Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jak sprawdzić czujnik temperatury silnika w CC700?

gmail 20 Paź 2004 09:27 11250 18
  • #1 20 Paź 2004 09:27
    gmail
    Poziom 16  

    Witam
    Pytanie jak w tytule "Jak sprawdzić czujnik temperatury silnika w CC700?"
    Słyszałem, że w CC700 są trzy czujniki temp. interesują mnie ten z boku po lewej stronie silnika oraz głównie ten w okolicy zamka pokrywy silnika. Czy można w jakiś prosyt sposób np. przy pomocy miernika lub inny sprawdzić czy napewno działają?
    Pozdrawiam

    0 18
  • #2 20 Paź 2004 09:35
    maz
    Poziom 11  

    Opisz dokładniej co się dzieje i czy samocód ma katalizator. Jeżeli ma to te czujniki są od dwóch różnych spraw.

    0
  • #3 20 Paź 2004 09:35
    Zbysław
    Poziom 24  

    Cujnik umieszczony w bloku silnika jest termistorem, tzn. po podgrzaniu jego rezystancja maleje z kiloomów na omy, możesz sprawdzić omomierzem podgrzewając czujnik w gorącej wodzie.
    Pozostałe musiałbym sprawdzić w dokumentacji, może ktoś inny odpowie wcześniej.

    0
  • #4 20 Paź 2004 23:48
    andi34
    Poziom 19  

    Najpewniejszy sposub to podstawienie drugiego.

    0
  • #5 21 Paź 2004 08:15
    gmail
    Poziom 16  

    W nawiązaniu do powyższych postów otóż:
    - jest to silnik z gaźnikiem Aisana, z katalizatorem - z tego co sam się orientuję to:
    - czujnik po lewej stronie jest od wskaźnika temperatury silnika - podejrzewam że wskaźnik zaniża mi pokazywaną temperaturę silnika (był urwany kiedyś kabel do tego wskaźnika, w stacji ASO wstawili mi ok.15 cm z innego grubszego przewodu i zaczoł działać - tylko jak?),
    - natomiast ten czujnik przy zamku pokrywy bagażnika - jest od sterowania biegu jałowego w gaźniku i ssania - podejrzewam go ponieważ ssanie nie wyłącza mi się samo oraz mam większe niż zwykle ok.1-1,5l zużycie paliwa szczególnie przy codziennych dojazdach do pracy (ok.5km), w trasie zużycie jest w normie, chciałbym go jakoś sprawdzić wcześniej, czy wogóle działa, kupno nowego to koszt ok.120zł,

    Pozdrawiam i czekam na opinie

    0
  • #6 21 Paź 2004 09:13
    Zbysław
    Poziom 24  

    Jeżeli masz gaźnik elektroniczny, to masz problem, jest najgorszy układ zasilania jaki znam.
    Radzę się dobrze zastanowić, czy samodzielnie grzebać w tym gaźniku, trudno znaleźć wśród zawodowych gaźnikowców takiego, który potrafi ten gaźnik wyregulować.
    W dołączonych plikach przesyłam początek opisu i rozmieszczenie elementów gaźnika.

    0
  • #7 21 Paź 2004 09:27
    maz
    Poziom 11  

    Zbysław napisał:
    Jeżeli masz gaźnik elektroniczny, to masz problem, jest najgorszy układ zasilania jaki znam.
    Radzę się dobrze zastanowić, czy samodzielnie grzebać w tym gaźniku, trudno znaleźć wśród zawodowych gaźnikowców takiego, który potrafi ten gaźnik wyregulować.
    W dołączonych plikach przesyłam początek opisu i rozmieszczenie elementów gaźnika.


    Zgadzam się ze Zbysławem i według mnie najlepiej z tym gaźnikiem podjechać do ASO FIAT.
    Mają specjalny tester do tego gaźnika.

    0
  • #9 21 Paź 2004 11:53
    gmail
    Poziom 16  

    Zbysław napisał:
    Jeżeli masz gaźnik elektroniczny, to masz problem, jest najgorszy układ zasilania jaki znam.
    Radzę się dobrze zastanowić, czy samodzielnie grzebać w tym gaźniku, trudno znaleźć wśród zawodowych gaźnikowców takiego, który potrafi ten gaźnik wyregulować.
    W dołączonych plikach przesyłam początek opisu i rozmieszczenie elementów gaźnika.

    Mam prośbe o zeskanowanie i zamieszczenie jeszcze jednego rysunku 2.103

    0
  • #11 21 Paź 2004 18:00
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #12 21 Paź 2004 19:15
    witek1
    Poziom 13  

    Z tego co pamiętam to ten czujnik przy zamku jest od automatycznego ssania. Opis na czujniku był 15C OFF co oznacza że przy temperaturze 15 stopni i więcej czujnik nie ma przejścia. Sprawdzałem w wodzie z lodem i termometrem. Uzyskałem do 16 stopni czujnik zwarty, a powyżej przerwa. Jest to zwykły czujnik bimetaliczny, lecz działa w innym zakresie temperatur.

    0
  • #13 22 Paź 2004 14:40
    gmail
    Poziom 16  

    witek1 napisał:
    Z tego co pamiętam to ten czujnik przy zamku jest od automatycznego ssania. Opis na czujniku był 15C OFF co oznacza że przy temperaturze 15 stopni i więcej czujnik nie ma przejścia. Sprawdzałem w wodzie z lodem i termometrem. Uzyskałem do 16 stopni czujnik zwarty, a powyżej przerwa. Jest to zwykły czujnik bimetaliczny, lecz działa w innym zakresie temperatur.

    Wielkie dzięki
    Dziś wieczorem po pracy sprawdzę u siebie.
    Pozdrawiam

    0
  • #14 23 Paź 2004 19:42
    witek1
    Poziom 13  

    Nie napisałeś jak postępy?
    Jeżeli masz problemy z poprawną pracą silnika to na bank ssie fałszywe powietrze. Jeżeli znajdziesz pęknięty przewód podcisnieniowy to i tak wymień wszystkie bo wkrótce zaczniesz szukać od nowa :)

    0
  • #15 26 Paź 2004 09:58
    gmail
    Poziom 16  

    Niedawno miałem problemy z paleniem i pracą silnika faktycznie uszkodzony był przewód podciśnieniowy niedawno wymieniłem wszystkie i pomogło. Teraz raczej wszystko jest ok. moje wątpliwości budzi tylko ten czujnik temp. silnika przy zamku klapy bagażnika. Mierzyłem dziś rezystancję zwykłym omomierzem przy czujniku zamontowanym w silniku.
    Zarówno przy zimnym silniku jak i po kilku minutach pracy silnika czujnik jest rozwarty. Z wcześniejszych opisów i postów wynika (lub tylko ja tak zrozumiałem), że poniżej temp.15C powinien być zwarcie (ON) natomiast powyżej 15C rozwarcie(OFF) a tak nie jest :cry:. Z tego co się już dowiedziałem to jest to czujnik wyłączający ssanie, pośrednio więc wpływa na zwiększone zużycie paliwa co ostatnio obserwuję.
    proszę o opinie i pozdrawiam

    0
  • #16 26 Paź 2004 16:04
    witek1
    Poziom 13  

    Powtórzę, czujnik ma być zwarty do 15 stopni, a powyżej 15 rozwarty.
    Jeżeli rano przy niskiej temperaturze czujnik ma przewrę to do wymiany.
    Może mieć wpływ na większe zużycie paliwa.

    0
  • #18 27 Paź 2004 17:46
    witek1
    Poziom 13  

    Rozmawiałem ze znajomym mechanikiem, stwrierdził że kiedyś taki czujnik "ostukał o stół" i czujnik ożył. Wytrzymał ok 1,5 roku. Metoda prymitywna ale może pomóc doraźnie. Ja wymieniłem.

    0
  • #19 29 Paź 2004 14:30
    gmail
    Poziom 16  

    Ja swojemu pomogłem się zepsuć. Wykręcałem świece i przy okazji urwałem przewód (jeden) wychodzący z czujnika. Odskrobałem później żywicę czy coś takiego z góry aż do styków elektrycznych i przylutowałem oderwany przewód. Prawdopodobnie podczas lutowania coś musiałem przegrzać.

    0