Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes Atego 817 2000rok nie odpala

04 Gru 2010 11:41 8426 11
  • Poziom 10  
    Atego nie odpala po przekręceniu kluczyka ani przyciskiem na silniku.Jeśli się włączy na krótko rozrusznik to normalnie kręci ale odpali tylko na ''plaku'' i gdy się rozgrzeje to bez plaka nie chce odpalić.Na wyświetlaczu są błędy FR 0 3130 oraz INS 0 3620.
    Bardzo proszę o pomoc.
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 20  
    No to trzeba sprawdzić czy dochodzi do kompa sygnał ze stacyjki, a potem sprawdzić czy wychodzi sygnał, no i sprawdzić też autoryzacje do jazdy czy są wszystkie zezwolenia. jaki tam jest silnik?
  • Poziom 10  
    Silnik jest 4,2.Z rana zabiorę się za sprawdzanie tych sygnałów do stacyjki oraz kompa.Błędy które pokazuje na wyświetlaczu sprawdziłem i nie mają nic wspólnego z odpalaniem czyli może być ten sygnał do stacyjki lub jego brak.Możesz wyjaśnić o co chodzi z tą autoryzacją i zezwoleniami i czy wiesz w którym miejscu jest w Atego przerywacz-moduł kierunkowskazów?
    Dziękuję za odpowiedź.
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 10  
    Pierwsze co sprawdź masę i prąd czy dochodzi na sterownik silnika - Mniejsza wtyczka z lewej strony silnika pod przyciskami start - stop. Masa to są piny 9 i 11 zasilanie czerwone kable piny 5 i 6.

    Ja też podłącze się pod temat i zapytam o mój problem. U mnie masa naprawiona zasilanie jest, przewód od transpondera dobry a dalej samochód kręci ale nie odpala dodatkowo wyświetla się komunikat CODE a w MR jest błąd nie otrzymany kod immo. Auto to tez MB Atego ten sam motor 4,2. Może przy okazji ktoś i mi by podpowiedział co nieco z góry dzięki.
  • Poziom 10  
    Kurek333,wydaje mi się że gdyby sterownik nie miał zasilania lub masy to silnik wcale by nie odpalał a wystarczy trochę plaka rozrusznik ''na krótko'' i chodzi jak trzeba.Problem w tym że musi chodzić cały dzień bo po zgaszeniu trzeba podnosić kabinę i znowu psikać plakiem.Możliwe że jest tam jakiś sterownik rozrusznika? Dla pewności oczywiście sprawdzę to zasilanie oraz masę.
  • Poziom 20  
    Autoryzacja i zezwolenie to są wartości odczytane ze sterownika stacyjki i silnika, tam jest napisane czy sterownik jest zablokowany, czy jest zezwolenie na start i czy widzi przekręcenie stacyjki.
  • Poziom 10  
    Sprawdziłem zasilanie oraz masę sterownika i wszystko się zgadza.Nic więcej tam nie zdziałam z powodu braku możliwości podłączenia pod kompa.Poddaję się.Właściciel też chyba woli odpalać go codziennie plakiem niż wydać kilka stówek na serwis.... Gdyby ktoś mi udzielił jeszcze informacji w którym miejscu jest ten sterownik od kierunków będę bardzo wdzięczny.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 17  
    Panowie główną awarią tych samochodów jest często uszkadzajaca się główna wiązka która idzie od spodu na łączeniu skrzyni z silnikiem,tam najczęściej jest przyczyna
  • Poziom 10  
    Błędów MR nie ma na wyświetlaczu tylko FR oraz INS,przełącznik od windy jest sprawny i w pozycji ''off'',wiązka wygląda na nieruszoną.Sprawdzę jeszcze czujnik biegu jałowego i przekaźnik od rozrusznika ponieważ przypomniało mi się że jakiś rok temu w innym atego (nowszy model i automat) po wymianie rozrusznika ''mądry'' elektryk stwierdził że ten przekaźnik jest zbędny i go nie założył,puścił sygnał bezpośrednio na automat rozrusznika.Komputer prawdopodobnie ''widział'' za duży pobór prądu przez automat rozrusznika i blokował zapłon ale kręcił! Po założeniu przekaźnika przy rozruszniku było OK.Dam znać w tygodniu co z tego wyszło a jak nie to odstawię badziewie i niech ktoś inny się męczy.
  • Specjalista - Samochody Ciężarowe
    smerdendes napisał:
    Sprawdzę jeszcze czujnik biegu jałowego i przekaźnik od rozrusznika ponieważ przypomniało mi się że jakiś rok temu w innym atego (nowszy model i automat) po wymianie rozrusznika ''mądry'' elektryk stwierdził że ten przekaźnik jest zbędny i go nie założył,puścił sygnał bezpośrednio na automat rozrusznika.Komputer prawdopodobnie ''widział'' za duży pobór prądu przez automat rozrusznika i blokował zapłon ale kręcił! Po założeniu przekaźnika przy rozruszniku było OK.Dam znać w tygodniu co z tego wyszło a jak nie to odstawię badziewie i niech ktoś inny się męczy.

    tez kiedys mialem taka sytuacje jak opisales tyle ze w Vario i po zalozenu ponownie tego przekaznika problem sam sie rozwiazal
  • Poziom 10  
    Dzisiaj od rana zrobiłem jeszcze jedno podejście i okazało się że przekaźnik przy rozruszniku miał zaśniedziałe styki oraz pin sterujący i pomimo tego że czasem się odzywał to nie przewodził prądu.Po wymianie na inny wszystko wróciło do normy.Przekaźnik musi być oryginalny (opór cewki około 30omów) ponieważ na innym nie ruszy.Dziękuję wszystkim za podpowiedzi,temat zamykam.