Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Badanie ALTERNATORA OPEL OMEGA B 2,0 16v

mcharls 13 Oct 2004 20:30 11744 10
  • #1
    mcharls
    Level 10  
    Witam!
    Problem polega na tym,
    że W pewnym momencie na konsoli zapaliła się kontrolka ładowania.
    Zgasilem silnik i uruchomiłem go ponownie,
    znów to samo;
    kontrolka się pali a po zwiększeniu obrotów ma przebłyski typu raz mocniej a raz słabiej się pali.
    Następnie stwierdziłem,
    że alternator się grzeje,
    sprawdziłem to przy zimnym silniku.
    Prawda jest taka,
    że mechanik zaproponował abym zostawił mu altern.
    na trzy dni a on go zrobi.
    Stwierdził,
    że diody jak i regulator są napewno uszkodzone,
    ale musi jeszcze sprawdzić uzwojenie.
    Koszta oszacował szybko,
    za wymiane mostka prostowniczego i regulatora 470zł,
    gdzie nie jest pewien co do uzwojeń i tu nastepne koszta.



    Mam wrażenie,
    że chce mnie naciągnąć!
    Nie zostawiłem mu tego alternatora.
    Rozebrałem sam i zaobserwowałem,
    że na jednej diodzie jest biały nalot.
    Jest możliwość sprawdzić samemu co jest dokładnie uszkodzone?
    Posiadam miernik,
    może nim sprawdzę poszczególne elementy?
    Tyle,
    że nie wiem jak sprawdza się przejście itd...

    Proszę o pomoc!
    pozdrawiam
    MAREK
  • #2
    zatronik1
    Level 25  
    Do tego alternatora można bez problemu zastosować zewnętrzny regulator
    np. od poloneza.Ja tak zrobiłem i działa dobrze.Należy oczywiście usunąc
    stary z altelnatora i dokonać odpowiednich przełączen wewnątrz
    alternatora.Rozwiązanie to ma jeszcze tą zaletę że w niektórych regulatorach mozna dokładnie wyregulować napięcie za pomocą pr,ka.
  • #3
    User removed account
    User removed account  
  • #4
    mcharls
    Level 10  
    Delc-Remy,takiej jest firmy...
    Sprubuje jutro zrobić prubę z regulatorem od poloneza!!!

    Dzięki!!!!!!!!
  • #5
    User removed account
    User removed account  
  • #6
    zatronik1
    Level 25  
    W regulatorze który ja zastosowałem prądem wzbudzenia steruje
    BDX53 dla którego Ic max=8A a działa bezawaryjnie już 8miesęcy.
    Pozdrawiam.
  • #7
    mcharls
    Level 10  
    Problem w tym,że ja nie mam pojęcia jak to podłączyć i co to to jest?
    Jeżeli jest możliwość jakiegoś opisu jak to zrobić,to chętnie to zrobię.
    Muszę wiedzieć jaki dokładnie ma być ten regulator,tzn.od jakiego modelu poloneza?

    Dzięki za info...
  • #8
    zatronik1
    Level 25  
    Podłączenie jest proste najlepiej popatrzeć do ksiązki serwisowej
    poloneza jest tam schemat i szczegółowy opis.Jedyna zmiana to wyprowadzić na zewnątrz zacisk wspólny diod wzbudzenia opisany
    jako "67".Regulator natomiast może być z dowolnego poloneza.
    Diody mostka trójfazowego (główne) sprawdza śie tak jak wszystkie diody.
  • #9
    karpikel
    Level 12  
    takie objawy to prawie 100% ze mostek prostowniczy do wymiany w tym modelu bardzo trudno go zregenerowac koszt nowego około 100zł a regulator moze byc uszkodzony ale niemusi.koszt reglera to 80zł.mostek ma 6 lub 9 diód bierzesz akumulator i kontrolke czyli żarówke na 12 v.częsc mostka
    [który jest wymontowany i odlutowany od uzwojenia] która jest przykrecona bezposrednio do masy alternatora czyli masa łączysz do plusa a kontrolke do minusa akumulatora a drugi koniec kontrolki na wejscie stojanu pokolei 1,2,3 bo sa trzy wejscia i na każdym wejsciu musi zaswiecic.potem odwrotnie czesc mostka masowa do minusa a kontrolke do plusa i na wejscie 1,2,3, niemoże swiecic no to trzy diody sprawdzone teraz to samo tylko zamiast czesci łaczacej do masy mostek, jest czesc mostka łaczaca do grubego przewodu + no i go do aku na minus a kontrolke do plus i na wejscie 1,2,3 musi swiecic i odwrotnie częsc plusowa mostka do plusa i przez kontrolke podajeszminus niemoże swiecic. troszeczke sie rozpisałem ale powinienes sobie teraz poradzic pamietaj ze mostek musi byc wymontowany i rozlutowany od stojanu a jak by co w sprawie przerobienia reglera to potem jak diody sprawdzisz .regulatorów w poldku jest co najmniej cztery rodzaje a 67to wejscie wzb na szczotki a zacisk układu wzbudzenia to d+ z tym że trzeba sprawdzic czy taki układ diód wzbudzenia tam jest .pozdrawiam
  • #10
    zatronik1
    Level 25  
    Zgoda pomyłka ,zacisk 67 to szczotka natomiast zacisk wspólny diod
    wzbudzenia to 15.
  • #11
    karpikel
    Level 12  
    zgadza sie w polonezie starego typu regulator ma oznaczenie 15 a nie d+ ale tylko ten regulator na wiekszosci innych oznaczeniem jest d+.pozdrawiam.