logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Logo!Soft Comfort DIODY, nauka programowania sterownika

sej87 31 Gru 2011 18:02 10914 16
  • #1 10329977
    sej87
    Poziom 10  
    Ocena: 10
    Witam

Czy mógłby ktoś pomóc mi z taki ćwiczonkiem, koleino zapalane są 4 diody na 1 sekundę, gdy jedna gąsię zapala się następna, gdy zgaśnie ostatnia czyli 4 zapala się pierwsza. Jestem początkujący wiec jeżeli zna ktoś jakieś dobre materiały do nauki programowania tego sterownika byłbym bardzo wdzięczny za pomoc. Na obrazku załączam to co do tej pory zrobiłem ale nie mogę tego zsynchronizować. Bardzo proszę o pomoc ;] i jakieś dobre materiały do nauki.
  • Pomocny post
    #2 10330132
    Krzysztof Kamienski
    Poziom 43  
    Ocena: 5159
    Ależ tu nakombinowane, przepraszam, jak by muchy nas.....y :D :D To się na max. ośmiu blokach robi (przekaźniki czasowe wyzwalane zboczem) Jeden blok czasowy wyzwala następny, ostatni zapętlony do pierwszego, albo na liczniku liczącym do czterech, albo na kawałku rejestru przesuwnego......tysiąc możliwości w LOGO! :D
    Poszukaj sobie przykłady na LOGO! Bodaj coś takiego tam było, właśnie w kilku wersjach realizacji.
  • #3 10334272
    sej87
    Poziom 10  
    dzięki że odpowiedziałeś ;) dopiero zaczynam uczyć się tego także proszę o wyrozumiałość, w jaki sposób mogę to zapętlić bo nie mogę połączyć ostatniego bloku z pierwszym bezpośrednio?

i w takim układzie nie ma możliwości żeby to też chodziło w drugą stronę??
  • #4 10334434
    Krzysztof Kamienski
    Poziom 43  
    Ocena: 5159
    Q4 przez inv. na wyjście B001. Pomyśl jeszcze trochę, bo już dobrą droge obierasz :D. Co do migania do tyłu przed każdym Q ,,NAND i drugi taki zestaw.
  • #5 10335835
    sej87
    Poziom 10  
    a w tym jednym układzie mona było by zrobić tak że np. po pojawieniu się drugiego sygnału na wejściu diody gasną w drugim kierunku?
  • #7 10338145