Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Osprzęt kablowy
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Zegary w Vw Passat

26 Paź 2004 23:18 12801 30
  • Poziom 10  
    Cześć chłopaki ( i dziewczyny )! Mam Passata 1,8 "Trend" '93, benz.
    Mój problem polega na tym, że jakiś czas opada wskazówka wsk. temperatury i wsk. paliwa. Szczególnie zauważalne jest to przy uruchamianiu silnika ( słabo świecące diody ładowania i płynu chłodniczego )- po lekkim uderzeniu w deskę wszystko jest ok. Przeczyściłem kostkę ze złączami "wchodzącą" do płytki z zegarami, ale nie dało to pozytywnego rezultatu. Sprawdziłem też płytkę drukowaną, na której osadzone są zegary. Tu dodam, że spotkałem się z tym problemem w innym Passacie B3. Proszę o poradę.
    ZL17(malpa)interia.pl
  • Osprzęt kablowy
  • Poziom 29  
    Posprawdzaj czy nie ma zimnych lutów na złączach kostki. resztę też polecam sprawdzić. Dla mnie wygląda na to że jest za niskie zasilanie. Sprawdź też jakie jest napięsie na liczniku.
  • Poziom 26  
    Sprwdź połączenie MASY na desce rozdzielczej. Albo zaśniedziała, albo masz słaby styk masy na kostce deski.
  • Osprzęt kablowy
  • Poziom 13  
    Witam!

    Miałem podobny problem w swoim pasku. Okazało się że był słaby lut przy złączu. Wariował wtedy właśnie wskaźnik paliwa i temp a dodatkowo resetował się zegar i migało oświetlenie wskaźników.

    Posprawdzaj również masę wskaźników. To jest dość newralgiczne miejsce.

    Pozdrawiam
  • Poziom 12  
    Wlasnie. Tez prosze o pomoc w w/w temacie. Mam passata 91 i ten sam bol. Wskaznik temp. pokazuje troszke mniej niz 70st a paliwa troche ponad rezerwe jak deska dostanie "strzala" od gory to wtedy wraca do normy. U mnie nie ma problemu ze slabo swiecacymi kontrolkami. Plytke sprawdzalem i jest wszystko ok. Jezeli ktos juz to kiedys robil to prosze o pomoc a wiem ze jest to czesta usterka w passacie. Znam mechanika ktory to robi ale kosztuje to 100 :( :cry: :cry: :twisted:
  • Poziom 29  
    Proponuję sprwdzić w następujący sposób. Do wsaźnika od temperatury i paliwa (pokolei) podpiąć masę na styk sterowania jeżeli wskaźnik wychyli się do końca to znaczy że jest zimny lut na wtyczce
  • Poziom 10  
    Dzięki chłopaki za pomoc. Pozdrawiam !!!
  • Poziom 29  
    zl17 napisz jak zrobisz jakiego typu była ta usterka takie doświadczenia warto opisywać gdyż jak widzisz nie tylko ty masz ten problem. Ja z uporem stawiam na te zimne luty
  • Poziom 12  
    yasiu.brzeg napisał:
    Proponuję sprwdzić w następujący sposób. Do wsaźnika od temperatury i paliwa (pokolei) podpiąć masę na styk sterowania jeżeli wskaźnik wychyli się do końca to znaczy że jest zimny lut na wtyczce


    Tak tylko to ma sens wtedy gdy wlasnie nastepuje awaria :?: :idea: a to wlasnie nie dzieje sie zawsze i moze to byc trudne...... chyba ze nie mam racji :roll:
  • Poziom 29  
    tak dokładnie wtedy ma to sens, myślałem że problem występuje cały czas. :oops: Ale czy ktoś próbował przelutować wszystkie styki w kostce. Jeśli nie spróbujecie to nic nie zrobicie a teoretycznie przecież od tego się zaczyna
  • Poziom 10  
    Słuchaj yasiu.brzeg, w najbliższy weekend posiedze nad zegarami w moim passacie. O rezultacie napewno powiadomię na łamach niniejszego forum ( w tym zagadnieniu ). Pozdrawiam!
  • Poziom 26  
    ZL17 - dzięki za podziękowania i 3 punkty, ale napisz, jak rozwiązałeś problem!
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    Hej yasiu.brzeg, kk.2000 i inni. Słuchajcie, dziś naprawiłem ten problem. Problem tkwił w zimnym lucie przy stabilizatorze - po dokładniejszym przyglądnięciu się zauważyłem popękany lut przy tym stabilizatorze. który jest przykręcony do radiatora ( metalowej blaszki w prawym rogu ).W razie problemów z rozebraniem zegarów dajcie znać!! Dzięki wszystkim za okazaną pomoc. Pozdrawiam ! - Zbych.
  • Poziom 12  
    elektrit napisał:
    Albo tam bedzie TCA700Y,wywalic to barachło i wlutować LM7810 (achtung-masa na srodku,wejscie i wyjscie zamienione.


    Czyli zewnetrzne nozki wlutowac "na krzyz" tak? dzieki za pomoc wlasnie mam diesla :)
  • Poziom 10  
    Witajce mam passata 1.6 r 82 mój problem polega na tym że co jakiś czaś podczas jazdy zapala się kątrolka oleju. Z olejem wszysko jest OK niedawno wymieniałem , czujniki też wymieniłem na nowe , myślę że problem tkwi w kontrolce ponieważ nawed jak odłączyłem przewody z czujnikami i tak występował ten sam problem ? proszę o pomoc !!!
    Acha i czy jeszce ktoś wie gdzie mogę znaleź schemat elektryki do passata 1982r B2
  • Poziom 14  
    Jeżeli chodzi o kontrolkę to prawdopodobnie gdzieś jest przetarty przewód który idzie od czujnika do deski i dlatego nawet po ściągnięciu kabla z czujnika świeci kontrolka.
  • Poziom 9  
    zl17 napisz jak zrobisz jakiego typu była ta usterka takie doświadczenia warto opisywać gdyż jak widzisz nie tylko ty masz ten problem. Ja z uporem stawiam na te zimne luty


    W zupełnosci sie zgadzam.Miałem to samo i sam polutowałem.Trzeba bardzo dokładnie obejrzec płytke.tam musi byc cos rozlutowane
  • Poziom 13  
    Miałem ten sam problem, jak poklepałem to działało. Rozwiązanie opisane już wyżej tzn. zimny lut na stabilizatorze poprawić dokecić i gra
  • Poziom 14  
    ja tez mam problem ale z mrygajaca ciagle kontrolka od wodu :( masakra cały czas mryga poziom płynu jest ok wymienilem obydwa czujniki i dalej to samo co mam zrobic albo gdzie szukac prosze o pomoc :)
  • Poziom 13  
    BRylu 1985! Ta lampka od wody mruga też przy zbyt niskim stanie płynu chłodzącego.Te przewodziki lubią się przecierać. Poza tym jeśli w układzie chłodzenia podczas pracy nie ma ciśnienia,objaw będzie podobny,tylko dochodzą wariacje wskazówki od temperatury wody.Węże muszą przy ciepłym silniku być twarde od nadciśnienia,wtedy jest oki. Powodzenia!
  • Poziom 2  
    To prawda, polutowałem luty przy stabilizatorze, wymieniłem stabilizator (pasuje od audi 80 około 90 roku) no i wszystko gra, dzieki
  • Poziom 20  
    Anonymous napisał:
    barachło i wlutować LM7810 (achtung-masa na srodku,wejscie i wyjscie zamienione),albo bedzie tam LM 2940T,może zostać.
    .

    A ja zawsze byłem przekonany że LM7809
  • Poziom 1  
    GDZIE ZNAJDĘ owy stabilizator w pełnym elektronicznym liczniku ??.
    Nie mam nic podobnego do tego co opisujecie, wszystko jest u mnie SMD
    Jak mam tego szukać ? gdzie ?
  • Poziom 13  
    Jesli chodzi o diode wody migjaca to ja mialem zasniedziala kostke od (nie wiem co to jest wyglada jak przekaznik nr 43) dodatkowa kostka nad licznikami od tego idzie przewod zolto niebieski do czujnika poziomu cieczy o zolto czerwony do konsoli wskaznikow po wyczyszczeniu przestala migac. pewnie nie bylo naleznego oporu.
  • Poziom 11  
    witam.Z góry przepraszam, że się podłączam do tematu, ale szukam kogoś kto pomógłby mi naprawić wskaźnik temperatury w VW Passat b4 1,9 TDi.
    Chodzi o to, że ja się do tego nie dotykam, ale chętnie zlecę to komuś kto się na tym zna.Czujnik temp. jest sprawny bo był sprawdzany, sama wskazówka się nie podnosi (jeden elektryk stwierdził, że są to albo zimne luty albo jakiś drobny element na tablicy zegarów trzeba wymienić.Mój elektryk nie ma aktualnie możliwości się tym zająć wiec szukam kogoś kto by to naprawił.Najchętniej z woj. lubuskiego (okolice Żar, Żielonej Góry itp...)pozdrawiam
    msiejko(malpa)interia.pl
  • Poziom 1  
    Witam. Mam PODOBNY problem tylko w tym że wskaźnik temp. pokazuje ponad 100 stopni a paliwa ponad 35 (jak mam nawet 10 litrów), do tego reset zegara, podświetlanie przepada lub słabe. Po dobrym stuknięciu (lub kilku) wszystko wraca do normy oprócz podświetlania (podświetla tylko prędkościomierz). Wiecie co mu jest?
  • Poziom 2  
    Witam.mam problem nastepującej natury - po wyjęciu kluczyka ze stacyjki nie gasną wskaźniki zegara i km.Passat 1.9 tdi,90km
    dzięki za info.pozdrawiam
  • Poziom 10  
    Witam.
    Odnośnie problemów ze wskaźnikami temperatury.
    Też miałem ten problem w Golfie `89. Też był to problem z masą.
    Na szczęście przeczyszczenie styków na kostce pomogło.
    W innym wypadku można poszukać całego licznika(jeśli ktoś chce) i wymienić męczący element. Tak zrobiłem w wypadku wskaźnika paliwa.
    Pozdrawiam.
  • Poziom 9  
    Witam. Jeśli chodzi o kontrolkę oleju miałem podobnie w Passacie B4 co jakiś czas mrugła kontrolka. Jadąc na wakacje silnik zaczął pracować co jakiś czas nie na wszystkie cylindry nie wytrzymałem i wymieniłem kable wysokiego na nowe i o dziwo kontrolka od oleju przestała mrugać. Pozdrawiam wszystkich.