Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Ford Fiesta mk3 1.4i bezpieczniki

Jacuś 02 Nov 2004 12:15 6205 10
  • #1
    Jacuś
    Level 13  
    Mam problem. Po wymianie sondy lambdy wolne obroty mam troche za wysokie ok 2000obr. Po za tym troche za duzo pali. Czy mozliwe ze uszkodzony jest czujnik temperatury silnika? Gdzie on moze sie znajdowac? Jeden czujnik, który załącza wentylator zlokalizowalem, drugi czujnik temp. powietrza w kolektorze ssącym tez. Chodzi mi o czujnik temp z którego zbiera sterownik.
  • #2
    kk.2000
    Level 26  
    Jeśli obroty > 1000 a przy tym silnik pracuje równomiernie to albo przepustnica się nie domyka i dlatego obroty są wysokie, albo TRAFIONY czujnik czynnika chłodzącego. Nie chodzi o ten na chłodnicy, bo on ma obniżyć temperaturę cieczy na chłodnicy, ale ten na bloku silnika.
  • #3
    Jacuś
    Level 13  
    ale chodzi o to ze nie moge go zlokalizowac. ten przy silniku jest wyzwalaczem wentylatora. nie wiem gdzie sie znajduje ten drugi pracujacy z ECU. Może ktoś zna ten silnik i byłby w stanie mi wytłumaczyć.
    1.4i pełny wtrysk sekwencyjny
  • #4
    Jacuś
    Level 13  
    Pomierzyłem co nieco dzisiaj i tak czujnik temp raczej mam sprawny. Przy stygnącym silniku na czujniku temp silnika miałem 17kohm i rosło czyli silnik stygnął a na czujniku temp. powietrza około 28kohm i rosło. Zmierzyłem również czujnik TPS i między stykami 26 a 47 miałem 3,11kohm(pedał przysp. swobodny) do 0,32kohm(max wciśniety) oraz miedzy stykami 47 i 46 0,94kohm(swobodny) do 3,63kohm(max). Uważam, że z tym czujnikiem jest coś nie tak. Jaka jest wasza opinia? Bo już nie wiem czego się czepić.
  • #5
    kk.2000
    Level 26  
    TPS jest oki. On nie będzie podawał danych idealnie od 0-5k ohm. A czy na pewno masz tylko jeden czujnik i czy przewód od niego nie jest uszkodzony?

    A czemu się upierać przy czujniku? Zacznij od przepustnicy (jest mała regulacja minimalnego otwarcia przepustnicy). Może nie domyka się, albo silniczek krokowy od wolnych obrotów (ten sterowany z komputera i puszczający lewe powietrze na kolektor ssący) ma problemy...

    A tak na wszelki wypadek odłącz na godzinę akumulator żeby skasować błędy komputera, chyba że po wymianie sondy już to zrobiłeś.
  • #6
    manta
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Szukaj usterki mechanicznej fałszywe powietrze lub zacięty regulator wolnych obrotów.
  • #7
    Jacuś
    Level 13  
    To już sprawdzałem. Zawór wolnych obrotów już czyściłem, a fałszywego powietrza nie ma. Co jeszcze może być? Czy ktoś może poradzić co do tego TPS?
  • #8
    kk.2000
    Level 26  
    TPS pokazuje jakby nie była szczelnie domknięta przepustnica, ale działa PRAWIDŁOWO!
  • #9
    Jacuś
    Level 13  
    Jeżeli TPS tak pokazuje a działa prawidłowo to co dalej?
  • #10
    SONIAK12
    Level 23  
    W Fordzie Fiesta 1,4 CLX czujnik temperatury znajduje się z prawej strony bloku silnika (brązowy kabel) ,połączony on jest ze wskaźnikiem na desce rozdzielczej,być moż, pełni też inną funkcje?
  • #11
    Jacuś
    Level 13  
    Ten czujnik jest tylko do deski rozdzielczej. Jest jeszcze jeden czujnik temp. silnika, który podłączony jest do ECU. Ten czujnik ma inne parametry niż ten od deski rozdzielczej. Wiem że jest, ale nie wiem gdzie.