logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Skuter Baotian BT50QT-9 brak ladowania aku, nagrzany bezpiecznik ;,/

xmikax16 15 Maj 2011 12:38 11249 7
REKLAMA
  • #1 9507395
    xmikax16
    Poziom 1  
    Witam.
    Zatem mam problem, mam 16 lat, jestem dziewczyną dostałam skuter Baotian BT50QT-9 (pl.Motobi Wilga 50) 4 suwowy. Jestem zielona w tych sprawach { dotyczących mechaniki }

Problem polega na tym iż, jeździłam sobie wszystko było ok.
    Wróciłam, wyłączyłam silnik, przetarłam go szmatką na błysk :D ,
    po ok 1.5h chciałam dalej wyruszyć w trasę i niestety skuter już nie odpalił ; /
    tzn, nie było w prądu aby rozrusznik mógł zadziałać. Okazało się, że nie wyłączyłam świateł i po prostu akumulator padł.
    Ojciec ładował go, lecz po podłączeniu siadł bezpiecznik znajdujący się koło aku (10A), szczęście 2 był zapasowy. Skuter odpalił, lecz bezpiecznik strasznie się nagrzewa, po wygaszeniu znowu nie odpalił.
    I tak jest cały czas. Miernikiem został sprawdzony akumulator, on jest w porządku w skuterze jest brak jego ładowania ;/
    Regulator napięcia jest w porządku bo nawet po jego odczepieniu było to samo.
    Chciałabym abyście pomogli mi powiedzieć co może być tego przyczyną.
    W skrócie :
    1.Akumulator nie dostaje ładowania
    2.Podejrzewam ze regulator napięcia jest w porządku
    3.bezpiecznik szybko robi się gorący {wystarczy ze samo aku jest podłączone]
    4.nie ma możliwości abym go zalała wodą, gdyż czyściłam szmatką
    5.Czy może to być spowodowane zwarciem gdzieś przy światłach jeżeli cały czas stał na nich przez 1,5h ?
    6.Może podłączenie akumulatora tu jest na odwrót a nie czerwony do +, zielony do - ?

byłabym wdzięczna
    :D
  • REKLAMA
  • #2 9552866
    mieczyg
    Poziom 14  
    Ocena: 59
    Czy po wyłączeniu zapłonu (przekręcona stacyjka) problem dalej się pojawia?

Dodano po 1 [minuty]: