Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

daf xf105 euro5 cisnienie w listwie paliwowej

olimoto 20 Lut 2011 22:09 4119 6
  • #1 20 Lut 2011 22:09
    olimoto
    Poziom 8  

    w silniku MX po zapaleniu jest wszysko wporzadku natomiast po przejechaniu 1km na obciazeniu czasem wiecej traci cisnienie w listwie zasilania paliwa po zgaszeniu i natychmiastowym zapaleniu cisnienie znów wraca do normy i tak w kólko,co moze byc przyczyną takich objawów ? oczywiscie wyswietla sie ostrzezenie silnika zbyt niskie cisnienie paliwa ale to nie z winy czujnika

    0 6
  • #2 20 Lut 2011 22:18
    kwok
    Poziom 39  

    zacina się zaworek na pompie lub/i wiesza się wtryskiwacz.
    Napisz więcej co się dzieje w chwili awarii, jak pracuje silnik, co z mocą, czy podczas dalszej jazdy po zgaszeniu i odpaleniu usterka się pojawia czy tylko 1 km po starcie.

    0
  • #3 20 Lut 2011 22:29
    krisbrumm
    Specjalista - DAF Trucks

    tylne łozysko wału w sprężarce padło.Z tyłu sprężarki jest dalej napęd na pompę wspomagania i pompę zasilającą.Po rozsypaniu się łożyska, wał sprężarki pracuje mimośrodowo co powoduje łapanie powietrza przez pompę zasilającą.Zrzuć pompę wspomagania i lustereczkiem sprawdź tylne łożysko kompresora.Jeśli będzie dobre-napisz mi PM, powiem co dalej może być przyczyną (największy odsetek awarii z takimi jak u ciebie objawami to właśnie łożysko sprężarki, ale są i inne możliwości w silniku MX)
    Jeśli powyzsze łożysko jest OK, sprawdź dokładnie zbiornik paliwa+smoka w zbiorniku!

    1
  • #4 20 Lut 2011 22:41
    olimoto
    Poziom 8  

    w czasie awarii spada moc silnika swieci sie caly czas ostrzezenie silnika az do zgaszenia po natychmiastowym uruchomieniu cisnienie wraca do 5 bar i jest ok az do przejechania kilkuset metrów na pocz ątku dzialo sie to sporadycznie ale z czasem coraz czesciej

    0
  • #5 20 Lut 2011 22:41
    krisbrumm
    Specjalista - DAF Trucks

    kwok napisał:
    zacina się zaworek na pompie lub/i wiesza się wtryskiwacz.
    Napisz więcej co się dzieje w chwili awarii, jak pracuje silnik, co z mocą, czy podczas dalszej jazdy po zgaszeniu i odpaleniu usterka się pojawia czy tylko 1 km po starcie.

    No chyba nie bardzo, bo zawieszanie się wtryskiwacza powoduje jego otwarcie przez dłużej, niż to wymagane.A to z kolei jest zauważalne w postaci dymienia na szaro z katalizatora i oczywiście na desce jest warning light a po zczytaniu błędu wychodzi Engine misfiring albo uneven run

    0
  • #6 20 Lut 2011 22:51
    olimoto
    Poziom 8  

    sprawdze to lożysko spreżarki ale w takim przypadku raczej by sie zapowietrzyl i zgasl

    0
  • #7 21 Lut 2011 01:37
    krisbrumm
    Specjalista - DAF Trucks

    czasami łapie tylko częściowo powietrze tak, że zaczyna się od błedu niskie ciśnienie paliwa i spadek mocy, potem zaczyna mieć problemy z odpalaniem, ale jak nawet łożysko jest skrajnie rozsypane, to jak już zapali, to nie zgaśnie.Pompa zasilająca ma bardzo duży wydatek, który na wolnych obrotach przekracza parokrotnie zapotrzebowanie silnika na paliwo.
    Jak już wspomniałem, jeśli łożysko jest OK, to szukaj w układzie zasilania tzn. zbiornik+smok+przewody.Sprawdź, czy pompka ręczna jest wkręcona do samego końca (ten czerwony grzybek)

    0