Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Alternator Boscha 115A zamiast Valeo120A czy może być?

gorny7 14 Sty 2011 18:28 3759 19
  • #1 14 Sty 2011 18:28
    gorny7
    Poziom 11  

    witam
    ford galaxy 2,3ben MKII
    rano piszczy mi alternator Valeo 120A dopuki się nie rozgrzeje . zastanawiam się nad wymianą bo nie wiem czy jest sens naprawiać tego Valeo (chyba wymieniać łożyska)bo podobno one i tak szybko padaja.
    do wyboru mam inny Valeo 120A lub Boscha ale ten jest 115A ( i dodatkowo na nich jest taka rura z chłodzeniem a w valeo nie ma.)
    Czy 115A Bosch da radę w moim silniku czy te 5 A będzie miało jakieś zasadnicze znaczenie?

  • #2 14 Sty 2011 18:32
    1078231
    Usunięty  
  • #3 14 Sty 2011 18:32
    uczeń25
    Poziom 10  

    kolego sprawdz naciąg paska klinowego ,zanim będziesz zabierał się za wymianę alternatora, pozdrawiam

  • #4 14 Sty 2011 18:35
    1078231
    Usunięty  
  • #5 14 Sty 2011 19:35
    gorny7
    Poziom 11  

    ok czyli te 5 a potraktować jako nieistotne.
    a chłodzenia nie podłączać.
    jeszcze jedno może dobrał bym 120A boscha tylko pytanie czy same średnice i gwint na osi alternatora w boschu są znormalizowane?
    bo tą są przeważnie alternatory od VW i są ze sprzęgiełkim i inna średnica zew rolki, a ja przełożył bym swoją rolkę do paska o innej średnicy zewnętrznej

  • #6 14 Sty 2011 22:25
    PiotrekpPl123
    Poziom 19  

    Żeby przez głupie łożyska spisywać sprawny alternator na straty:) Koszt łożysk nie powinien przekroczyć 40-50zł (zależnie od sklepu:) i mówię tu już o jakichś lepszych łożyskach typu SKF, FAG czy KOYO (sam takich używam 2RS C3 i nigdy nie miałem problemów z trwałością). A tak jeszcze zapytam czy drugi alternator to kolega chce nabyć nowy czy używany? Jeśli używany to skąd wiadomo że w nim też za jakiś czas nie trzeba będzie wymienić łożysk? Jeśli natomiast nowy to radzę uważać na produkty made in China. Za nowy oryginalny alternator Boscha czy Valeo tej mocy trzeba zapłacić pewnie gdzieś około 800zł. Podkreślam oryginalny a nie "zamiennik" wyprodukowany w Chinach (w internecie jest pełno takich "okazyjnych" alternatorów a ich sprzedawca nawet się nie zająknie że część nie jest oryginalna tylko zachwala że nowa i pasująca do modelu auta o którym pyta klient). A tak na marginesie to najpierw zdjął bym pasek i zakręcił kołem alternatora czy to faktycznie on hałasuje a nie coś innego.

  • #7 15 Sty 2011 08:07
    766630
    Usunięty  
  • #8 15 Sty 2011 08:16
    1078231
    Usunięty  
  • #9 15 Sty 2011 13:40
    gorny7
    Poziom 11  

    pasek orginał i rolki napinacza ma ok 20tkm
    dzwięk słychac z górnej części przy alternatorze wymieniłem już pompę wody boteż juz zaczynał wychodzic smar otworkiem,i luźne koło-prowadzące paska pod alternatorem.został mi tylko alternator i ewentualnie jeszcze raz pasek.
    Ciężko na 100% wsłuchać się gdzie piszczy . Pasek nowy ok 100zł alternator uzywany też ok 100zł . tylko trochę roboty z jego wyciągnięciem.
    Muszę jednak spróbować bo gdyby mi miało zablokowąc alternator gdzieś w trasie to byłby problem i chyba będę szukał Boscha 115A

    Dodano po 5 [minuty]:

    gorny7 napisał:
    pasek orginał i rolki napinacza ma ok 20tkm
    dzwięk słychac z górnej części przy alternatorze wymieniłem już pompę wody boteż juz zaczynał wychodzic smar otworkiem,i luźne koło-prowadzące paska pod alternatorem.został mi tylko alternator i ewentualnie jeszcze raz pasek.
    Ciężko na 100% wsłuchać się gdzie piszczy . Pasek nowy ok 100zł alternator uzywany też ok 100zł . tylko trochę roboty z jego wyciągnięciem.
    Muszę jednak spróbować bo gdyby mi miało zablokowąc alternator gdzieś w trasie to byłby problem i chyba będę szukał Boscha 115A

    Nie ma pewności że używka Boscha też będzie dobra ale z opinii ogółnych wynika że Valeo czesto wysiada ( nie tylko chodzi o łożyska)

  • #10 15 Sty 2011 14:49
    robokop
    Moderator Samochody

    Motronic napisał:
    Napinacz jest ramieniowy. Kąt opasania koła alternatora jest duży. Niekoniecznie piszczy alternator.

    Jak ma wyszlifowane kółko, to będzie piszczał - metoda jest prosta. Odpalić silnik i dać mu chwilę popiszczeć - potem zgasić i zobaczyć czy szajba alternatora nie parzy.
    gorny7 napisał:

    Nie ma pewności że używka Boscha też będzie dobra ale z opinii ogółnych wynika że Valeo czesto wysiada ( nie tylko chodzi o łożyska)

    Bzdura, używka z czasem każda padnie.

  • #11 15 Sty 2011 14:55
    766630
    Usunięty  
  • #12 15 Sty 2011 15:25
    1078231
    Usunięty  
  • #13 15 Sty 2011 15:42
    romoo
    Użytkownik obserwowany

    Tu jest benzyna i tu nie ma sprzęgiełka. I kąt opasania.

    I pewnie nawet z wieloryba alternator by podeszedł.

  • #14 15 Sty 2011 19:32
    gorny7
    Poziom 11  

    gorny7 napisał:

    Nie ma pewności że używka Boscha też będzie dobra ale z opinii ogółnych wynika że Valeo czesto wysiada ( nie tylko chodzi o łożyska)

    Bzdura, używka z czasem każda padnie.[/quote
    padnie kiedyś napewno tak samo jak nowy, ale mnie nie stać na chinola za 500zl albo orginał za ?? dlatego myślę o Boschu zamiast Valeo chociaż mam i tak dylemat czy boscha czy jednak valeo??

    z WD40 to się nie zgodzę piszczeć przestanie z powodu lepszego poślizgu na rolkach ale problemu nie rozwiąże od czego to wystepuje,

    sprawdze rolkę czy się nagrzewa po piszczeniu , nie mam stetoskopu bo może bym lepiej wysłuchał
    od Scorpio jak masz na myśli wieloryba nie podejdze ma szerszy rozstaw stopek

  • #15 15 Sty 2011 19:54
    viper555
    spec od auto-elektro

    gorny7 napisał:
    dlatego myślę o Boschu zamiast Valeo chociaż mam i tak dylemat czy boscha czy jednak valeo??



    Jeżeli masz dylemat kasowy to bosch jest prostszy i tańszy w naprawie -to tak na przyszłość.P

  • #16 15 Sty 2011 20:12
    gorny7
    Poziom 11  

    ten jest 120A wg numerów zastępuje mój Valeo tylko odległość od stopki do środka osi jest większa niż w poniższym
    http://www.bosch-automotive-catalog.com/publi..._BoschWSRP_proxyportlet-remoteInvocation=true
    Ten jest orgialnym ale 115A takim jak sa w Galaxy anglikach ma mniejsza średnice rolki 48 i taka powinna- być valeo ma 49.
    ale co mnie nurtuje to odległość do środka rolki w tym jest mniejsza niż w powyższym
    http://www.bosch-automotive-catalog.com/publi..._BoschWSRP_proxyportlet-remoteInvocation=true

    i teraz jeszcze pytanie paski wydaje sie byc takie same w obydwu alternatorach,
    czy po przełożeniu rolki 49mm do tego ten do góry ta odległośc się zmniejszy czy o tej odległość do środka rolki jest spowodowana inną budową obu rolek?
    ja mam bez sprzegła a tamta do góry chyba ze sprzegłem ale to chyba nie ma znaczenia

  • #17 15 Sty 2011 20:26
    romoo
    Użytkownik obserwowany

    0 986 038 690 To jest do twojego.
    Jak nie chcesz kupic nowego to czego dotycz a te linki?
    Orginał ok 970zł Lauber 380zł.

  • #18 15 Sty 2011 21:58
    gorny7
    Poziom 11  

    romoo napisał:
    0 986 038 690 To jest do twojego.
    Jak nie chcesz kupic nowego to czego dotycz a te linki?
    Orginał ok 970zł Lauber 380zł.

    tyczą tego że że w numerach OE podane sa alternatory które są zamienne do mojego. Kupując używany o tych numerach powninienem zakładać że są identyczne , a widać żeę róznią się np inna rolką odległóścia do środka, i chcę się upewnić czy zmiana rolki na ta moja spowoduje że będzie identyczny.
    0 986 038 690 to jest to co podałeś i tego będę szukał
    p.s lauber co to jest lauber? regeneruje maglownice alternatory itp i mydli że nowe i orginalne
    aktualnie mój
    http://stock-available-automotive.blogspot.com/2011/01/sg12b042-valeo-alternators.html

  • #19 15 Sty 2011 23:30
    766630
    Usunięty  
  • #20 22 Mar 2011 20:09
    gorny7
    Poziom 11  

    po dłuższej przerwie
    zacząłem od wymiany jeszcze raz paska -założyłem Mitsuboshi i piski ustały
    tak ,że problem z alternatorem mam z głowyn nowym motocrafta jeżdzilem 20tkm to troche mało zobaczymy jak będzie z tym,
    może sa jakieś nie osiowości na kołach i to dlatego po ok 20 tkm sie odezwało
    .dziekuje wszystkim za porady bo nie które były trafne

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME