Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Vectra B 2,2dti 2001r -Problem po wizycie u mechanika.Pomocy

maszmol 13 Sty 2011 11:57 3319 8
  • #1 13 Sty 2011 11:57
    maszmol
    Poziom 9  

    Zacznę od początku.Miałem mały wyciek.Okazało się że na wtryskach więc decyzja o wymianie kompletnego uszczelnienia wszystkich wtrysków.Przy okazji wymiana przelewów, uszczelki vacum pompy, czyszczenie kolektora i poduszki tylnej silnika.Części to uszczelka pokrywy zaworów, górna i dolna kolektora, uszczelka vacum pompy plus komplet uszczelnienia zaworów i kawałek wężyka na przelewy.Całość z robotą to 700zł.Bez kosztów samej poduszki.Cały dzień roboty.Koniec.Wszystko wymienione,podobno trzeba było rozpinać łańcuch i wyciągać wałek.Mała sugestia aby obserwować czy nie leje.Auto pali,nie ma żadnych błędów tylko od razu ten hałas.Trzęsie autem i wszystko tyrkocze jak nie wiem co.Podobno guma na poduszce za bardzo twarda jest gorzej jak na starej z zerwaną gumą .Kazali ze 2dni tak jeździć i podjechać na kontrole.Silnik pracuje dużo głośniej bardziej klekocze i dziwnie czuć jakby się coś przypalało.Jeden plus nie cieknie ale po przejechaniu ok 20km check i spadek mocy.Zatrzymałem się maska w gore i po ciemku nic nie widać ale słychać jakieś brzęczenie za lewą lampą tam gdzie są te dwa chyba jakieś elektrozaworki od podciśnienia.Brzęczy ten bliżej lampy.Auto dziś wraca do mechanika ale do Was pytanie co się mogło stać.Musze mieć na nich jakieś argumenty żeby mi kitu nie wcisneli.Proszę o pomoc.

    0 8
  • #2 13 Sty 2011 12:36
    cynio333
    Poziom 18  

    Witam. Przede wszystkim sugeruję powrót do mechanika, który go naprawiał. Lepiej nie kontynuować jazdy bo może być jeszcze gorzej. Osobiście myślę że gość nie ustawił dobrze rozrządu i stąd te objawy.

    0
  • #3 13 Sty 2011 13:56
    doctor81
    Poziom 17  

    maszmol napisał:
    Podobno guma na poduszce za bardzo twarda jest gorzej jak na starej z zerwaną gumą .Kazali ze 2dni tak jeździć i podjechać na kontrole.
    Takie bajki to uczniakom z 1klasy ZSZ.Niech Ci pokażą blokady rozrządu,jeśli nie mają to jak najdalej od takiego serwisu.Mogli też "skopać" napinacz.

    0
  • #4 13 Sty 2011 16:43
    maszmol
    Poziom 9  

    Wężyki sprawdziłem,po prawej jak na schemacie--- http://forum.vectrak...attach_id=33487 ---wszystkie połączenia ok żółty (VAC) z żółtym (VAC) do trójnika -potem do trójnika przy pompie próżniowej i dalej na trójnik przy filtrze paliwa , jedna odnoga do nagrzewnicy druga do zaworu elektromagnetycznego turbiny żółty (VAC) a z (OUT) idzie do turbiny.MUSZĘ ZAZNACZYĆ IŻ CZYTAJĄC POŁĄCZENIA NA ELEKTROZAWORACH TO JEST ODWROTNIE NIŻ NA SCHEMACIE ŻÓŁTY (VAC) JEST PATRZĄC NA SCHEMAT U GÓRY A NIE NA DOLE RYSUNKU!Natomiast za zbiornikiem wyrównawczym z elektrozaworu recyrkulacji spalin (OUT) idzie do zaworu EGR a z zaworu elektromagnetycznego przełącznika klapek w dolocie do samego przełącznika.---TAK TO WSZYSTKO MAM PODPIĘTE---Tyle jeżeli chodzi o podciśnienie!
    Podpięliśmy kompa aby sprawdzić błędy.Owszem był oznaczony jako 1125 (Regulacja ciśnienia doładowania.Odchyłka regulacji)kontrola połączeń podciśnienia jest OK no to jazda z mocnym obciążeniem silnika pod górki powyżej 3000 obrotów.Checka nie było ale auto bezsilnie jechało jakoś bez polotu i tylko tyle.Znowu kanał ,wpięcie kompa i przy gazowaniu wyszło zbyt niskie doładowanie turbiny.Zostało by sprawdzić przełącznik klapek w dolocie.Wymontowałem czujnik podciśnienia w kolektorze i okazało się że się zapchał syfem po czyszczeniu kolektora.Przepłukany i wyczyszczony wrócił na swoje miejsce.Zaślepiłem wężyk od sterownika klapek w kolektorze aby sprawdzić czy nie jest on czasem powodem np uszkodzona membrana! Wpięty komp i w drogę.Stała kontrola pracy silnika i doładowania przy tym samym sposobie obciążenia silnika niskie prędkości na różnych biegach i pedał w podłogę! Odczyty?Max doładowanie sięgało nawet 2.5 na wskazaniach przy pedale w podłodze!Natomiast w każdym przypadku doładowanie było znacznie większe niż zapotrzebowanie silnika wskazane na kompie!Fajnie pedał w podłogę może sekunda zastanowienia i auto rwie się do jazdy!Czyli najWYRAŻNIEJ uszkodzony jest ten PRZEŁĄCZNIK KLAPEK W DOLOCIE!jUTRO PODMIENIĘ OD KOLEGI I ZOBACZYMY!Oczywiście dam znać co i jak.

    0
  • #5 13 Sty 2011 17:08
    doctor81
    Poziom 17  

    Napisałeś:" tylko od razu ten hałas.Trzęsie autem i wszystko tyrkocze jak nie wiem co".Co z tym telepaniem silnika?Bo przecież w tym przypadku turbo nie powoduje szarpania na biegu jałowym.

    0
  • #6 13 Sty 2011 17:31
    maszmol
    Poziom 9  

    Wymieniałem przy okazji poduszkę silnika i po jej wymianie na biegu jałowym bardzo wyrażnie słychać jakby auto się rozkręcało...hehe Jest głośniej w aucie niż było przed wymianą.Wszystko drży.

    0
  • #7 13 Sty 2011 19:15
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #8 13 Sty 2011 20:59
    niuniu36

    Poziom 27  

    Dokładnie tak jak pisze jorge83 rozrząd i kąt wtrysku

    0
  • #9 19 Lut 2012 13:05
    maszmol
    Poziom 9  

    Auto odjechało.Koniec tematu.

    0