Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Fibaro Fibaro
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Witam i proszę o rady.Audi a3 2000r 1.6 benzyna.Rosnąca temperatura.

Vidrio 30 Sie 2017 01:00 507 16
  • #1 30 Sie 2017 01:00
    Vidrio
    Poziom 3  

    W aucie jakiś czas temu temperatura zaczęła wariować tzn przekraczała 90stopni nawet do 110 po czym wracała do 90 i tak się to powtarzało a pokonywałem dłuuugą trasę (zaczęło się tak robić dosłownie kilka godz przed wyjazdem i nie miałem co z tym zrobić a jechać musiałem)
    Nie otwierało wiatraka z tego co wiem a jakiś wąż był zimny. Będąc na miejscu udałem się do mechanika,wymieniliśmy termostat i to samo,a potem dwa czujniki i było ok (dodam ,że podłączał komputer by sprawdzić co i kiedy się otwiera i było w porządku,spędził przy tym troszkę czasu za co mu dziękuje)

    Zadowolony,że wszystko ok jeździłem i jakieś trzy tyg po naprawie temp raz tylko skoczyła i wróciła i było ok (byłem w szoku jak to zobaczyłem,za granicą sporo to wszystko kosztuje, części ,robota). Od tego czasu minęły ponad 3 miesiące, aż do dziś, parkuje a tu na ponad stówie i tak jeździ 95 potem 5 stopni mniej 5 więcej,ale nie poniżej 90, chwila tak i się uspokoiło,przejechałem by zobaczyć co będzie ze 2 km i ok.
    Ciekawe co będzie w najbliższych dniach, czy znów coś jakby się zawiesiło (tak to sobie tłumaczyłem)

    I teraz prośba do Was użytkownicy,czemu tak się dzieje?
    Co mam zrobić ?
    Do mechanika iść na pewno,ale co to może być ?
    Nie chcę iść i zabulić zaś za termostat (założony nowy kosztował 90e) a wracam do Pl za miesiąc jakoś.
    Potrzebuję tego auta jakiś czas jeszcze ,mam ważniejsze wydatki,nic się nie działo tylko to,jestem z niego mega zadowolony.
    Jeśli były by jakieś pytania postaram się odpowiedzieć "po swojemu" jak wspomniałem nie znam się.
    Z góry dziękuję za wyrozumiałość i za pomoc.
    Rozpisałem się. Pozdrawiam

  • Fibaro
  • #2 30 Sie 2017 02:44
    xray81
    Poziom 19  

    Aż mnie oczy zabolały a później głowa. Popraw post bo się czytać nie da jak i zrozumieć. Jakie czujniki wymieniłeś dokładnie?

  • #3 30 Sie 2017 14:45
    psilos1
    Poziom 29  

    Czujnik temperatury do sprawdzenia/wymiany.

  • Fibaro
  • #4 31 Sie 2017 00:20
    Vidrio
    Poziom 3  

    Sorki jak napisałem niezrozumiale.Czujniki temperatury dwa były wymieniane zaraz po tym jak się okazało,że wymiana termostatu nie pomogła i wtedy było ok.Od wymiany minęło jakoś dobre 3 miesiące a temp skoczyła dwa razy,jeżdżę sporo naprawde. Dzwoniłem dziś do Pana który to robił powiedziałem mu o tym,on na to,że jak się nie powtarza to nic się nie dzieje,zapytałem o czujniki powiedział,że nie były to oryginalne ale włożył dobrej firmy.Powiedział,że termostat mógł nie puścić bo,jest elektryczny czy coś z tym związane(nie jestem pewien czy o to chodziło)Zapytałem też,czy da się jakoś sprawdzić co jest nie tak odpowiedział,że nie da się nawet jak podepnie się pod komputer.Naprawde sork jak piszę chaotycznie no ale jak wspominałem nie znam się na autach jednak postanowiłem się co nieco dowiedzieć. Dzięki i proszę o odp jak ktoś coś

  • Fibaro
  • #5 31 Sie 2017 06:52
    psilos1
    Poziom 29  

    Powiedz swojemu mechanikowi zeby te czujniki"nieorginalne dobrej firmy"wsadził sobie w buty i założył oryginalny czujnik temperatury z ASO.Kosztuje wprawdzie stówę ale działa poprawnie.Poprawnosc działania czujnika mozna łatwo sprawdzic"przez komputer"...należy sprawdzic roznice temperatury podawanej na zegary oraz do ECU -są to dwa czujniki w jednej obudowie.

  • #6 31 Sie 2017 07:09
    Bieda z nędzą
    Poziom 28  

    W samochodzie są uszkodzone zegary , typowe w tym modelu. Za niedługo zacznie wariować paliwowskaz.
    Puknij lekko w zegary jak wskaźnik żyje swoim życiem i zobacz czy się uspokoi.

  • #7 31 Sie 2017 22:51
    Arton
    Poziom 12  

    Przerabiałem to kiedyś u kolegi w Golfie. Przyczyną był pęknięty wirnik na pompie wody.

  • #8 01 Wrz 2017 00:31
    Vidrio
    Poziom 3  

    Witam i proszę o rady.Audi a3 2000r 1.6 benzyna.Rosnąca temperatura.Witam i proszę o rady.Audi a3 2000r 1.6 benzyna.Rosnąca temperatura.

    Dodano po 8 [minuty]:

    Dzięki za odpowiedzi.Wszystkie je wykorzystam. Mam jeszcze pytanie czy wąż na zdj powinien być zimny czy ciepły ?tzn mam do pracy 15 km i jak dojechałem zarówno jak wróciłem niedawno sprawdzałem je i te dwa są po 15 km ciepłe nawet bardzo a ten którego dotykam jest zimny.Czy tak powinno być ? i opis sytuacji z powrotu po pracy.Po 500 metrach temp urosła pod 90 stopni po czym po jakimś km spadła normalnie na 60 a pózniej urosła do 90 jak trzeba i nic się nie działo.No czegoś takiego jeszcze nie było :( co mam zrobić?fakt może być wszystko,jak wyłapać gdzie jest błąd od razu. Aha i czy jak temp wariuje to coś innego może się zepsuć? wiem chaotycznie napisałem ,wybaczcie jestem zaniepokojony i wgl :(

  • #10 01 Wrz 2017 01:04
    robokop
    Moderator Samochody

    Arton napisał:
    Przerabiałem to kiedyś u kolegi w Golfie. Przyczyną był pęknięty wirnik na pompie wody.

    To że raz jeden widziałeś taką usterkę, to nie znaczy że przytrafiła się tutaj. Z pękniętym wirnikiem wysoka temperatura utrzymuje się cały czas i brakuje ogrzewania.

  • #11 01 Wrz 2017 10:06
    jerrydzwonkow
    Poziom 11  

    Tak jak koledzy wyżej napisali...uszkodzone są zegary. Pisałeś coś o termostacie elektrycznym...w tym silniku sprawdzanie dolnego przewodu od chłodnicy na wolnych obrotach będzie czasochłonne, bo tu termostat otwiera się bardzo późno...
    Tu masz temat, gdybyś chciał trochę dowiedzieć się o układzie chłodzenia w swoim aucie https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2491660-30.html

  • #12 01 Wrz 2017 10:13
    Vidrio
    Poziom 3  

    Czyli jak to rozumieć ?4 miesiące temu jak zaczęło się to robić był zegar uszkodzony,wymieniliśmy termostat i czujniki temp,uspokoiło się a teraz znów? czy po wymianie wtedy gdyby to był zegar to czy problem nie występował by bez przerwy?tzn tak na mój prosty tok myślenia. jak to sprawdzić co zrobić?co Wy panowie (może i Panie) zrobilibyście na moim miejscu? naprawde i dzięki za każdą odpowiedz,miło że macie wiedzę i się nią dzielicie

  • #13 01 Wrz 2017 10:42
    carrot
    Moderator Samochody

    Podpiął bym komputer diagnostyczny, sprawdził odczyty temperatury cieczy przez sterownik silnika i zegary i porównał je ze wskazaniami wskaźnika

  • #14 01 Wrz 2017 11:37
    g107r
    Poziom 30  

    Przy skaczącej temperaturze zainteresowałbym się tym termostatem. Może się przycinać, zbyt wolno otwierać/zamykać przepływ płynu do chłodnicy.
    Z nim jak i czujnikami to drażliwa sprawa co do jakości wykonania.
    Z zegarem, licznikiem, u mnie byłoby zasadne dokręcić śrubki wskaźnika temperatury, natomiast twojego nie znam, i nie wiem czy dokręcić, przelutować poprawiając łączenia, czy jak przebiega naprawa zegarów. Nie kontaktujące styki w liczniku, przy czujnikach, czy termostacie gdy "elektryczny" z grzałką, coś z tego może generować podejrzane wskazania które obserwujesz - a tu jak widzisz VW z zasady zaczął oszukiwać kierowców przyzwyczajonych co do bezpiecznych widzianych temperatur rzędu ~90C.
    Z termostatem sterowanym przez sterownik silnika, wentylatorami przez coś innego ? bez wgląd w parametry silnika jak podpowiada carrot, chyba zbyt mocno sam nie powalczysz. Możesz dalej wymieniać, ale przy wadach wiązki silnika, przewodów, które swoim nie kontaktowaniem zaburzają sterowanie, czy wskazania temperatury, nie naprawisz, nie trafisz w rozwiązanie. Zrób rzetelną diagnostykę, i dopiero wtedy się decyduj na wymiany i naprawy. Być może płacąc za nią, zaoszczędzisz więcej niż działając na ślepo, wymieniając pół samochodu.

    Przepraszam za ogólniki, ale czasy "złap za przewód i zobacz czy ciepły" się skończyły.

  • #15 01 Wrz 2017 23:49
    Vidrio
    Poziom 3  

    Witam. Chciałbym napisać co się wydarzyło dziś. No więc miałem dziś do pokonania koło 40 km w jedną stronę. Oczywiście zaraz po 2km temp rosła,spadała na 90 i znów.Zaznaczę,że auto stało całą noc więc było zimne. Pózniej wracając to samo i będąc prawie na miejscu zaczęła mrugać czerwona kontrolka temperatury (termometr)Podjechałem wieczorem do mechanika i pokazuje filmik i zdj. Podłączył komputer wszystko widać temp silnika termostat na ile % otwarty,wentylatory się włączają.Pojechał moim autem z podpiętym komputerem ,wrócił po jakichś 100 przejechanych km i mówi,wszystko gra temp na zegarze się nie ruszyła a na komputerze również wszystko równo działa.I mówi bym ja jechał i sam zobaczę ,więc jedziemy.Mówię ,że no nie wymyśliłem sobie a tu nagle temp na zegarze 110 stopni i się utrzymuje a na komp wszystko ok wszystko w normie jak być powinno.I teraz o co mi chodzi.Czyli to zegar? i co teraz zrobić jak wrócę do kraju ?Gdzie się udać?czy do jakiegoś elektryka samochodowego?mógłbym nie robić z tym widocznie ale nie chcę jezdzic i patrzeć jak wskazówka skacze bo i tak będę się zastanawiał czy jednak jest coś nie tak(tym bardziej,że kontrolka termometra się włącza)ten chłopak za co mu dziękuje nie da rady mi zrobić (brak czasu).Jak chciałbym by się to skończyło...

  • #16 02 Wrz 2017 08:16
    Bieda z nędzą
    Poziom 28  

    Pisałem przecież, że uszkodzone zegary, typowa usterka zegarów Jaeger, zarówno w A3 jak i A4.
    Łatwizna do naprawy.

  • #17 02 Wrz 2017 08:25
    psilos1
    Poziom 29  

    Czujnik temperatury to dwa oddzielne czujniki w jednym.Ten co podaje dane do ECU działa i dlatego diagnostyka nie wykrywa błędu.Uszkodzony jest ten ktory podaje temperaturę na zegary-co rowniez sprawdzic komputerem.Jak juz pisałem -wymień czujnik

    Dodano po 2 [minuty]:

    Bieda z nędzą napisał:
    Pisałem przecież, że uszkodzone zegary, typowa usterka zegarów Jaeger, zarówno w A3 jak i A4.
    Łatwizna do naprawy.

    Ja bym jednak zaczął od czujnika temperatury...

TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo