Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 406 sprzęgło dwu masowe

12 Mar 2011 18:06 6290 19
  • Poziom 8  
    Witam założyłem już podobny temat lecz nie uzyskałem odpowiedzi na moje pytanie.Problem jest w peugeot 406 2.0 hdi.Wymienione zostało kompletne sprzęgło włącznie z kołem dwu masowym firmy Valeo po pół roku użytkowania sprzęgło z powrotem się ślizga najgorzej podczas wyprzedzania lub przy obciążeniu.Rozebrałem sprzęgło ale wszystko wygląda dobrze tylko problem jest w tym że tarcza sprzęgłowa jest wytarta na powierzchni 1mm od części wewnętrznej okładzin i ok 8mm od części zewnętrznej szerokości tarczy i zastanawia mnie to dlaczego tarcza nie przylegała w całości na docisku i dwu masie tylko częścią tarczy
  • Poziom 8  
    Tylko problem w tym że to robił prawdziwy fachowiec tylko teraz sam rozebrałem i mówię jak to wygląda
  • Poziom 8  
    Tarcza i docisk są firmy Valeo a koło dwu masowe firmy luk.
  • Poziom 8  
    Sorry ale nie mam jak wrzucić zdjęć. Ogólnie jeżeli chodzi o powierzchnię to jest ona idealnie gładka na docisku jak i na kole dwumasowym.
  • Poziom 39  
    a tarcza nie była przypadkiem odwrotnie zamontowana? Może to głupie ale może się da to zrobić. Sprawdź wzrokowo czy sprężyna słoneczkowa nie jest pęknięta pod tarczą dociskową. Nic innego nie przychodzi mi do głowy tym bardziej że tarcza wygląda ok i z twojego opisu docisk i koło też
  • Poziom 8  
    No i to właśnie jest dla mnie zagadką.Nie wiem dlaczego są takie objawy.Ale na tej tarczy widać że nie bierze całą swoją powierzchnią tylko jej częścią.A ślizganie najgorzej występuje na 4 i 5 biegu przy dużych obrotach.Odwrotnie nie da się założyć nie ma takiej możliwości.Sam nie wiem co robić.
  • Poziom 8  
    A teraz to nie wiem o co chodzi.Sprzęgło jest hydrauliczne.I nie nie wiem czy się reguluje.
  • Poziom 8  
    Z tym słoneczkiem to chodzi o docisk.? Płyn wężykiem normalnie leci jak był odłączony od wysprzęglika
  • Poziom 39  
    tak, chodzi o docisk
    widzę że nie wiesz to ci wytłumaczę
    sprężyna słoneczkowa to ta poszatkowana promieniście blacha która jest przyduszana przez łożysko wyciskowe
    owa blacha jest poszatkowana ale nie do końca i ten kawałek który jest pełny wokoło lubi czasem pęknąć i efekt jest taki że tarcza dociskowa nie dociska należycie okładzin co skutkuje ślizganiem sprzęgła
    dodatkowym objawem jest to że pedał sprzęgła traci na swoim oporze podczas wciskania bo sprężyna robi się słabsza ale to niestety nie zawsze daje się pod nogą wyczuć
    sprawa wężyka wygląda często tak że płyn w kierunku wysprzęglika pójdzie ale nie chce się wrócić bo kawałek gumy działa jak zapadka
  • Poziom 8  
    Ok dzięki za wyjaśnienie. Jak można zobaczyć czy sprężyna jest pęknięta? widać to gołym okiem?.Z tym wężykiem to co należy zrobić? wymienić ten gumowy przewód czy co?.
  • Poziom 39  
    Pewno trudno będzie sprawdzić teraz. Ale z racji iż części różnych producentów i być może dostawców warto być pewnym, czy są dla odpowiedniej mocy i odpowiedniej kompletacji. Mianowicie zarówno tarcza sprzęgła, docisk i koło zamachowe mogą nie być kompatybilne. Jako, że są stosowane rozwiązania z kołem dwumasowym lub tradycyjnym. Pęknięcie sprężyny talerzowej jest raczej widoczne
  • Poziom 19  
    zmierz mi ile ma ta tarcza... (grubości oczywiscie)
  • Poziom 8  
    Ok widzę że coraz bliżej ku rozwiązaniu tej zagadki.Dorwałem od mechanika moje stare sprzęgło dowiedziałem się ze swoich źródeł że są dwa wymiary dla koła dwumasowego.16mm i 13mm.Jeszcze nie wiem na 100% bo nie zdążyłem tego wymierzyć ale stare ma 13mm.Ten wymiar to wysokość pokarze na zdjęciu https://obrazki.elektroda.pl/2766537200_1300124158.jpeg


    Moderowany przez Błażej:

    Kogo chcesz karać?