logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

LogoSoft Comfort - Jak stworzyć projekt w LAD do sterowania oświetleniem?

skoczekS1 04 Cze 2011 19:55 4035 5
  • #1 9576745
    skoczekS1
    Poziom 10  
    Witam, Jak pewnie sie domyslacie jestem zielony w te klocki ale nasz doktor zażyczył sobie na zaliczenie jakis projekt napisany w tym programie. Problem w tym ze nie mielismy tego nawet na zajeciach a w tym momencie nie mam za bardzo czasu zeby sie tego uczyc. Znalazlem cos takiego:

Wedlug mnie to jest włącznie/wyłaczanie żarowki z dwoch roznych kontaktow ale te okreslenia przod/tyl troche mnie dezorientują. Powiedzcie mi proszę co to jest i czy to wogole dziala.

I1-I6 - wejscia przyciskow wlaczajacych oswietlenie
    Q1 - Wyjscie sterujace zarowkami

Niby wszystko napisane ale potrzebowalbym tego w LAD
  • #2 9579210
    pafciowaw
    Specjalista Automatyk
    Ocena: 365
    Na pierwszym rysunku tych przycisków może być więcej, a ich funkcja jest taka: dowolny, raz naciśnięty załącza przerzutnik włącz/wyłącz (SF), którego styk włącza żarówkę.
    Na drugim rysunku masz logikę OR: włączony dowolny I1-I6 daje na wyjściu Q1= 1 logiczne. Z oświetleniem klatki nie to nic wspólnego - brak podtrzymania podświetlenia.
    Sporo różnych pomysłów na LOGO znajdziesz na Elektrodzie wraz z rozwiązaniami w LAD...
  • #3 9580330
    Kari2007
    Poziom 14  
    Ocena: 5
    W linku poniżej masz zrealizowany zamek szyfrowy na sterowniku siemens logo wraz z zrozumiałym opisem(tak mi się przynajmniej wydaje :) )

Załączniki:
    • Zamek szyfrowy na sterowniku Siemens Logo.doc (331 KB) Musisz być zalogowany, aby pobrać ten załącznik.
  • #4 9581801
    jotko
    Poziom 24  
    Ocena: 331
    Czyżby kod do ekstra zadania z tutorialu był 135780 8s na wpisanie i 3 na wejście.