logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Wybór anteny do domku szeregowego: kierunkowa czy szerokopasmowa?

dash4 29 Gru 2010 13:29 2772 13
REKLAMA
  • #1 8928820
    dash4
    Poziom 10  
    Ocena: 27
    Witam.
    Od razu zaznaczę że używam szukajki i przeglądam różne tematy ale jak dotąd nie pomogły mi się one zdecydować.

Tak jak w temacie- jaką antenę wybrać do domku szeregowego (parter, piętro + poddasze)
    Przeglądając tematy wywnioskowałem (mylnie? )że najlepszą anteną była by antena kierunkowa- jak najdłuższa. Niestety nie znam się na tym i nie wiem gdzie jest nadajnik z którego odbieram sygnał (lub kilka nadajników) dlatego wydaje mi się że lepszym rozwiązaniem była by antena szerokopasmowa. Powiem tylko tyle że nadajniki nie mogą być zbyt daleko ponieważ wsadzając zwykły 2metrowy kawałek drutu miedzianego- tv odbiera TVP1 (jako tako- widać pionowe pasy) TVP2(odbiera nawet dobrze i bardzo dobrze) POLSAT (dobrze i bardzo dobrze) TV4 (obraz nie można powiedzieć że dobry ale prawie dobry tylko że nie ma głosu) TVN (obraz śnieży i nie ma głosu) TVP3 (obraz taki jak jedynki a głos czarami przerywa). Wszystko to jest w pomieszczeniu dlatego wydaje mi się że nadajniki nie są zbyt daleko.
    Budynek o którym piszę jest w Białymstoku na oś. Bagnówka, ul Białkowskiego.

Czytając elektrodę- dobrym rozwiązaniem wydaje się być antena telmor:
    ► DIGITmax HD – antena pasywna bez wbudowanego przedwzmacniacza antenowego,
    ► DIGITmax HD/P15 – antena z wbudowanym przedwzmacniaczem antenowym - wzmocnienie 15dB,
    ► DIGITmax HD/P25 – antena z wbudowanym przedwzmacniaczem antenowym - wzmocnienie 25dB.
    Tylko która? no i czy z racji jej ceny, i jak mi się wydaję dość bliskiej obecności nadajników nie można by jej zastąpić czymś tańszym co by zdało także egzamin?

Z góry dziękuję za wszystkie sugestie.
    Pozdrawiam
  • REKLAMA
  • #2 8930701