2010 20:36 19302 5
  • Poziom 13  
    Witam
    Postanowiłem zamontować wspomaganie kierownicy do Fiata Pandy. Zakupiłem kompletną kolumnę ze wspomaganiem, ale niestety jej instalacja elektryczna została odcięta od oryginalnych wtyczek. Ze wspomagania wychodzi 6 przewodów : 2 grube od zasilania i 4 cieńkie (Białoróżowy, białoczarny, pomarańczowczarny i różowo czarny). Orientuje się ktoś w które miejsce w body komputerze powinny być te 4 przewody wpięte?
    Fiat Panda - wspomaganie kierownicy podpięcie pod body komp. Fiat Panda - wspomaganie kierownicy podpięcie pod body komp.

    Temat rozwiązany. Jakby ktoś potrzebował na przyszłość w załączniku schemat podłączenia i opis wyprowadzeń
    Załączniki:
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 12  
    Mam pytanie. Czy przełożenie kolumny jest do wykonania samemu w warunkach garażowych? Trzeba zdejmować całą deskę rozdzielczą czy wystarczy demontaż okolic pod licznikiem? Przekładanie stacyjki i wszystkich przełączników na kolumnie pewnie nie jest najprostsze?
    Jeśli posiada się starszą wersje body kompa w Pandzie to nie bedzie działać CITY i będzie migać licznik km? Niektórzy pisali o takich skutkach ubocznych.
    Czy konieczna jest kalibracja w ASO po montażu albo jakaś aktywacja? Czytałem że nie jest to absolutnie konieczne.

    EDYTA:
    Odpowiem sobie sam bo pewnie komuś sie przyda.
    Wymiana kolumny nie stwarza wiekszych problemów. Kierownicę zdejmuje sie po wyjeciu poduszki (zatrzaski) i odkreceniu jednej nakrętki z podkładką zabezpieczającą.
  • Poziom 16  
    Ja też zamontowałem wspomaganie do Pandy.
    Z mechaniką nie ma problemów, podobnie z przełożeniem kolumny.
    Trochę zabawy jest z elektryką i kabelkami, podlączyłem zgodnie z poradnikiem z allegro od usera cac-tus i wszystko działa bez problemu.
    Po zamontowaniu mruga zegar na liczniku, można sie tego pozbyć w ASO za 60zł lub jesłi mamy swój kabelek np EM327. Oczywiście w niczym to mruganie nie przeszkadza, to tylko informacja z Body kompa że pojawiło sie nowe niezaadoptowane urządzenie w aucie.
    Przy zakupie części trzeba uważać żeby nie kupić wspomagania z anglika bo będziemy mieli problem.
    Mnie całość wyszła 420zł za części + 30 za poradnik.
  • Poziom 1  
    Witam!
    Moja Panda również nie posiada wspomagania i już mnie to bardzo męczy, zabieram się już do montażu od pewnego czasu ale nie mam kompletnej wiedzy na ten zabieg. Jeżeli może ktoś pomóc chętnie skorzystam... jakie części muszę kupić i jak się za to zabrać?
  • Poziom 12  
    Z samym przełożeniem kolumny nie ma problemu, zabawa jest z kabelkami i bez dokładnego schematu tego nie zrobisz. Trzeba przepiąć parę wsuwek w kostkach do body komputera i pociągnąć przewody do aku.
    W sumie nie ma tego nigdzie na necie opisanego dokładnie i robiąc to pierwszy raz nie jest łatwo.
  • Poziom 13  
    Dodam jeszcze że po zamontowaniu kolumny i dopięciu jej do body komputera należy dopisać dodatkowe urządzenie do body komputera - usunięcie migania wskazania licznika. Ja to wykonałem za pomocą programu FiatEcuScan i funkcji osiowania proxi (bodajże na samochodzie Fiat Punto `03 w sekcji nadwozie). Wszystko chodzi ok.