Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Corsa C 2004 - Tempomat wartości rezystorów

tomas79 06 Mar 2011 14:42 5699 26
  • #1 06 Mar 2011 14:42
    tomas79
    Poziom 15  

    Witam
    Czy mierzył ktoś wartości rezystorów w manetce tempomatu Corsy C (Meriwy lub Tigry) przy wciskanych kolejno przyciskach I, R, O. Bo właśnie zakładam tempomat u siebie i bardzo by mi się te wartości przydały.
    Pozdrawiam

    0 26
  • #2 08 Mar 2011 19:36
    tomas79
    Poziom 15  

    Aż mi się nie chce wierzyć że nikt nie wie a może nikt nie chce pomóc więc odpowiem sobie sam. Rezystory dobrałem eksperymentalnie tak by wartości napięć osiągały następujące wartości:
    Klawisz I - 0,3 - 0,4V
    Klawisz 0 - 0,2 - 0,3V
    Klawisz R - 0,05 - 0,09V
    Może komuś się przyda.
    Pozdrawiam

    0
  • #3 01 Maj 2011 14:19
    ego00
    Poziom 10  

    Dobierałeś manetkę z innego modelu Opla ?, bo czytałem że co Corsy pasują tylko od Merivy lub Tigry
    a jak na złość na allegro nic nie można znaleźć.

    Pozdrawiam

    0
  • #4 01 Maj 2011 21:44
    tomas79
    Poziom 15  

    Niedopasowywałem innej tylko dołożyłem sterownie tempomatem do swojej. Wystarczy rozebrać manetkę zamontować trzy mikrostyki cztery rezystory i dwa kabelki. W wolnej chwili zamieszczę zdjęcia i wartości rezystorów.
    Pzdr

    0
  • #5 01 Maj 2011 22:10
    ego00
    Poziom 10  

    będę wdzięczny

    Pozdrawiam

    0
  • #6 04 Maj 2011 19:25
    tomas79
    Poziom 15  

    Sory że tyle to trwało ale mam ostatnio nawał obowiązków.
    Trzeba rozebrać manetkę wyciąga się tylną część dźwigni wywiercić trzy otworki do przycisków polutować przyciski z rezystorami jak na załączonym schemacie poprowadzić kabelki i przylutować do wyprowadzeń 3 i 4.
    Jeżeli w złączu instalacji poprowadzono cztery przewody to pozostanie już tylko podłączenie czujnika sprzęgła i aktywacja tempomatu. Jeżeli są trzy przewody to niestety trzeba dostać się do sterownika (jest zlokalizowany z lewej strony przy podszybiu) i poprowadzić czwarty przewód.
    Powodzenia

    0
  • #7 04 Maj 2011 21:35
    ego00
    Poziom 10  

    właśnie wczoraj sobie sprawdziłem, że mam tylko 3 kable i dodatkowo brak czujnika sprzęgła.
    myślałem, że będzie to tylko grzebanie w manetce

    w każdym razie bardzo dziękuje za zdjęcia i opis.

    Pozdrawiam

    0
  • #8 04 Maj 2011 21:40
    tomas79
    Poziom 15  

    Też miałem tylko trzy kable i brak czujnika sprzęgła. Czujnik kupiłem za 35zł wtyczka jest w instalacji a kabelek można pociągnąć ale wiadomo to trochę komplikuje sprawę.

    0
  • #9 05 Maj 2011 00:29
    ego00
    Poziom 10  

    najwięcej zabawy z kabelkiem, ale zawziąłem się i go przeciągnę.

    Raz jeszcze dzięki za całe info.
    Pozdrawiam

    0
  • #11 16 Wrz 2011 10:38
    Markusenka
    Poziom 2  

    Hello!
    Proszę, pin jest na sygnał z przełącznika pedału sprzęgła?
    dziękuję

    0
  • #12 17 Wrz 2011 07:32
    tomas79
    Poziom 15  

    Proszę po polsku bo nie rozumiem.

    0
  • #13 27 Mar 2012 19:06
    sixkiller
    Poziom 11  

    witam,
    czy może ktoś zastanawiał się nad kompletacją: manetka z przyciskami z Vectra B/Omega B zamontowana do oryginalnej podstawy (gniazda) z Corsy C?

    0
  • #14 27 Mar 2012 20:40
    tomas79
    Poziom 15  

    Napewno do końca nie pasuje ale podobno Polak potrafi

    0
  • #15 28 Maj 2012 19:57
    archangel4444
    Poziom 1  

    witam,

    Czy moze wiecie gdzie podpiac kabel (e) ktore ida od wtyczki czujnika sprzegla. Ja mam 4 kabelki na zlaczu od manetki, czujnik hamulca jest przystosowany pod tempomat takze ale niestety nie mam czujnika sprzegla i musze tez poprowadzic do tegoz czujnika wtyczke. Kable powinny byc 2- jeden na sygnal do modulu a drugi masa (stala?). Mam ksiazke do merivy (a meriva ma wiele wspolnego corsa jak wiadomo) ale bida z nedza jesli chodzi o diagramy elektryki ;( prosze o pomoc

    0
  • #16 02 Cze 2012 23:31
    Mihó
    Poziom 27  

    sixkiller napisał:
    witam,
    czy może ktoś zastanawiał się nad kompletacją: manetka z przyciskami z Vectra B/Omega B zamontowana do oryginalnej podstawy (gniazda) z Corsy C?


    Próbowałem. Jedynie co, to ciąć oba patyki i zanieść do spawania plastików. Ale trwałość i estetyka zależy już tylko i wyłącznie od umiejętności spawacza.

    0
  • #17 07 Cze 2012 10:12
    sixkiller
    Poziom 11  

    Zakupiłem dźwignię z tempomatem z Vectra B/Omega B oraz dźwignię bez tempomatu z Corsa C.Przełożyłem cały patyk, w obudowie mocowanej do kolumny trzeba było dokonać niewielkich modyfikacji (aby załączały się światła drogowe oraz działało "mrugnięcie") - zrobiłem to wykorzystując malutkie śrubki znalezione w szafie. Niestety wydaje mi się, że napotkałem jeszcze jeden problem: w standardowym patyku z Vectra B/Omega B przycisk O jest normalnie zwarty (NC), a ze schematu wynika że powinien być normalnie otwarty (NO) :(

    0
  • #18 21 Lut 2013 12:16
    angelofdarknes
    Poziom 10  

    Odgrzewam kotleta.
    Posiada ktoś wartości napięć które są na wyjściu obwodu sterowania kierunkowskazami? Ewentualnie jakie jest napięcie na wejściu z BCM?

    1
  • #19 08 Paź 2013 15:22
    b4x
    Poziom 8  

    Hej mocno odgrzeje kotlecika :x zamontowalem manetke z tempomatem ( czujniki sprzegla i hamulca sa) jednak Tech nie widzial sygnalu zmanetki. Do manetki przychodza 4 przewody ?( tak misie wydaje jak podmienialem, moglem to miec jutro xzrobione ale dzis musze juz wracac ? mechanik powiedzial ze brak kabelka ze sterownika ?? da sie to samemu przeciagnac ?

    0
  • #20 08 Paź 2013 16:36
    tomas79
    Poziom 15  

    Da się ja u siebie też sam przeciągałem.

    0
  • #21 08 Paź 2013 19:04
    b4x
    Poziom 8  

    to zlacze x45 jest tam gdzie bezpieczyniki ? :/

    0
  • #22 08 Paź 2013 21:07
    tomas79
    Poziom 15  

    X45 jest w skrzynce przekaźników przy podszybiu z lewej strony auta. Ale jak masz 4 przewody to niczego nie trzeba przeciągać (sorki poprzednio nie doczytałem myślałem że masz tylko 3 przewody)

    0
  • #23 09 Paź 2013 08:00
    b4x
    Poziom 8  

    do manetki idą 4 a mimo to nie ma z niej sygnału :( jakiś pomysł ?

    0
  • #24 28 Wrz 2015 07:16
    vp32
    Poziom 11  

    Poradziłeś sobie jakoś z tym tempomatem?
    Mam mam jakiś dziwny problem, aktywowałem tempomat w BCM i ECU a i tak nie działa. U mnie była już instalacja więc wystarczyło manetkę i czujnik sprzęgła założyć.
    Nie wiem gdzie może być problem?

    0
  • #25 15 Paź 2015 08:40
    Mihó
    Poziom 27  

    Zobacz status czujnika sprzęgła. U mnie było trochę za daleko i podkleiłem kawałek plastiku na pedał

    0
  • #26 06 Maj 2018 21:00
    Mihó
    Poziom 27  

    Nie zgodzę się z wartościami, które są powyżej. Rozebrałem i mierzyłem oryginał:

    Rezystory to odpowiednio:
    82
    120
    240
    820

    Wszystkie rozwarte = 1260 ohm. Wybór przycisku to odpowiednio zwieranie rezystorów, by uzyskać opory:
    "0" = 82 ohm
    "I" = 440 ohm
    "R" = 120 ohm

    Zdecydowałem się podłączyć tylko "I" oraz "R", "0" zastępuje wyłącznik w sprzęgle lub hamulcu. Wyłącznik - jakiś gotowiec z portalu aukcyjnego, normalnie służący do sterowania elektrycznymi szybami
    Corsa C 2004 - Tempomat wartości rezystorów

    0
  • #27 29 Paź 2018 20:27
    mati11294
    Poziom 2  

    Cytat:
    robilem wg wartosci powyzej 7 lat temu i dziala do dzis

    Corsa C 2004 - Tempomat wartości rezystorów

    0