Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

DAF XF 105 2007r - Silnik ostrzeżenie i brak mocy, interpretacja błedów

15 Sty 2014 09:39 9549 14
  • Poziom 14  
    Witam.
    Kupiłem dafa który około roku stał nieużywany, po przyprowadzeniu filtry wymienione zbiornik paliwa wyczyszczony. ciśnienie paliwa na wolnych około 3 a na wysokich 5,5 bara mierzone manometrem. Nie wiem gdzie znajduje się elektryczny czujnik paliwa, to ten na środku silnika pomiędzy 3 a 4 cylindrem?

    Opis problemu który opisuje kierowca.
    Podczas jazdy zapala się ostrzeżenie i auto jeszcze jedzie dobrze (może minimalnie słabsze-odczucie kierowcy) i za jakis czas po nim zapali się na obrotomierzu ten wydech tak jakby i wtedy moc spada i silnik nie równo pracuje(na wyświetlaczu BRAK jest informacji ze układ wydechowy ostrzeżenie wiec EAS jest ok w nim błędów brak.
    Gdy nie ma mocy wystarczy zgasić silnik i odpalić ponownie i znów można jechać aż do wystąpienie ponownie błędu. Ktoś miał podobny przypadek?

    W sterowniku silnika zapisują się te oto błędy odczytane autocom.
    DAF XF 105 2007r - Silnik ostrzeżenie i brak mocy, interpretacja błedów DAF XF 105 2007r - Silnik ostrzeżenie i brak mocy, interpretacja błedów

    Pozdrawiam
    Adrian
  • Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
  • Poziom 12  
    A więc kolego co do paliwa radze wyciągnąć zaworek z przejścia przewodu zasilającego przez ramę i sprawdzić jakie będzie ciśnienie paliwa jeśli nie będziesz miał min. 4,5bara to wymieniaj pompe zasilającą... Bo rozumiem że podstawa filtra jest ok? A powiedz jeszcze o której godzinie sie ten błąd na obrotomierzu zapalił i auto osłabło
  • Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
  • Poziom 14  
    Ja mam 5.5bara na wyższych obrotach na wolnych mam 3.5. Czy na wolnych powinno być 6?
    Własnie kierowca nie wie o której to było godzinie. Dopóki na obrotomierzu nie zapali się kontrolka moc jest. Podstawa filtra jest ok. A ten zaworek w ramie za co on odpowiada? gdzieś czytałem że są tam sitka. Nie wiem o co chodzi z tym błędem pompy wtryskowej.
  • Poziom 12  
    Na wolnych 5 bar na wysokich 5.5 - 6 bar... Jest zakładany po to aby silnik sie nie zapowietrzył przy montażu w ramę.. Wywal go i powinno paliwo wrócić do normy a z tym drugim błędem to tak naprawdę ciężki temat... Pierwsze co spr. czy piny w kostce przy dmci nie są luźne, następnie spr. instalacje elektryczną dobrym multimetrem, potem oporność pomp dmci ale tak szczerze to te pompy spr. na zimnym i ciepłym silniku...
  • Poziom 14  
    Czyli musze szukać przyczyny dlaczego nie mam 5 bar na wolnych obrotach. zobacze ten zaworek w ramie. i nie wiem jak to nie to to wtedy pompa czy może być zaworek redukcyjny?
  • Poziom 14  
    Mam nowe błędy dotyczące 5 pompy wtryskowej. Będę szukał w przewodach i ewentualnie przełożę z 3 pompą miejscami. A co do ciśnienia to wyrzuciłem ten zaworek w ramie ale ciśnienie jest takie jakie było czyli na wolnych ok 3bar a na wysokich obrotach nawet 8bar dziwne to. Zawór regulujący wykręciłem rozebrałem ale wygląda ok.

    Dodano po 43 [sekundy]:

    DAF XF 105 2007r - Silnik ostrzeżenie i brak mocy, interpretacja błedów DAF XF 105 2007r - Silnik ostrzeżenie i brak mocy, interpretacja błedów DAF XF 105 2007r - Silnik ostrzeżenie i brak mocy, interpretacja błedów
  • Poziom 20  
    Witam.
    Kolego ciśnienie jak już kolega wyżej napisał 4.5 na wolnych min.
    Pompę 5 cylindra masz do wymiany.
    Układ paliwowy do przejrzenia/czyszczenia, skontroluj czy nie ma wody.
    Filtry warto wymienić.
    Pozdrawiam.
    Moderowany przez serwisantscani1:

    Poprawiłem pisownię. Zwracam uwagę aby pisać posty bezbłędnie.

  • Poziom 2  
    Witam, mam pytanie i potrzebuje pomocy, zaświeca się mi pod czas jazdy powyżej 80 km/h ostrzeżenie silnika na czerwono. cały czas wychodzi że zepsuł się czujnik doładowania turbiny, już 3 czujnik szlak trafił... szukam wszędzie a nic to nie daje, turbina nowa? katalizator jest ok, pompa paliwa i wtryski też ok nikt nie może dojść do ładu i to naprawić, zaświeca się czasem po 4 minutach jazdy? czasem po 15tu czasem po 3 godzinach jazdy. proszę pomocy morze ktoś podpowie w czym rzecz i gdzie szukać tego w czym jest problem!
  • Specjalista - DAF Trucks
    Podaj jaki kod błędu pojawia się w tym momencie
  • Poziom 2  
    powiem tak, ponad 5 lat miale scania a teraz mam dafa i jestem całkiem ciemny w dafie... na prędkości ponad 85, na mniejszej tego niewyzucia, silnik ostszerzenie na czerwono i mechanik w tej chwili niepamieta ale podobno Bled P2200.
  • Specjalista - DAF Trucks
    Na liście kodów błędów systemu DMCI niestety nie ma takiego kodu błędu. Sprawdź na 100% i potwierdź
  • Poziom 2  
    Mam to samo powyżej 80km/h wywala błąd czujnik ciśnienia turbo wartość poniżej wartości wyliczonej P2074 sprawdzane texą. Co to może być? Turbina po regeneracji (na starej to samo, czujnik powietrza doładowania nowy)
  • Poziom 2  
    Kiedy indziej był błąd za wysokie ciśnienie stawialismy na zapchany katalizator. Tylko czemu to wyświetla powyżej 80km/h?