Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Corsa C 2004 - Tempomat wartości rezystorów

06 Mar 2011 14:42 6029 26
  • Poziom 15  
    Witam
    Czy mierzył ktoś wartości rezystorów w manetce tempomatu Corsy C (Meriwy lub Tigry) przy wciskanych kolejno przyciskach I, R, O. Bo właśnie zakładam tempomat u siebie i bardzo by mi się te wartości przydały.
    Pozdrawiam
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 15  
    Aż mi się nie chce wierzyć że nikt nie wie a może nikt nie chce pomóc więc odpowiem sobie sam. Rezystory dobrałem eksperymentalnie tak by wartości napięć osiągały następujące wartości:
    Klawisz I - 0,3 - 0,4V
    Klawisz 0 - 0,2 - 0,3V
    Klawisz R - 0,05 - 0,09V
    Może komuś się przyda.
    Pozdrawiam
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 11  
    Dobierałeś manetkę z innego modelu Opla ?, bo czytałem że co Corsy pasują tylko od Merivy lub Tigry
    a jak na złość na allegro nic nie można znaleźć.

    Pozdrawiam
  • Poziom 15  
    Niedopasowywałem innej tylko dołożyłem sterownie tempomatem do swojej. Wystarczy rozebrać manetkę zamontować trzy mikrostyki cztery rezystory i dwa kabelki. W wolnej chwili zamieszczę zdjęcia i wartości rezystorów.
    Pzdr
  • Poziom 11  
    będę wdzięczny

    Pozdrawiam
  • Poziom 15  
    Sory że tyle to trwało ale mam ostatnio nawał obowiązków.
    Trzeba rozebrać manetkę wyciąga się tylną część dźwigni wywiercić trzy otworki do przycisków polutować przyciski z rezystorami jak na załączonym schemacie poprowadzić kabelki i przylutować do wyprowadzeń 3 i 4.
    Jeżeli w złączu instalacji poprowadzono cztery przewody to pozostanie już tylko podłączenie czujnika sprzęgła i aktywacja tempomatu. Jeżeli są trzy przewody to niestety trzeba dostać się do sterownika (jest zlokalizowany z lewej strony przy podszybiu) i poprowadzić czwarty przewód.
    Powodzenia
  • Poziom 11  
    właśnie wczoraj sobie sprawdziłem, że mam tylko 3 kable i dodatkowo brak czujnika sprzęgła.
    myślałem, że będzie to tylko grzebanie w manetce

    w każdym razie bardzo dziękuje za zdjęcia i opis.

    Pozdrawiam
  • Poziom 15  
    Też miałem tylko trzy kable i brak czujnika sprzęgła. Czujnik kupiłem za 35zł wtyczka jest w instalacji a kabelek można pociągnąć ale wiadomo to trochę komplikuje sprawę.
  • Poziom 11  
    najwięcej zabawy z kabelkiem, ale zawziąłem się i go przeciągnę.

    Raz jeszcze dzięki za całe info.
    Pozdrawiam
  • Poziom 2  
    Hello!
    Proszę, pin jest na sygnał z przełącznika pedału sprzęgła?
    dziękuję
  • Poziom 15  
    Proszę po polsku bo nie rozumiem.
  • Poziom 11  
    witam,
    czy może ktoś zastanawiał się nad kompletacją: manetka z przyciskami z Vectra B/Omega B zamontowana do oryginalnej podstawy (gniazda) z Corsy C?
  • Poziom 15  
    Napewno do końca nie pasuje ale podobno Polak potrafi
  • Poziom 1  
    witam,

    Czy moze wiecie gdzie podpiac kabel (e) ktore ida od wtyczki czujnika sprzegla. Ja mam 4 kabelki na zlaczu od manetki, czujnik hamulca jest przystosowany pod tempomat takze ale niestety nie mam czujnika sprzegla i musze tez poprowadzic do tegoz czujnika wtyczke. Kable powinny byc 2- jeden na sygnal do modulu a drugi masa (stala?). Mam ksiazke do merivy (a meriva ma wiele wspolnego corsa jak wiadomo) ale bida z nedza jesli chodzi o diagramy elektryki ;( prosze o pomoc
  • Poziom 27  
    sixkiller napisał:
    witam,
    czy może ktoś zastanawiał się nad kompletacją: manetka z przyciskami z Vectra B/Omega B zamontowana do oryginalnej podstawy (gniazda) z Corsy C?


    Próbowałem. Jedynie co, to ciąć oba patyki i zanieść do spawania plastików. Ale trwałość i estetyka zależy już tylko i wyłącznie od umiejętności spawacza.
  • Poziom 11  
    Zakupiłem dźwignię z tempomatem z Vectra B/Omega B oraz dźwignię bez tempomatu z Corsa C.Przełożyłem cały patyk, w obudowie mocowanej do kolumny trzeba było dokonać niewielkich modyfikacji (aby załączały się światła drogowe oraz działało "mrugnięcie") - zrobiłem to wykorzystując malutkie śrubki znalezione w szafie. Niestety wydaje mi się, że napotkałem jeszcze jeden problem: w standardowym patyku z Vectra B/Omega B przycisk O jest normalnie zwarty (NC), a ze schematu wynika że powinien być normalnie otwarty (NO) :(
  • Poziom 10  
    Odgrzewam kotleta.
    Posiada ktoś wartości napięć które są na wyjściu obwodu sterowania kierunkowskazami? Ewentualnie jakie jest napięcie na wejściu z BCM?
  • Poziom 9  
    Hej mocno odgrzeje kotlecika :x zamontowalem manetke z tempomatem ( czujniki sprzegla i hamulca sa) jednak Tech nie widzial sygnalu zmanetki. Do manetki przychodza 4 przewody ?( tak misie wydaje jak podmienialem, moglem to miec jutro xzrobione ale dzis musze juz wracac ? mechanik powiedzial ze brak kabelka ze sterownika ?? da sie to samemu przeciagnac ?
  • Poziom 15  
    Da się ja u siebie też sam przeciągałem.
  • Poziom 9  
    to zlacze x45 jest tam gdzie bezpieczyniki ? :/
  • Poziom 15  
    X45 jest w skrzynce przekaźników przy podszybiu z lewej strony auta. Ale jak masz 4 przewody to niczego nie trzeba przeciągać (sorki poprzednio nie doczytałem myślałem że masz tylko 3 przewody)
  • Poziom 9  
    do manetki idą 4 a mimo to nie ma z niej sygnału :( jakiś pomysł ?
  • Poziom 11  
    Poradziłeś sobie jakoś z tym tempomatem?
    Mam mam jakiś dziwny problem, aktywowałem tempomat w BCM i ECU a i tak nie działa. U mnie była już instalacja więc wystarczyło manetkę i czujnik sprzęgła założyć.
    Nie wiem gdzie może być problem?
  • Poziom 27  
    Zobacz status czujnika sprzęgła. U mnie było trochę za daleko i podkleiłem kawałek plastiku na pedał
  • Poziom 27  
    Nie zgodzę się z wartościami, które są powyżej. Rozebrałem i mierzyłem oryginał:

    Rezystory to odpowiednio:
    82
    120
    240
    820

    Wszystkie rozwarte = 1260 ohm. Wybór przycisku to odpowiednio zwieranie rezystorów, by uzyskać opory:
    "0" = 82 ohm
    "I" = 440 ohm
    "R" = 120 ohm

    Zdecydowałem się podłączyć tylko "I" oraz "R", "0" zastępuje wyłącznik w sprzęgle lub hamulcu. Wyłącznik - jakiś gotowiec z portalu aukcyjnego, normalnie służący do sterowania elektrycznymi szybami
    Corsa C 2004 - Tempomat wartości rezystorów
  • Poziom 2  
    Cytat:
    robilem wg wartosci powyzej 7 lat temu i dziala do dzis

    Corsa C 2004 - Tempomat wartości rezystorów