Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault 21/poj 1700/r1992/F2NW754 - Pęknięcie paska rozrządu

31 Sty 2011 21:10 4561 24
  • Poziom 10  
    Strzelił mi pasek rozrządu podczas rozruchu.
    Niewiem czy nie doszło do skrzywienia popychaczy zaworów, w każdym razie nie było żadnego zgrzytu, poprostu strzelił pasek i Renia zaniemówiła.
    Odkręciłem obudowę, wywaliłem parcha, wymontowalem pasek od alternatora i przystąpiłem do odkręcenia koła pasowego wału korbowego..jednak w tym momencie przyszla refleksja czy mogę przekręcić bezawaryjnie koło zębate wału korbowego i koło żębate wałka rozrządu w położeniu podręcznikowym (na znakach):?:. Proszę o pomoc.
  • Poziom 12  
    Nie. Nie możesz.
  • Poziom 10  
    Jakie kroki powinienem podjąć (bo niestać mnie na wizytę u mechanika).
  • Poziom 10  
    witam. kolego, jeśli strzelił Ci pasek to sprawdz najpierw czy nie masz skrzywionych popychaczy zaworów (czego nie zrobiłećś jak napisałes). aby ustawić rozrząd to pierwszy tłok w gmp., blokada na kole zamachowym, kupując pasek nie zapomnij o rolce prowadzącej i napinaczu, potem ustaw wałek tak aby zgrywał sie znakami na kole od wału i rozrządu. nie radzę od razu potem kręcić rozrusznikiem tylko pokredz wałem za pomoca klucza i sprawdź czy nie ma kolizji
  • Poziom 12  
    Przecież już wyjął silnik. Ludzie, czy wy już czytać nawet nie potraficie? Wyjął bo nie chciała zapalić.
    Co za ciemnogród...
  • Poziom 10  
    Mr.antypierdolnik sprawa jest poważna, bo w perspektywie kupno nowego auta, na które mnie obecnie niestać, gdyż utraciłem ostatnio płynność finansową, a moja Renia to moja miłośc. Więc z szacunkiem proszę.
    Wracając do tematu czeka mnie wymontowanie wałka rozrządu (najgorsze że nad deklem znajduje się kolektor).
    Pierwszy tłok w Renault liczy się od prawej strony? (od kierowcy)
  • Poziom 10  
    powiem tak: od strony sprzegła (jesli sie myle to prosze mnie poprawic). ale tak, jesli stoisz twarza do silnika to pierwszy jest po prawej :)
  • Poziom 10  
    Zakładając, że operacja się powiedzie, czeka mnie jeszcze regulacja zaworów? Jakie powinny być tam przerwy?
  • Poziom 10  
    witam, jak sprawa z renią dzisiaj idzie?? kurcze kolego nie pamietam jaki tam jest luz zaworow.... sam naprawiam w wersji elektronicznej.....
  • Poziom 10  
    Wybebeszyłem ją trochę, zdjąłem kolektor dolotowy paliwa, odkręciłem dekiel ( wogóle był nie dokręcony, nic dziwnego, że żygał olejem ), odkręciłem wałek rozrządu (śruby były tak podociągane, że mało niepourywałem kluczy). Pokręcilem trochę wałem korbowym żeby zobaczyć reakcję szklanek (oczywiście bez wałka rozrządu).Stały w miejscu tak jak stały, zresztą one chyba się poruszają dopiero po naprężeniu przez wałek.
    Chyba niema innej możliwości żeby sprawdzić zawory jak zdjęcie głowicy?
    Niebędę ściągał głowicy ( zaryzykuje bez ściągainia ), to się stalo podczas rozruchu także może się nie pokrzywiły.
    Odkręciłem koło pasowe wału korbowego (blokada jest obok bagnetu po odkręceniu śrubki), na zębatce wału korbowego co prawda jest znak ale niema nic na bloku, widocznie trzeba się sugerować paskiem.
    Jutro ogólne czyszczenie i skrobanie brudu, no i trzeba sie zakręcić za nowym paskiem.
    Co do przerw to chyba tam sie tego nie rególuje bo wszystko jest skręcane na sztywno obejmami.
    Dzięki za zainteresowanie problemem i pomoc, dalsze postępy i wątpliwości będę opisywał.
    Pozdro.
  • Poziom 31  
    jak już głowy nie zdejmujesz, to po założeniu paska ciśnienie na cylindrach zobaczyć by należało przyżądem w tym celu skonstruowanym. tak stan zaworów orientacyjnie określić możesz.
    pozdrawiam
  • Poziom 10  
    nie wiem kiedy wymieniałeś rozrząd ale do paska proponował bym rolke, napinacz.... i po ustawieniu pokreć recznie wałem korboywm.... :)
  • Poziom 10  
    Zastanawia mnie to, że dwie szklanki po zdjęciu wałka rozrządu siedzą w dole, mimo tego że nie zachodzi kolizja (przekręcałem wałem o 360°).
    Czy jest to normalne?
  • Poziom 10  
    Witam głowica na 100 % do góry zawory do wymiany .
  • Poziom 20  
    Zakupić pasek i sprawdzić, jak nic o nic nie "zahacza" to próbować odpalić.
    Po co od razu ściągać głowicę, to są koszty przecież. Przy rozruchu jak od razu wyłączyłeś starter to się raczej nic nie stało. Spotkałem dużo przypadków, że podczas jazdy strzelał pasek i nic się nie działo (oczywiście silniki kolizyjne).
  • Poziom 10  
    A co odnośnie tych szklanek, niby są na sprężynach więc teoretycznie po zdjęciu wałka powinny podnieść się do góry, no chyba, że popychacze zaworów w tym miejscu są krótsze.
  • Moderator Samochody
    Głowica do zdjęcia, nawet nie próbuj odpalać, bo jak urwie się grzybek zaworu, to silnik nadaje się tylko na złom i to niechętnie przyjmują w całości
  • Poziom 10  
    sory, ale jak moga byc popychacze krotsze?? moze sie nie znam, ale spoko.... kolego, z tego co widze to masz zawory do wymiany. a jak odpalisz to i glowica dojdzie do kosztow.
  • Poziom 10  
    Dzięki panowie, przekonaliście mnie.
    ..Niechcem, ale muszem..
  • Poziom 10  
    kolego i jeszcze ......... pokrecenie walem korbowym 360 stopni nic nie dalo bo .... silnik czterosowowy realizuje swoj cykl pracy w 2 obrotach walu wiec 720 stopni.... :)
  • Poziom 10  
    Dzięki kolego masz odemnie kciuka.
    P.S.
    Nie jestem magikiem mechanikiem, moją największą naprawą jak do tej pory była wymiana półośki i klocków hamulcowych.
    Dlatego też wybrałem dział dla początkujących. Poszukam źródeł i postaram się trochę podszkolić w temacie.
    Pozdrawiam.
  • Poziom 10  
    Auto naprawione.
    Wymieniłem co trzeba i śmiga, aż miło.
    Poprawiło się spalanie, pali o jakieś 2 litry gazu mniej.
    Dzięki wszystkim za pomoc.
    Temat zamykam.