Witam.
Zatem mam problem, mam 16 lat, jestem dziewczyną dostałam skuter Baotian BT50QT-9 (pl.Motobi Wilga 50) 4 suwowy. Jestem zielona w tych sprawach { dotyczących mechaniki }
Problem polega na tym iż, jeździłam sobie wszystko było ok.
Wróciłam, wyłączyłam silnik, przetarłam go szmatką na błysk
,
po ok 1.5h chciałam dalej wyruszyć w trasę i niestety skuter już nie odpalił ; /
tzn, nie było w prądu aby rozrusznik mógł zadziałać. Okazało się, że nie wyłączyłam świateł i po prostu akumulator padł.
Ojciec ładował go, lecz po podłączeniu siadł bezpiecznik znajdujący się koło aku (10A), szczęście 2 był zapasowy. Skuter odpalił, lecz bezpiecznik strasznie się nagrzewa, po wygaszeniu znowu nie odpalił.
I tak jest cały czas. Miernikiem został sprawdzony akumulator, on jest w porządku w skuterze jest brak jego ładowania ;/
Regulator napięcia jest w porządku bo nawet po jego odczepieniu było to samo.
Chciałabym abyście pomogli mi powiedzieć co może być tego przyczyną.
W skrócie :
1.Akumulator nie dostaje ładowania
2.Podejrzewam ze regulator napięcia jest w porządku
3.bezpiecznik szybko robi się gorący {wystarczy ze samo aku jest podłączone]
4.nie ma możliwości abym go zalała wodą, gdyż czyściłam szmatką
5.Czy może to być spowodowane zwarciem gdzieś przy światłach jeżeli cały czas stał na nich przez 1,5h ?
6.Może podłączenie akumulatora tu jest na odwrót a nie czerwony do +, zielony do - ?
byłabym wdzięczna
Zatem mam problem, mam 16 lat, jestem dziewczyną dostałam skuter Baotian BT50QT-9 (pl.Motobi Wilga 50) 4 suwowy. Jestem zielona w tych sprawach { dotyczących mechaniki }
Problem polega na tym iż, jeździłam sobie wszystko było ok.
Wróciłam, wyłączyłam silnik, przetarłam go szmatką na błysk
po ok 1.5h chciałam dalej wyruszyć w trasę i niestety skuter już nie odpalił ; /
tzn, nie było w prądu aby rozrusznik mógł zadziałać. Okazało się, że nie wyłączyłam świateł i po prostu akumulator padł.