Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat Bravo 1,9 jtd 2001 - świecąca się kontrolka hamulca

michal6116 09 Sty 2011 21:44 7548 19
  • #1 09 Sty 2011 21:44
    michal6116
    Poziom 8  

    Witam serdecznie.
    Z racji tego, że jestem całkiem nowy na forum proszę o wyrozumiałość.

    Od miesiąca jestem posiadaczem Fiata Bravo 1,9 jtd 74KW (101KM).
    Problem pojawił się jakiś czas temu. Podczas odpalania auta zapala się kontrola hamulca standardowo komputer pewnie sprawdza podzespoły tak jak poduszki i całą reszta kontrolek, następnie wszystko gaśnie a po przekręceniu kontrolka hamulca znowu się zapala (zaznaczam, że ręczny jest opuszczony).
    Po przejechaniu kilkuset metrów mogę zgasić auto, a po ponownym odpaleniu kontrolka już się nie pali. Natomiast, gdy auto znowu postoi pojawia się to na nowo.
    Co może być tego przyczyną?
    Wymieniłem tarcze oraz klocki i płyn hamulcowy z przodu z racji tego, że poprzednie już się nie kwalifikowały zbytnio do jazdy (płynu z tyłu nie wymieniano, tak mi powiedział mechanik, ponieważ nie chciał ruszać tyłu bo były zapieczone zaworki, coś takiego pamiętam). Problem pojawiał się także na starych tarczach i klockach.
    Dodam, że nie pojawia się to za każdym razem.
    Gdy było bardzo zimno nie było tego problemu zauważyłem, że gdy jest mokro. Niestety auto mam za krótko, żeby sprawdzić czy, gdy jest sucho problem się powtarza.
    Auto posiada także system ABS, który w chwili obecnej jest nie sprawny.

    0 19
  • #2 09 Sty 2011 22:00
    Juras1844
    Poziom 14  

    Gdzięś brak izolacji na przewodach kontroli zużycia okładzin stąd występuje ta usterka przy dużej wilgoci.

    0
  • #3 09 Sty 2011 22:06
    jawiczka
    Poziom 27  

    W tym modelu może to oznaczać niesprawność układu ABS, gdyż w modelach po 98 kontrolka hamulca ręcznego oznacza ogólną awarie układu hamulcowego, w którego skład wchodzi ABS.

    0
  • #4 09 Sty 2011 22:10
    michal6116
    Poziom 8  

    mimo tego że nie mam takiej kontrolki od zużycia okładzin występuje całe okablowanie do tego? ale dziwi mnie jeszcze to że kontrolka zapala się tylko podczas zapalania auta, potem gdy już się nie pali to gdyby było przebicie powinna się zapalić gdy najdzie wilgoci? chyba ze się mylę. Jechałem w trasie przy sporych opadach i się nic nie działo. w każdym razie warte sprawdzenia to okablowanie.

    0
  • #5 09 Sty 2011 22:11
    dj_mati
    Poziom 23  

    Też mam fiata. Punto 2 1,9JTD. Gdy zaświeci się sama kontrolka ABS oznacza to że są jakieś anomalie w układzie abs'u. Np błąd czujnika abs'u. U mnie gdy czujnik źle zliczał impulsy z piasty najpierw głupiał abs, zaświecała się kontolka ABS'u a przy dłuższej jeździe z tymi usterkami zaświecała się również kontrolka "ręcznego" i w tym momencie cały system abs był nie aktywny.

    0
  • #6 09 Sty 2011 22:20
    michal6116
    Poziom 8  

    jak go kupowałem to kontrolka od ABS już się paliła, gdyż był to samochód po niedużej kolizji mogę podejrzewać że został uszkodzony lub nawet odłączony czujnik absu aczkolwiek elektryk powiedział mi ze komputerem nie może połączyć się z pompą. Czyli z tego co czytam najpierw zacząć od naprawy absu i później obserwować? najdziwniejsze jest w tym wszystkim to iż po przejechaniu kilku set metrów i ponownym uruchomieniu auta problem znika (Abs cały czas się pali bo wiem że jest uszkodzony)

    0
  • #7 10 Sty 2011 14:57
    dj_mati
    Poziom 23  

    Podpiąc autko pod kompa i zobaczyć który czujnik podaje złe sygnały lub wogole nie podaje. usterkę naprawić i problem z kontrolką abs i (i) powinna zniknąć.

    0
  • #8 11 Sty 2011 17:02
    rykfor
    Poziom 14  

    Jeżeli chodzi o zapalającą się kontrolkę ręcznego podczas uruchamiania silnika to jak wygląda stan akumulatora? Ile latek i kiedy był ostatnio ładowany? U mnie jest podobnie ale mam stary akumulator i w czasie uruchamiania spada troszkę napięcie.
    Jeżeli chodzi o abs to fiat ma wyjście na innym pinie niż silnik,a u ciebie powinno być gniazdo umieszczone pod bezpiecznikami 16 pinowe. Jakim sprzętem mechanik sprawdzał abs ? Powinieneś mieć sterownik abs Teves.

    0
  • #9 11 Sty 2011 17:23
    michal6116
    Poziom 8  

    Akumulator kupiłem nowy jakoś trochę przed świętami. Od czasu kiedy kiedy napisałem ostatniego posta następnego dnia problem zniknął jak zwykle. Narazie jest wszytsko ok. Zobaczymy jak będzie dalej kiedy przyjdzie wieksza wilgoc. Możliwe że gdzieś jest przebicie. a co do ABSu nie mam pojęcia czym sprawdzał. pokazywał mi tylko na komputerze że na silniku błędów nie ma, poduchy ok, ale nie mógł się połączyć z pompą ABS.

    0
  • #10 11 Sty 2011 19:43
    rykfor
    Poziom 14  

    Sprawdź bezpieczniki czy masz dobre.

    0
  • #11 19 Sty 2011 22:03
    michal6116
    Poziom 8  

    Witam ponownie kolegów forumowiczów.
    Wracając do tematu podejrzewam że faktycznie gdzieś jest przebicie, gdyż pogoda troszkę się zmieniła, zrobiło się ciepło i sucho problem zniknął. Póki co jest wszystko ok. Od kilku dni kontrolka ( ! ) nie pali się podczas jazdy. Niestety nie mam w chwili obecnej możliwości dojścia na kanał, więc nie potrafię zdiagnozować w którym dokładnie to jest miejscu.

    Pojawił się niestety inny problem. Wiem ze już by można o tym nie jedną książkę napisać, ale dzisiaj od rano auto straciło moc. jak jest zimny kręci się do 2tys obrotów jak się robi ciepły to do 3 tys ale niesamowity muł. Poszedłem za radami gdzie doczytałem na jakichś forach i po odpięciu przepływomierza wszystko wraca do normy. Auto dostaje ogromnego kopa.

    Pytanie moje jest takie. Czy wystarczy wymienić przepływomierz?? czy odpięcie kostki powoduje też że komputer nie czyta informacji z innych podzespołów takich jak EGR (jak czytałem to również taka nazwa się pojawiała) Auto nie kopci wogóle.

    0
  • #12 19 Sty 2011 22:22
    dj_mati
    Poziom 23  

    Podjedź na kompa i sprawdź czy zapisany jest jakiś błąd przepływki. Po odpięciu przepływomierza komputer będzie przyjmował wartości optymalne. EGR to jak wiadomo zawór recyrkulacji spalin. Ja np go zaślepiłem, nie potrzebna sadza dostaję się do układu dolotowego. Późnije są problemy, kanały pozatykane i ogólnie syf. A tak jak kolega wyżej pytał w sprawie zapalania się kontrolki abs przy rozruchu auta: Jeżeli akumulator jest nie doładowany to przy rozruchu centralka ABS-u wyświetla anomalię w układzie (znaczny sadek napięcia).

    0
  • #13 20 Sty 2011 17:19
    rykfor
    Poziom 14  

    Jeżeli po odpięciu przepływki silnik pracuje normalnie to na 90% padła (po odpięciu komp przechodzi w tryb awaryjny), ale dla pewności podłącz się pod kompa i sprawdź jakie błędy wywali. Jak będziesz kupował przepływkę to bierz boscha.

    0
  • #14 08 Wrz 2011 20:55
    grzesiek920427
    Poziom 8  

    Witam. w moim fiacie brava 1,9 jtd 2001 po wymianie przegubów pali sie komntrolka ABS i od Ręcznego(zapala sie po przejechaniu kilku metrow).podlaczlem auto pod komputer i dwa przednie czujniki nie pokazyhwaly predkosci kola. czy to wina czujnikow czy moze lozyska???. dziwne zeby czujniiki padly dwa na raz.

    0
  • #15 12 Wrz 2011 16:32
    rykfor
    Poziom 14  

    A masz je podłączone? Może ktoś zapomniał to zrobić. Jeżeli były wymieniane łożyska to może zostały założone bez abs.
    Pozdrawiam.

    0
  • #16 18 Wrz 2011 21:23
    galernik79
    Poziom 14  

    rykfor napisał:
    A masz je podłączone? Może ktoś zapomniał to zrobić. Jeżeli były wymieniane łożyska to może zostały założone bez abs.
    Pozdrawiam.


    ABS jest czytany z pierścienia na przegubie na nie z łożysk. Pozdrawiam.

    0
  • #17 27 Wrz 2011 20:06
    grzesiek920427
    Poziom 8  

    podlaczone sa. moze caly sterownik padl. na przegubie nie ma pierscienia ABS.

    0
  • #18 27 Wrz 2011 22:50
    galernik79
    Poziom 14  

    grzesiek920427 napisał:
    podlaczone sa. moze caly sterownik padl. na przegubie nie ma pierscienia ABS.


    Faktycznie sprawdziłem czyta z łożysk. Sory za wprowadzenie w błąd .

    0
  • #19 28 Wrz 2011 09:19
    grzesiek920427
    Poziom 8  

    ale lozysko w miejscu gdzie styka sie z czujnikiem wydaje mi sie ze jest gladkie.

    0
  • #20 13 Lut 2012 09:44
    michal6116
    Poziom 8  

    Witam! Wybaczcie ze po takim czasie odświeżam temat , ale całkiem zapomniałem o tym. Po roku czasu mam parę wniosków. Co do kontrolki hamulca gdy faktycznie robiło się sucho przestała świecić, przejeździłem tak całe lato. W wakacje wymieniłem łożysko. Jest zima, mokro i sporo śniegu a problem już się nie pojawił, więc skłania mnie to do stwierdzenia że problemem mogło być łożysko gdyż nic innego w układzie napędowym nie wymieniałem. Co do utraty mocy faktycznie była to przepływka gdyż po odłączeniu silnik pracował normalnie. Udało mi się nabyć używaną za 70 zł i jestem zadowolony chociaż było ryzyko że moze nie działać, w każdym razie zaoszczędziłem sporą kwotę. To raczej już tego tematy nie dotyczy ale widziałem sporo pytań odnośnie niskiej temperatury silnika w bravo jtd. u mnie zimną było między 55 a 60 stopni na liczniku wody. Jeśli ktoś ma taki problem najlepiej sprawdzić termostat. W moim przypadku był nieszczelny i przepuszczał pewne ilości płynu na duży obieg od razu po odpaleniu co nie pozwalało się dogrzać silnikowi. Po wymianie na nowy temperatura przy -20 sięga 90 stopni na liczniku wody. :D

    0