Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

DAF XF 105 2007r - Silnik ostrzeżenie i brak mocy, interpretacja błedów

1991keda 15 Sty 2014 09:39 7977 11
  • #1 15 Sty 2014 09:39
    1991keda
    Poziom 14  

    Witam.
    Kupiłem dafa który około roku stał nieużywany, po przyprowadzeniu filtry wymienione zbiornik paliwa wyczyszczony. ciśnienie paliwa na wolnych około 3 a na wysokich 5,5 bara mierzone manometrem. Nie wiem gdzie znajduje się elektryczny czujnik paliwa, to ten na środku silnika pomiędzy 3 a 4 cylindrem?

    Opis problemu który opisuje kierowca.
    Podczas jazdy zapala się ostrzeżenie i auto jeszcze jedzie dobrze (może minimalnie słabsze-odczucie kierowcy) i za jakis czas po nim zapali się na obrotomierzu ten wydech tak jakby i wtedy moc spada i silnik nie równo pracuje(na wyświetlaczu BRAK jest informacji ze układ wydechowy ostrzeżenie wiec EAS jest ok w nim błędów brak.
    Gdy nie ma mocy wystarczy zgasić silnik i odpalić ponownie i znów można jechać aż do wystąpienie ponownie błędu. Ktoś miał podobny przypadek?

    W sterowniku silnika zapisują się te oto błędy odczytane autocom.
    DAF XF 105 2007r - Silnik ostrzeżenie i brak mocy, interpretacja błedów DAF XF 105 2007r - Silnik ostrzeżenie i brak mocy, interpretacja błedów

    Pozdrawiam
    Adrian

    0 11
  • #2 16 Sty 2014 19:18
    serwis24h
    Poziom 12  

    A więc kolego co do paliwa radze wyciągnąć zaworek z przejścia przewodu zasilającego przez ramę i sprawdzić jakie będzie ciśnienie paliwa jeśli nie będziesz miał min. 4,5bara to wymieniaj pompe zasilającą... Bo rozumiem że podstawa filtra jest ok? A powiedz jeszcze o której godzinie sie ten błąd na obrotomierzu zapalił i auto osłabło

    0
  • #3 16 Sty 2014 19:30
    1991keda
    Poziom 14  

    Ja mam 5.5bara na wyższych obrotach na wolnych mam 3.5. Czy na wolnych powinno być 6?
    Własnie kierowca nie wie o której to było godzinie. Dopóki na obrotomierzu nie zapali się kontrolka moc jest. Podstawa filtra jest ok. A ten zaworek w ramie za co on odpowiada? gdzieś czytałem że są tam sitka. Nie wiem o co chodzi z tym błędem pompy wtryskowej.

    1
  • #4 16 Sty 2014 21:21
    serwis24h
    Poziom 12  

    Na wolnych 5 bar na wysokich 5.5 - 6 bar... Jest zakładany po to aby silnik sie nie zapowietrzył przy montażu w ramę.. Wywal go i powinno paliwo wrócić do normy a z tym drugim błędem to tak naprawdę ciężki temat... Pierwsze co spr. czy piny w kostce przy dmci nie są luźne, następnie spr. instalacje elektryczną dobrym multimetrem, potem oporność pomp dmci ale tak szczerze to te pompy spr. na zimnym i ciepłym silniku...

    0
  • #7 17 Sty 2014 13:16
    1991keda
    Poziom 14  

    Mam nowe błędy dotyczące 5 pompy wtryskowej. Będę szukał w przewodach i ewentualnie przełożę z 3 pompą miejscami. A co do ciśnienia to wyrzuciłem ten zaworek w ramie ale ciśnienie jest takie jakie było czyli na wolnych ok 3bar a na wysokich obrotach nawet 8bar dziwne to. Zawór regulujący wykręciłem rozebrałem ale wygląda ok.

    Dodano po 43 [sekundy]:

    DAF XF 105 2007r - Silnik ostrzeżenie i brak mocy, interpretacja błedów DAF XF 105 2007r - Silnik ostrzeżenie i brak mocy, interpretacja błedów DAF XF 105 2007r - Silnik ostrzeżenie i brak mocy, interpretacja błedów

    0
  • #8 01 Mar 2014 22:30
    marian11@
    Poziom 20  

    Witam.
    Kolego ciśnienie jak już kolega wyżej napisał 4.5 na wolnych min.
    Pompę 5 cylindra masz do wymiany.
    Układ paliwowy do przejrzenia/czyszczenia, skontroluj czy nie ma wody.
    Filtry warto wymienić.
    Pozdrawiam.

    Moderowany przez serwisantscani1:

    Poprawiłem pisownię. Zwracam uwagę aby pisać posty bezbłędnie.

    0
  • #9 19 Sie 2018 00:02
    Petro Babiichuk
    Poziom 2  

    Witam, mam pytanie i potrzebuje pomocy, zaświeca się mi pod czas jazdy powyżej 80 km/h ostrzeżenie silnika na czerwono. cały czas wychodzi że zepsuł się czujnik doładowania turbiny, już 3 czujnik szlak trafił... szukam wszędzie a nic to nie daje, turbina nowa? katalizator jest ok, pompa paliwa i wtryski też ok nikt nie może dojść do ładu i to naprawić, zaświeca się czasem po 4 minutach jazdy? czasem po 15tu czasem po 3 godzinach jazdy. proszę pomocy morze ktoś podpowie w czym rzecz i gdzie szukać tego w czym jest problem!

    0
  • #10 22 Sie 2018 21:16
    krisbrumm
    Specjalista - DAF Trucks

    Podaj jaki kod błędu pojawia się w tym momencie

    0
  • #11 23 Sie 2018 17:34
    Petro Babiichuk
    Poziom 2  

    powiem tak, ponad 5 lat miale scania a teraz mam dafa i jestem całkiem ciemny w dafie... na prędkości ponad 85, na mniejszej tego niewyzucia, silnik ostszerzenie na czerwono i mechanik w tej chwili niepamieta ale podobno Bled P2200.

    0
  • #12 23 Sie 2018 19:30
    krisbrumm
    Specjalista - DAF Trucks

    Na liście kodów błędów systemu DMCI niestety nie ma takiego kodu błędu. Sprawdź na 100% i potwierdź

    0