Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mercedes V 230 LPG (Vito) nie równa praca, silnika brak mocy

TOMASZEK5 21 Feb 2011 14:40 4924 10
  • #1
    TOMASZEK5
    Level 10  
    Witam.
    Mam problem z silnikiem w Mercedesie v 230 (Vito) 16v 143km.
    Mój problem polega na nie równej pracy silnika na benzynie i małej mocy na lpg.
    Po zapaleniu zimnego silnika obroty szaleją pracuje równo potem obroty falują potem zaś równo a nie kiedy potrafi zgasnąć a jak wejdzie na 3000obr to pojawiają się wibracje.
    Z kolei na gazie pracuje równo ale nie ma mocy i więcej pali lpg.
    Według mechanika lpg nie da się skalibrować wtrysków instalacji.
    Ja wymieniłem świece i przewody zapłonowe i nie pomogło.
    Wydaje mi się, że to instalacja lpg zapisała jakieś błędy w sterowniku silnika i że stąd te problemy.
    Wiem, że podobnych tematów jest dużo ale nikt nie napisał jak sobie poradził.
    Ja obiecuję, że napiszę jaka była przyczyna problemów.
  • #2
    macvir
    Conditionally unlocked
    jesli faluje to moze gdzies nieszczelosc jest lub krokowy w kulki leci
    komp od silnika to bodajze znamienny PMS, jesli padl to bedzie problem
    ale jak wiadomo bez dobrej diagnostyki nie wiele zdzialasz
    pozdrawiam
  • #3
    stanleym126
    Level 19  
    Mercedesa trzeba podpiąć pod komputer serwisowy Star Diagnosa, odczytać ewentualne błędy i postawić diagnozę.
    W serwisie lpg tez można podpiąć komputer pod sterownik gazu i sprawdzić ustawienia.
  • #4
    hollow
    Level 20  
    Instalacja lpg nie może zapisać błędów w sterowniku silnika co to za bzdury. Sama jazda na lpg powoduje błędne odczyty z sondy lambda i spalania stukowego. Fakt trzeba podłączyć pod SD i sprawdzić kąt zapłonu i czas wtrysku..
  • #5
    stanleym126
    Level 19  
    hollow- czytaj ze zrozumieniem,gdzie napisałem ,że sterownik lpg zapisze błędy w komputerze silnika.
  • #6
    TOMASZEK5
    Level 10  
    Umówiłem wizytę w serwisie mam nadzieję że się coś wyjaśni .
    Według mnie uszkodzone mogą być cewki zapłonowe
  • #7
    hollow
    Level 20  
    Wyszło coś na tej diagnozie?
  • #8
    TOMASZEK5
    Level 10  
    Byłem w nie autoryzowanym serwisie problem polegał na wadliwej sondzie lambda została wymieniona ale nie pracowała ponieważ był przetarty wężyk z pod ciśnienia i to według mnie jest
    głównym problemem w moim aucie .
    Żeby wszystko chodziło na tip top wymieniłem jeszcze cewki i świece z NGK na BERU różnica jest niesamowita auto chodzi równo cicho miękko i ma moc a co do spalania to tankując za 100 zł wcześniej przejechałem max 230 km a teraz min 300 km.
    Maja rada nie montować używanych sond lambda i świec NGK.
    POZDRAWIAM tomaszek5
  • #9
    stanleym126
    Level 19  
    Co do świec NGK to raczej są one jednymi z najlepszych.
  • #10
    hollow
    Level 20  
    Przy instalacji LPG sonda lambda pada pierwsza i będzie padać to jest zaleta albo i nie LPG :)
  • #11
    rambiton108
    Level 9  
    Chciałem dodać istotną rzecz w dyskusji ,bo koledzy nie znają silnika i piszą bzdury .....może krokowy szaleje ......... otóż w tym silniku nie ma silniczka krokowego , to prosty silnik benzynowy ,gdzie wolne obroty są regulowane przepustnicą , zazwyczaj do czyszczenia i regulacji ,jeśli star diagnosa nie wykazuje błedów ,pozdrawiam .Mam auto z tym silnikiem