Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Instalacja elektryczna w domu jednorodzinnym - problem :(

SylwiaSz 29 Oct 2004 13:23 3810 2
Suntrack
    SylwiaSz
    Level 2  
    Witam,

W samodzielnym poszukiwaniu rozwiązania do mojej elektrycznej zagwozdki przy rozprowadzaniu elektryczności w domu jednorodzinnym trafiłam w końcu na to forum. Nie znam się na ani joty na elektryce i nie zamierzam samodzielnie bawić się jej „układanie”, ale nie chciałabym też być kompletnym laikiem, zdanym na szczęście przy wyborze elektryka. Stąd moja ogromna prośba o zasugerowane rozwiązania(-ń) przy instalowaniu elektryczności w domu jednorodzinnym.
    Problem polega na tym, iż w projekcie jest przygotowany plan instalacji, z tym, że po licznych zmianach i przeróbkach na etapie budowy powstały nowe pomieszczenia oraz zmieniło się przeznaczenie poddasza (z nieużytkowego na użytkowe).
    Sytuacja wygląda następująco:
    a) dom jednorodzinny z trzema poziomami: parter, piętro i poddasze,
    b) na parterze – pralnia, łazienka, kuchnia, 2 pokoje, korytarz + garaż z kotłownią
    c) piętro – łazienka, korytarz i 4 pokoje (w tym jeden duży na półpiętrze)
    d) poddasze – otwarta przestrzeń.
    Na licznych forach znalazłam określenia typu „różnicówki”, „eski” i temu podobne. Czy i kiedy jest zastosować? Ktoś rzucił hasło o liczbie niezależnych obwodów? Czy może ktoś mi zasugerować, jakie optymalne rozwiązanie powinnam zastosować?

Pozdrawiam, Sylwia :)
  • Suntrack
    adamjur1
    Level 41  
    Problem, z pozoru błachy, uruchamia na tym forum bardzo rozbudowane dyskusje, wypowiadałem się już wielokrotnie, poszukaj w tym dziale wcześniejszych postów.
    A co do terminologii: