Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes W211 blokują hamulce przednie w czasie jazdy

02 Kwi 2011 00:56 20038 27
  • Poziom 16  
    Witam @ll

    Mercedes W211, 2006r po lifcie, 197tys km przebiegu.

    Kilka razy dziennie blokują hamulce w czasie jazdy (w zasadzie po kilku/kilkunastu kilometrach, bo auto jeździ tylko w ruchu miejskim)...i nie chodzi o system hamulca postojowego - HOLD.
    Ten problem dotyczy kół przednich i występował przed wymianą klocków jak i teraz po wymianie. Tłoczki chodzą "dość luźno" - przy wymianie dwoma wkrętakami bez użycia większej siły udało się rozsunąć zaciski.
    Zaciski są mechaniczne, bez silników elektrycznych, o których coś nie coś czytałem.
    W tym problemie również SD nie pokazuje błędów, aczkolwiek wyświetla się komunikat na liczniku mówiący o różnym ciśnieniu w kołach, a jest takie samo. (opony są .../55 zamiast .../60, jednak na właściwym rozmiarze również blokują hamulce. Bardzo grzeją się tarcze, a swąd spalonych klocków czuć z kilkunastu metrów.

    Dodam jeszcze dziwne zachowanie pedału hamulca. Na postoju, wciskam pedał hamulca i trzymam, raz pedał jest "gumowy" i powoli zapada się do podłogi, drugim razem stoi wysoko i jest twardy jak kamień.

    Proszę o podpowiedzi / pomoc w usunięciu problemu.
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 18  
    Może blokują się klocki w prowadnicach zacisków, miałem tak w renówce.
    Wystarczyło wyczyścić prowadnice i przestały się blokować, a rdzy i innych śmieci było trochę.
  • Poziom 16  
    Dzięki, ale to już zostało zrobione przy wymianie klocków. Do tego czasu poczytałem o podobnych przypadłościach w innych markach (skoda superB i Vw vento) na elektrodzie.
    Za dnia sprawdzę:
    ...czy czujnik stopu nie blokuje konieczności cofania się pedału hamulca, oraz podciśnienie serwa. Jak to wykluczę, będziemy myśleć dalej...
  • Poziom 12  
    A jakie klocki kolega założył może to być wina klocków. Czasem te tańsze są tak twarde że momentalnie pałą tarcze. Druga sprawa to płyn kiedy wymieniany? może być stary i też robić komedie. No i podstawowe pytanie czy na pompie jest napis SBC ? I jeszcze jedno czasem magikom udaje się przy wymianie klocków poskręcać przewody hamulcowe tak że się blokują.
  • Poziom 16  
    Sprawa mechaniki, klocki, płyn, poskręcane przewody są ok.
    Auto posiada system SBC, co dalej ?
  • Poziom 23  
    Jeśli jest system SBC to przed wymianą klocków trzeba system rozbroić komputerem diagnostycznym a po założeniu, ponownie uzbroić , inaczej będą cyrki.
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 12  
    Na deaktywację to już trochę późno. Na star diagnozę go i dać na mszę żeby nie wyszło "Osiągnięty próg serwisowy" bo samą wymiana klocków pompy raczej nie posadzisz. Można rozwalić zacisk albo stracić palce jak ktoś na przykład otworzy drzwi a ty masz palce w okolicy zacisku. można jeszcze spróbować odpowietrzyć ale do tego potrzebna jest Star Diagnoza. tak czy owak bez niej nic nie kombinuj to strasznie wredny układ do naprawy.
  • Moderator na urlopie...
    Masz najprawdopodobniej zapowietrzony układ hamulcowy (być może płyn stracił swoje właściwości) i niestety raczej sam sobie z tym nie poradzisz. Samochód musi być podłączony pod tester diagnostyczny i poddany specjalnej procedurze. No chyba, że SBC padło.To nie taki prosty temat. Trzeba sprawdzić, być może przeprogramować i odpowietrzyć, w dodatku do tego potrzebna specjalna pompa! Moja sugestia - oddaj auto do porządnego warsztatu. Czasem oszczędzając płacisz w rzeczywistości trzy razy więcej. Auto przed, czy po liftingu? Pozdrawiam.

    Dodano po 18 [minuty]:

    Dodam, że jeśli masz autko serwisowane cały czas i na czas, to nie masz się co martwić. MB udziela na to dożywotniej gwarancji!!! Ważne - musisz mieć dokumenty, na wszystkie serwisy (ASO lub MB), do chwili obecnej. Kraj nie gra roli (np. kiedyś było robione w niemczech a teraz w Polsce).
  • Poziom 16  
    Dzisiaj na wyświetlaczu pojawił się napis:

    ESP inoperative see owner's manual, co zgodnie z instrukcją oznacza:
    ESP nieaktywny - sprawdź instrukcję obsługi :)
    Kręcenie kołem kierownicy do oporu w lewo, prawo, lewo, prawo nie pomogło.

    Przez moment był napis:
    Run flat indicator inoperative - co może być nie tak ??
  • Poziom 39  
    Podpinałeś go pod SD bo niemożliwe żeby nic nie wyszło.
  • Poziom 16  
    Podpięty będzie dopiero jutro, ale pytam tu na forum, bo zastanawiam się czy nie rozłączyć akumulatora, aby ponownie pokręcić kierownicą dla zapamiętania położenia koła kierownicy... może wtedy błąd zniknie bez SD ?

    Natomiast w kwestii blokowania hamulców, to one nadal blokują a SD nie wykazało błędu..

    Jeszcze taka informacja, że pompa hamulcowa jest jak w każdym innym samochodzie, do tego serwo na podciśnienie, cały system dot. hamulców jest w urządzeniu przy prawym przednim kole z wiązką kabli i przewodami hamulcowymi. Czy to jest wspomniane SBC ?
  • Moderator na urlopie...
    Teraz piszesz, że masz serwo i zwykłą pompę jak w każdym innym, a tutaj:

    coralgol1976 napisał:
    Sprawa mechaniki, klocki, płyn, poskręcane przewody są ok.
    Auto posiada system SBC, co dalej ?


    Więc jak to w końcu jest? W systemie SBC NIE MA(!) serwa zasilanego podciśnieniem, jest jedynie zespół uruchamiania hamulca który zawiera tłok rozmiarami niewiele większy niż tłoczek od strzykawki, oraz sensory mierzące siłę i skok pedału hamulca. I skoro podłączałeś pod SD i nic to może u Ciebie już nie ma SBC tylko ABR? Propnuję najpierw posprawdzaj jaki dokładnie typ układu masz i dopiero napisz, bo wprowadzasz ludzi w błąd. W ABR jak najbardziej- servo jest! Pozdrawiam.
  • Poziom 20  
    W211 ma fabrycznie montowane systemy SBC i nie spotkałem się żeby model W211 nie miał tej pompy, ponieważ mercedes wprowadził ją do tego auta jako do pierwszego i jednego z ostatnich. Nie można uszkodzić pompy przez wciskanie tłoczka. Może wystarczy uruchomienie systemu. Może uszkodził się czujnik siły hamowania.
  • Poziom 12  
    Hollow ma rację ale nie do końca. W 211 SBC było tylko do liftingu nie pamiętam który to był rok. Te auta które mają jeszcze nie zmienione światła i przedni zderzak mają SBC później było ABR Run flat indicator ... oznacza że nie aktywny jest system nadzoru ciśnienia w ogumieniu i to restartuje się bez komputera ale to nie ma związku z tematem. Żeby sprawdzić SbC nie wystarczy sam test SD trzeba jeszcze wejść w obsługę ogólna w tym module i po pierwsze sprawdzić "Długość czasu eksploatacji" i po drugie sprawdzić układ na powietrze. Przeprowadzić kompletną wymianę ok 2,5 litra płynu i dalej w tej procedurze jest test układu dość skomplikowany i to wszystko może Ci zrobić tylko ktoś kto ma o tym pojecie i ma jeszcze oprócz komputera odpowiednia maszynę do wymiany/odpowietrzenia. Samo odpytanie błędów nie wystarcza bo często jest tak ze moduł już wypracował odpowiednia ilość cykli i wtedy błędów nie ma ale i hamulców czasem już też.

    Dodano po 10 [minuty]:

    hollow napisał:
    W211 ma fabrycznie montowane systemy SBC i nie spotkałem się żeby model W211 nie miał tej pompy, ponieważ mercedes wprowadził ją do tego auta jako do pierwszego i jednego z ostatnich. Nie można uszkodzić pompy przez wciskanie tłoczka. Może wystarczy uruchomienie systemu. Może uszkodził się czujnik siły hamowania.
    SBC jest w E211 w sl R230 w cls 219 wszędzie do liftingu Później zastąpiony wszędzie ABR. Podwójne SBC jest jeszcze w Maybachu.
  • Moderator na urlopie...
    O tym wszystkim już pisałem co prawda ogólnikowo, ale po co dokładnie skoro autor wątku i tak sobie z tym nie poradzi i musi oddać auto do ASO lub warsztatu, który się tym trudni. Co do Cykli (jak wyżej) to na początku MB wprogramował ich 300.000 ale póżniej podnieśli tą wartość do 400.000 tj. około 200.000km (i to jest oznaczone na pompie białą lub zieloną kropką). I jeszcze jedno, skoro autor pisze, że w jego aucie jest servo , to ma napewno ABR. Więc nie ciągnijmy tematu, bo i tak z niego zbaczamy. Auto na warsztat i koniec. Pozdrawiam.
  • Poziom 12  
    Tak jest! Jeżeli autor jest pewny jakości tarcz i klocków z przodu to tylko ASO lub ktoś kto zna mercedesy. Spotkałem się nawet z tym że nowe klocki Bosha potrafiły spalić tarcze i zagotować płyn dla MB klocki robią Jurid Textar i Ate i te raczej nie robią problemów. I jeszcze jedno jeżeli kilka razy przypaliło Ci tarcze to nawet nie dawno zmieniany płyn może być już nic nie wart. Pozdrawiam i życzę powodzenia.
  • Poziom 16  
    Poradziłem sobie z hamulcami sam... zaczęło mnie zastanawiać jak jeden z mechaników mówił, że nie mogli sobie poradzić z grzejącymi się hamulcami i po wymianie zacisków na używane problem ustąpił.
    Okazało się, że wyrobione były gumki osłonowe cylinderki (na fałdach porobiły się dołki).
    Na próbę wywinąłem gumowe osłonki cylinderków na "lewą stronę" i problem ustąpił.
    Pozdrawiam.
  • Poziom 39  
    Rozwiązałeś problem. Bardzo dobrze. Nie chcesz powiedzieć co było przyczyną też dobrze, ale nie wymyślaj takich bzdur jak wywrócenie osłon tłoczków na lewą stronę.
  • Poziom 16  
    trans-serwis napisał:

    Rozwiązałeś problem. Bardzo dobrze. Nie chcesz powiedzieć co było przyczyną też dobrze, ale nie wymyślaj takich bzdur jak wywrócenie osłon tłoczków na lewą stronę.


    Oczywiście mój błąd.
    Problem z hamulcami rozwiązał mój tata przy swoim samochodzie, a przez telefon wyjaśniał co i jak. Marny ze mnie słuchacz, lub musiałem być nieco zajęty przez co wprowadziłem forumowiczów w błąd za co przepraszam.
    Usunięcie usterki:
    Odwrócone/wywinięte zostały uszczelniacze-tłoczki, a nie jak pisałem powyżej osłonki cylinderków.
    Poniżej ilustracja, którą przygotowałem
    Mercedes W211 blokują hamulce przednie w czasie jazdy

    Mam nadzieję, że zostanie mi wybaczone. Życzę sukcesów przy usuwaniu problemu z blokującymi hamulcami :)
  • Moderator na urlopie...
    No! To teraz już wszystko wiemy i dziękujemy serdecznie za objaśnienia. Mam nadzieję, że kolega trans-serwis, też rozumie już o co chodziło :D . Pozdrawiam.
  • Poziom 39  
    Kol.zeimp twoja ironia jest zupełnie niepotrzebna, tym bardziej że wiesz doskonale że tych uszczelek tłoczka nie da się wywinąć na drugą stronę. Można je założyć odwrotnie. Moim zdaniem poprawa nastąpiła po wyjęciu tych uszczelek i wyczyszczeniu rowka w którym siedzą i to cała tajemnica sukcesu.
  • Poziom 16  
    trans-serwis napisał:
    wiesz doskonale że tych uszczelek tłoczka nie da się wywinąć na drugą stronę

    Jestem pewien, że zostały wywinięte. Nie mniej odwrócone, czy wywinięte jaka to różnica? Tłoczki cylinderków ściągają cylinderek o dziesiątki mm, by klocki nie tarły po tarczach i to jest fakt niezaprzeczalny !!! Innej siły cofającej nie ma !!
    trans-serwis napisał:
    Moim zdaniem poprawa nastąpiła po wyjęciu tych uszczelek i wyczyszczeniu rowka w którym siedzą i to cała tajemnica sukcesu.


    Na szczęście Twoim zdaniem :D:D:D:D:D
  • Poziom 1  
    Zeimp - szanuj kolegę trans-serwis. Wierz mi, warto. Może Ci kiedyś pomoże. A te bzdury z nosa wyssane bo sam zaciski rozgrzebał i na podróbach składał to znowu do nosa niech se wsadzi. Gdzie jest moderator?
  • Poziom 39  
    coralgol1976 szkoda strzępić język na dyskusję z tobą.
  • Poziom 17  
    trans-serwis napisał:
    coralgol1976 szkoda strzępić język na dyskusję z tobą


    Daj spokój chłopakowi :) Tata mu powiedział, że wywinął to wywinął :)
  • Poziom 16  
    Niejednokrotnie uszczelniacze cylinderków były wywijane, czy też obracane (jak to różnica ? jeśli efektem ma być poddanie pracy niezużytych krawędzi uszczelniacza - wywinąć, jak się nie da - obrócić) ze względu na ich zużycie jeśli z dostępnością części był problem.
    Wiem co piszę, a jeśli popełniam błąd - prostuję.
    Zwróciłem się o pomoc w usunięciu usterki, jednak żadne ze wskazówek nie były pomocne dla tego przypadku. Jak pisałem, informacja od jednego z mechaników, o tym że sprawdzał wiele wariantów w podobnym przypadku - bez efektu, a jedynie wymiana zacisku na inny używany usunęła problem spowodowała, że zaciski zostały rozmontowane ponownie i przeanalizowane poszczególne elementy zacisku, a efekt opisałem.

    To forum ma za zadanie pomagać między innymi i tym, którzy "tymi ..ręcami.." ze względu na koszty chcą uporać się z usterką.

    Oczywiście niektóre proste rozwiązania godzą w interes "specjalistów", którzy specjalizują się w naprawach i "za coś" każą sobie płacić. Być może niewystarczająco długo szukałem kompletu naprawczego do zacisku, ale w trzech sklepach powiedziano, że zacisk występuje w komplecie, a cena była zbyt wysoka. W dwóch punktach zajmujących się sprzedażą uszczelnień wszelkich maści nie znaleziono odpowiednika.

    Jeśli mowa o czyszczeniu rowka, w którym siedzą uszczelki to były czyste - jak nowe.

    Tak czy inaczej niezużyte krawędzie tej samej uszczelki podjęły pracę i hamulce przestały się przegrzewać. Usterka została usunięta.

    Temat zamykam.

    PS. Proszę Administratora o usunięcie z tematu postów nic nie wnoszących do tematu opisującego problem z hamulcami, a jedynie mających na celu zdyskredytowanie autora tematu, gdyż w moim przekonaniu prostota rozwiązania (przynajmniej czasowego) może godzić w utratę korzyści wynikających z prowadzenia działalności usługowych przez autorów niektórych postów.