Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes Atego 818 2002 r - nie odpala.

12 Lip 2019 12:10 144 7
  • Poziom 2  
    Witam. Problem z Mercedesem Atego 818 2002 r. Autko miało fazy, że nie miało czasami mocy (głównie zimne) Sytuacja nasiliła się na tyle, że całkowicie stracił moc i nie odpalił po zgaszeniu. Wymieniłem filtr + pompkę mechaniczną i nie chce gadać nawat z plaka. Błędy jakie się świecą:
    FR 0004
    INS 0014
    MR 0414

    HELP !
  • Poziom 15  
    Witam,
    Czy na pewno dobrze odczytałeś te błędy? Podaj może VIN pacjenta. I sprawdź jeszcze raz te błędy bo takich nie mam na liście (ale może lista z innego rocznika).
  • Poziom 2  
    Błędy odczytane dobrze na pewno. Też nie moge ich znaleźć. Podaje vin : WDB9700171k763455
  • Poziom 15  
    Niestety, sprawdzałem po VIN'ie nie ma takich kodów błędów. Najlepiej będziesz miał podłączyć autko pod Star Diagnoze i odczytać błędy bezpośrednio, przy okazji podejrzysz parametry silnika.

    Martwi mnie to,że jak piszesz auto nie pali nawet na plaku. To może oznaczać brak kompresji na którymś z cylindrów. Olej sprawdzałeś? tzn. czy nie ma jakiegoś syfu typu opiłki, mleczny kolor etc. Może poszła uszczelka głowicy? Poluzuj przewody paliwowe które idą od pomp do wtrysków i sprawdź czy jest wtryskiwane paliwo, powinno być wyraźnie widać moment wtrysku a nie tylko pocenie lub kapanie paliwa.

    TU masz wspomniane listy kodów błędów po Vinie:
  • Poziom 2  
    Po wielkich mękach i odpowietrzeniu pompowtrysków samochód odpala ale chodzi nierówno i ledwo jedzie.. cały czas po odkręceniu przewodu paliwowego przy trzecim pompowtrysku razem z paliwem idzie powietrze. Nigdzie nie widać wycieków ani nic podobnego.
  • Poziom 15  
    Odpowietrzałeś szynę niskiego ciśnienia? Czy tylko na wtryskach?
  • Poziom 2  
    Mercedes Atego 818 2002 r - nie odpala.

    Jak luzuje ten przewod tryska paliwo z powietrzem. W inny sposób nie odpowietrzałem.
  • Poziom 15  
    Po prawej stronie od tego przewodu masz tekelan z nadmiaru na listwie niskiego ciśnienia, ta wysoka jakby "przedłużka" to zawód utrzymujący ciśnienie na listwie. Przytrzymaj kluczem główkę tekelanu i poluzuj śrubę mocującą, powinno wylecieć powietrze. Podejrzewam, że szyna jest zapowietrzona, a że 3 pompa jest najbliżej to łapie te powietrze. Koniecznie przytrzymaj główkę tekelanu bo inaczej Ci pęknie i narobisz sobie roboty z jego wymianą (biegnie do filtra faliwa - za filtrem).