Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Pompa paliwa WV – czy naprawiać ?

11 Paź 2004 21:47 2610 8
  • Poziom 15  
    Witam

    Mam dwie pompy paliwa WV jedna ma połamane ząbki w turbinie i jest rozebrana, druga zaś jest prawie dobra z tym że ma zjechane szczotki. Zastanawiam się czy mogę przełożyć dobre szczotki z jednej pompy do drugiej. Oczywiście aby to zrobić muszę rozgiąć górną część obudowy pompki, która jest hermetycznie zamknięta przez zagięcie aluminiowej obudowy wokół plastikowego wieczka z wylotem paliwa ( starałem się to dość obrazowo opisać – ci co wiedzą o co chodzi zrozumieją ). Oczywiście po zamontowaniu szczotek planuję złożyć wszystko jak było i zagiąć obudowę z powrotem – oczywiście nie zrobię tego tak szczelnie i dokładnie jak to zrobiła prasa w fabryce. Ponieważ i tak cały wirnik z komutatorem i szczotkami jest w benzynie, dlatego zastanawiam się czy to prawdopodobnie nie dokładne zamknięcie obudowy będzie wpływało w jakikolwiek sposób na bezpieczeństwo pracy, a dokładniej na możliwość WYBUCHU zbiornika paliwa ? proszę o odpowiedzi bo zastanawiam się czy wydawać 1000 zł na nową pompę paliwa. Samochód to seat ibiza 1.0 lit. 95r

    Proszę o konkretne odpowiedzi, poparte doświadczeniem a nie domysłami ( w tym przypadku to ważne )

    Będę bardzo wdzięczny za pomoc.

    pozdrawiam

    Markusek(malpa)interia.pl
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 15  
    okazało się że szczotki z drigiej pompki sa o 1 mm dłuzsze, wiec chce dac szczotki od jakiegos silnika ( nie od pompy ) ktore maja duza zawartosc grafitu - czyli powinny mniej iskrzyc. Czy moge je dac do pompy bez ryzyka wybuchu? Wiem ze pytania zadaję dosc tendencyjnie, ale nie chce wyleciec w powietrze
  • Poziom 23  
    markusek napisał:
    okazało się że szczotki z drigiej pompki sa o 1 mm dłuzsze, wiec chce dac szczotki od jakiegos silnika


    to co, ze sa dluzsze, pewnie mniej zuzyte. Jak dasz od jakiegos silnik, moze sie okazac, ze sa twardsze i szybko zuzyje sie komutator.
  • Poziom 15  
    a czy ktos moze mnie przekonac ze to nie wyleci w powietrze przeciez to wszystko siedzi w zbiorniku z benzyną - prosze o solidne argumenty, ktos wogole cos takiego robil ?
  • Poziom 39  
    problem wybuchu nie istnieje ,możesz poskładać z dwóch pomp jedną wybierz do montażu części lepsze szczotki wybierz mniej zużyte i lepiej nie zastępuj ich innymi ,uważaj w czasie montażu turbiny jej poszczególne części mają ściśle określone położenie .W czasie montażu musisz wciskać głowice w aluminiowy korpus acha jeszcze jedno na dole w korpusie jest oring nie uszkodz go i z tym wciskaniem to delikatnie najlepiej przed rozbiórką zmierz głębokość osadzenia głowicy względem korpusu. Robiłem to wiele razy i poza problemem uszczelnienia innych nie było. Powodzenia . :)
  • Poziom 32  
    Nie pali się benzyna, tylko jej opary. W samej benzynie możesz odgasić zapałkę. Wybuch może nastąpić tylko wtedy jeśli jest odpowiednie stężenie oparów benzyny z powietrzem. Aby do tego nie dopuścić zbiornik paliwa ma odpowiednie instalacje odpowietrzające. także praca zanurzonego w benzynie silnika elektrycznego jest całkowicie bezpieczna, niemniej pompa powinna być szczelnie zamknięta, ponieważ ona sama w sobie zapewnia bezpieczeństwo, nawet jeśli zbiornik jest pusty. Poza tym zamknięcie powinno wytrzymać ciśnienie wytwarzane przez pompę które w przypadku wielopunktu jest niemałe. Pompa jest elementem którego producent nie przewidział do naprawy z wielu względów, między innymi bezpieczeństwa, dlatego pompę należy bezwzględnie wymienić, a nie naprawiać, ale wybór należy do Ciebie.
  • Poziom 29  
    Zwróć uwagę markusek czy komutator jest w stanie do używalności.
    Sam chciałem wymieniać u siebie szczotki ale ... wycinki komutat. mi się wytarły i ... musiałem kupić drugą pompę (używaną za 200 PLN), którą dało się jakoś zaadoptować u mnie.
  • Poziom 20  
    nie naprawiaj jak nie musisz. to na krótką mete. sam się kiedyś użerałem. wybuchnąć nie może. benzyna toto smaruje jak jej braknie to pompa się psuje, norma przy autach z gazem.