Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jawa TS 350 ładowanie i brak wysokich obrotów

MalynZS 26 Maj 2011 13:54 3231 7
  • #1 26 Maj 2011 13:54
    MalynZS
    Poziom 2  

    Witam. Jestem tu nowy i chciałem się czegoś poradzić . Mam jawę ts 350 i mam również problem ;) postaram się opisać . Zacznę od tego iż jawa nie ma ładowania kable przepatrzyłem powymieniałem ale nic to nie dało osprzęt mam oryginalny nie jakieś cuda na kiju . Szczotki w porządku . Jawa też nie wkręca się na obroty , pali od pierwszego kopa przejedzie kawałek normalnie , a za chwile brakuje mocy i kręci ok. 500-1000 obrotów , puszcze gaz przejedzie kawałek dodam i znowu ma chwile moc ( jakby brakowało paliwa , ale gaźnik wyczyściłem i dalej to samo ) ;/ kopci mocniej z lewego cylindra możliwe że mam pierścienie do wymiany . Czytałem o tych problemach i było dużo o wydechach , wydechy mam przerabiane ( proste rury z 1 zwężeniem ) . Czy jedno może mieć związek z drugim ? jakieś rady ? z góry dziękuje :)

  • #2 26 Maj 2011 18:04
    gromleon
    Poziom 31  

    Ten brak mocy to zatkany kranik zapewne, wypalisz paliwo z gaźnika i moc znika, potem chwila postoju i jawa gotowa do boju.
    Brak ładowani, jeśli połączenia sprawne to uszkodzony regulator. Obejrzyj mostek prostowniczy prawa strona motocykla schowek , czy przypadkiem nie odlutowały się w nim takie druty, jak wyjmiesz zrozumiesz o czym piszę, tak samo obejrzyj stojan od środka, przewody oznaczone jako X Y Z potrafią się odlutować od stojana. Napięcie ładowania mierzyłeś, czy też sugerujesz się tylko świeceniem kontrolki bo jesli tak to możliwe że ładowanie jest a jest uszkodzony przekaźnik kontrolki ładowania prawy schowek motocykla.
    chyba tyle
    P.S jeśli świece masz brązowe a zapłon ustawiony prawidłowo to mocniejszym dymieniem się nie przejmuj z jednego cylindra ten typ tak ma.

  • #3 27 Maj 2011 15:04
    MalynZS
    Poziom 2  

    spoko spoko... mostek dobry sprawdze przewody x y z wszystko mam pod siedzeniem poniewaz moja "jaweczka" jest troszke przerobiona ;) kranik na 100pro dobry . teraz mam wieksze kino poniewaz jawa odpala za 1 kopem pali na 2 "gary" po czym tylko na 1 i gasnie ;( jezeli mozecie mi cos jeszcze poradzic bede bardzo wdzieczny

  • #4 27 Maj 2011 15:53
    gromleon
    Poziom 31  

    Trudno wyrokować, ok, mówisz paliwo jest, to sprawdź stacyjkę i zasilanie cewek zapłonowych, lub podłącz cewki zapłonowe przewodem prosto z plusa akumulatora pomijając całą instalację, ewentualnie podmień kondensatory.
    Zmierz napięcie na akumulatorze, jeśli nie masz ładowania a akumulator jest wyczerpany to objawy będą takie jak opisujesz, czyli pali na dwa po chwili spada napięcie na akumulatorze z racji budowy instalacji elektrycznej odpada jeden cylinder(nie będę opisywał dlaczego) a potem akumulator pada całkiem i motocykl zdechł.

  • #5 28 Maj 2011 22:57
    futro
    Poziom 19  

    Witam
    Jak masz jakiś miernik uniwersalny albo chociaż probówkę z żarówki 12 V
    to cię poprowadzę jak naprawić to ładowanie.

    - na początek sprawdź czy jest prąd na zaciskach szczotek (na włączonym kluczyku)

  • #6 30 Maj 2011 19:02
    91michal91
    Poziom 10  

    Sprawdź wirnik czy ma "przejscie" pomiedzy pierwszym piersieniem a drugim. A to że nie pracuje na dwóch garach moze być winą słabego akumulatora.

  • #7 02 Cze 2011 21:17
    MalynZS
    Poziom 2  

    Sorry że założyłem temat i się nie pojawiałem ale próbowałem zrobić jawę metodą prób i błędów i ta metoda okazała się strzałem w dziesiątkę pali na dwa gary odpala ładnie i wgl. Przyczyną był 1. gaźnik (założyłem inny) 2. stacyjka ( też nowa ) 3. cewka ;). Ładowanie też jest ( winny był regulator) Teraz został mi tylko jeden problem dlaczego ładowanie wynosi na wysokich obrotach ok 12,56 V a na wolnych obrotach 12,1 ? czy to może być winą wirnika ? bo tak mi podpowiedział kolega ? Nie mam pomysłu , a jak narazie wasze pomysły się sprawdzały ;) czekam na jakieś pomysły dzieki.

  • #8 03 Cze 2011 07:15
    gromleon
    Poziom 31  

    Hm to nie wygląda na wirnik, no ale sprawdź miernikiem opór na stykach df i masa na alternatorze inaczej mówiąc na szczotkach sprawdź też napięcie na tych stykach po wciśnięciu kluczyka a potem pracy silnika ( nie zdejmuj przewodów z tych styków podczas pracy silnika od tego te regulatory często padają). Jeśli sprawdziłeś stojan jak i prostownik jak sugerowałem wyżej to winny będzie regulator. Ale jednak jestem za tym że nie dokładnie obejrzałeś prostownik i stojan ;-) Sprawdź też miernikiem prostownik, mam nadzieję że wiesz jak sprawdzić miernikiem diody w tym ustrojstwie.
    Pozdrawiam

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME