Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Metal Work Pneumatic
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

audi a3 2001 temperatura silnika

ania5576 04 Cze 2011 19:05 4847 11
  • #1 04 Cze 2011 19:05
    ania5576
    Poziom 8  

    Witam

    Juz tu kiedys pisalam i pytalam o rosnaca temperaturze samochodu u ktorego Problem rozwiazalismy, ale teraz pojawil sie znowu. Moze opisze- wczesniej usterka byl wadliwy czujnik temeratury, ktory jest na silniku. Samochod po jego wymianie chodzil przez 3 miesiace, a ostatnio po przejechaniu kawalka drogi temeratura znowu mi skoczyla do 120 stopni :/ ? Zatrzymalam samochod i dalam mu troche ochlonac (poszlam do sklepu) i po przyjsciu gdzies za 15 minut temperatura byla znowu 0. Po 3 minutach drogi to samo.Puscilam wiec ogrzewanie na full zeby dojechac do domu i nastepnego dnia pojechalam do salonu. Powiedzieli ze to prawdopodobnie ten sam czujnik, i powiedzieli ze czasami nie oplaca sie kupowac zamiennikow. No ale za orginalny powiedzieli mi okolo 400 zl na i jeszcze powiedzieli ze nie sa pewni czy to to (?)
    Takze moze napisze co zauwazylam:
    - temeratura roznie po przejechaniu nawet kawalka drogi, i rosnie przy zimnym silniku.
    - w salonie po przetestowaniu go powiedzieli ze samochod napewno nie grzeje sie do tej temeratury ktora pokazuje takze prawdopodobnie to cos z elektryka
    NO ale- przy puszczeniu ogrzewania na full przy 100/120 stopni na kabine leci bardzo gorace powietrze (?)
    - termostat byl wymianiany razem z chlodnica ostatnio

    Sorki jezeli cos nie jest zrozumiale - nowa jestem no i kobieta, ktora nie zabardzo sie zna na takich rzeczach :/.Takze prosze o pomoc i dziekuje

    0 11
  • Metal Work Pneumatic
  • #2 04 Cze 2011 20:07
    carrot
    Moderator Samochody

    Przy jakości obecnych zamienników to i tak nieźle, że wytrzymał 3 miesiące, ale może też być gdzieś przetarty kabel, zwiera czasem do masy i temp idzie na max

    0
  • #3 04 Cze 2011 21:16
    trasher3322
    Poziom 15  

    Witam posiadam audi a3 w benzynie 1.6 .Wymieniałem czujnik nie raz na podróbe i ostatnio oryginał ,kwota jaka podajesz jest przesadzona ,oryginał w salonie audi kwadratowa kostka 72 pln półokragły troche tańszy tylko te dwa były stosowane z tego co mi wiadomo. Chyba ktoś Cie chce naciagnac.

    0
  • #4 04 Cze 2011 21:19
    Sztomel
    Poziom 34  

    Wystarczyłoby aby podpięli do auta interfejs diagnostyczny by porównać wskazania temperatury z czujnika G2 ze wskazaniami z czujnika G62 (obydwa umieszczone są w jednej obudowie ale mierzą temperaturę płynu chłodzącego silnika oddzielnie, jeden dla potrzeb sterownika a drugi dla potrzeb wskaźnika w zegarach) i już byłoby wiadomo czy to wina któregoś z tych dwóch czujników czy rzeczywiście płyn chłodzący uzyskuje tak wysoką temperaturę. Z tą ceną czujnika to chyba na głowę upadli.

    0
  • Metal Work Pneumatic
  • #5 05 Cze 2011 10:19
    jawiczka
    Poziom 27  

    Koledzy mają rację podróbki są bardzo marnej jakości i cud że trzy miesiące Ci wytrzymał, co do ceny to 400,00 zł naprawdę jest przesadą, około 100,00 zł on kosztuje w serwisie.

    0
  • #6 05 Cze 2011 12:17
    ania5576
    Poziom 8  

    Hej
    Dzieki wielkie za odpowiedzi.Mieszkam w uk takze dlatego ta cena taka :/ sa inni mechanicy, ale dalej w miescie i w sumie to nie wiem czy dam rade tym samochodem tam dojechac. W sumie to i tak nie wiem czy im mozna zaufac :/ A zedra kase jak nikt :/
    Co jeszcze moze byc wazne to to ze jak temep. podskoczyla, podnioslam maske i chcialam zobaczyc czy woda w zbiorniku sie gotuje to widzialam ze jest goroaca ale i szla ona do gory zbiornika(?) Chyba to tak powinno zabrzmiec :) Ale wielkie dzieki za wasz czas. Dzisiaj kolega ma go podpiac pod kompa i zobaczymy czy cos tam pokaze. Maja sie nim kawalek przejechac zeby zobaczyc inne mozliwosci.Jak cos to sie odezwe :)Narazie

    0
  • #7 05 Cze 2011 15:11
    trasher3322
    Poziom 15  

    zamów czujnik w pl i tak z przesyłką oryginał wyjdzie o połowe taniej . Gdyby miała 120 stopni podejrzewam ze po odkręceniu korka by wystrzeliła dosłownie .Po diagnozie kompem powinno byc jasne co sie dzieje ,póki co to objawy złych wskazan temperatury tylko

    0
  • #8 05 Cze 2011 19:57
    ania5576
    Poziom 8  

    Witam ponownie

    Sprawdzilismy samochod kompem i wykazal blad 00604- czujnik pozycji klapy motoru tylnego cisnienia - co kolwiek by to nie znaczylo (???)Sorki wyczytalam w necie. Kolega mowi ze to niby nic,ale ja nie wiem.Ale co zauwazylismy,ze jak samochod chodzil na wolnych obrotach i temperatura doszla do 90 stopni a chlodnica byla zimna i waz wlotowy od spodu byl zimny a wylotowy od gory byl na pol zimny pol cieply- mowia ze moze pompa wodna (?) co o tym myslicie? dzieki za odpowiedz.Jakbyscie mieli chwilke napiszcie prosze co by sie dzialao jakby to byla pompa wodna. Poprzedni wlasciciel mowil ze wymienil pasek rozrzadu po 65 000 km(w sumie nic nie mam na papierze :/, ale nie wydaje mi sie zeby klamal)a slyszalam ze rozrzad wymienia sie z pompa ? Dzieki

    0
  • #9 05 Cze 2011 21:45
    trasher3322
    Poziom 15  

    W aso owszem razem z pompa a tak to raczej sam rozrząd .Gdy padnie pompa woda nie ma obiegu raczej wymuszony silnik wtedy bardzo szybko łapie temperature.Odnosnie tego błędu to z on jest ze sterownika silnika czy innego modułu?

    0
  • #10 06 Cze 2011 14:24
    sharkey
    Poziom 12  

    Moze termostat sie zawiesil i nie otwiera duzego obiegu?

    0
  • #11 14 Lip 2011 10:34
    adadur
    Poziom 11  

    Cena za czujnik wcale nie jest jakoś przesadzona, w tym przypadku czujnik jest zintegrowany z termostatem i ceny zaczynają się od 300zł
    Podstawą było by sprawdzenie VAGiem (VCDS) czujników G2 i G62 czy ich wskazania od zimnego do rozgrzanego silnika pokrywają się.
    Jeżeli wskaźniki okażą się OK - należy sprawdzić otwieranie termostatu.
    W kolejnym kroku należało by sprawdzić wskaźnik temp. w zegarach.

    0
  • #12 14 Lip 2011 12:31
    asako
    Poziom 13  

    U mnie były takie objawy: wzrost temperatury, po otwarciu ogrzewania spadek na krótko i dalej to samo. Przyczyna była w zaciętym termostacie, przy okazji uszkodził się czujnik włączający wentylator chłodnicy. Aby zrobić to w miarę tanio polecam wymontować termostat, zanurzyć w wodzie i podgrzewać ją np. w na kuchence gazowej i obserwować termostat. Jeśli woda szumi i nie otworzył się to do kosza i kupić nowy. Ceny sprawdzić w intercars.katalog, można również zamówić.

    0
  Szukaj w 5mln produktów