Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Ferroli Domiproject F24 - trudnosci w zalaczaniu ogrzewania

06 Apr 2011 17:40 5576 4
  • Level 9  
    Posiadam kociol Ferroli Domiproject F24 (dwufunkcyjny wiszacy z zamknieta komora spalania)
    Trudno mi bylo nazwac to co dzieje sie z piecem jako ze jestem laikem.
    Kociol czesto dokonuje kilku prob zanim wlaczy ogrzewanie wody lub tez centralnego.
    Tzn. 'proba' wyglada w ten sposob ze slychac jakby chcial wlaczyc ogrzewanie ale za chwile sie wylacza i ponawia czynnosc az do skutku (w koncu za 2-4 razem udaje mu sie odpalic)

Na poczatku tej przygody migala dioda sygnalizujaca, ze "presostat powietrza nie zamyka stykow w ciagu 60 sekund od uruchomienia wentylatora"
    Dioda przestala migac gdy serwisant zdjal plastikowa klapke umozliwiajaca pobieranie powietrza z wnetrza pomieszczenia zamiast z komina. Dodatkowo ciag kominowy zostal sprawdzony przez kominiarzy. Zostalem zapewniony ze wszystko jest w porzadku.

Dioda przestala migac(choc raz na kiedy tez sie zdarzy) ale problem pozostal czyli kociol nadal nie zalapuje za pierwszym razem. Jest to uciazliwe poniewaz zdarza sie nagminnie.
    Odnosze tez wrazenie ze od tego czasu wentylator zaczal glosniej pracowac.Zwlaszcza w tej poczatkowej fazie pracuje jak smiglowiec.

Piec jest w miare nowy ma dopiero 6 miesiecy serwisant byl juz 3 razy i wciaz zadnej poprawy.
    Nie bardzo wiem co zrobil serwisant bo sie na tym nie znam ale pogrzebal cos w ustawieniach pieca i pozbyl sie jakiejs czesci - zwyklego krazka z otworem.

Chetnie poznam wasze pomysly co moze byc przyczyna takiego zachowania sie kotla?
  • Level 30  
    Sprawdż rurę powietrzną dostarczającą powietrze do spalania, może została przytkana na dachu kapeluszem.[Wiatr, śnieg ]
  • Helpful post
    Level 16