Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Peugeot 106 1.1] BRC blitz: długi wąż gazowy, kilka pytań

ma3-4ysz 05 Cze 2011 18:04 3711 6
  • #1 05 Cze 2011 18:04
    ma3-4ysz
    Poziom 24  

    Witam!
    Peugeot 106 1.1i 93r. Jednopunktowy wtrysk Magneti Marelli 195kkm przebiegu. Po 192kkm zrobiłem kapitalkę silnika, od 1000km na gazie. Nowe kable, świece, filtr powietrza.
    LPG BRC: Centralka BLITZ, reduktor TECNO, attuator „L”, zbiornik STAKO.

    Jako początkujący użytkownik gazu mam kilka pytań, na które nie znalazłem odpowiedzi gdzie indziej.

    1). Czy na centralce BLITZ można ustawić dłuższy czas nałożenia paliw? Przy przełączaniu z Pb na LPG gaśnie.
    Przełączając ręcznie trzeba trzymać wysokie obroty, przy przełączaniu z obrotów (środkowe położenie przełącznika) trzeba przegazować dwa razy ale i często nie pomaga. Gaśnie zawsze po pierwszym uruchomieniu danego dnia, czyli po dłuższym unieruchomieniu. Potem jest już prawie ok. Podejrzewam, że problemem może być długi przewód gazowy od reduktora do miksera. Zanim gaz doleci pustym wężem silnik gaśnie.
    Gazownicy założyli reduktor przy deklu skrzyni biegów (pomiędzy skrzynią a chłodnicą przy podłużnicy):
    [Peugeot 106 1.1] BRC blitz: długi wąż gazowy, kilka pytań
    Wąż gazowy jest długi. Czy to może być powodem tego problemu i jak to ewentualnie skompensować?

    2). Na wolnych obrotach na gazie silnik pracuje głośno (klekota jak dizel) i dość nierówno. Na Pb wyraźnie lepiej. Czy to kwestia regulacji czy tak ma być? Jest sens zawracać o to głowę gazownikom ?

    3). Z tego co patrzyłem po kabelkach blitz odcina przekaźnikiem kontrolkę check engine na gazie. Czy da się tak wystroić instalację, żeby nie było potrzeby odcinania?
    Po jeździe na gazie i przełączeniu na Pb chwilę świeci check engine i jest zmulony, dopiero po kilkudziesięciu – kilkuset metrach jest już ok.

    Sam sobie jeszcze długo nie poreguluję, bo na gwarancji ale żeby wiedzieć co można i czego chcieć od gazowników.

    0 6
  • #2 10 Cze 2011 15:24
    piotr_gazownik
    Poziom 10  

    Jeśli instalacja jest na gwarancji o na co czekasz?Niech doprowadzą instalację do porządku.

    0
  • #3 10 Cze 2011 19:02
    ma3-4ysz
    Poziom 24  

    Nooo tylko, że
    "Wie Pan, to tak musi już być. To wymaga nieco kompromisu. A my nie jesteśmy od spełniania zachcianek. Przecież działa"
    Jak nie wiesz czego dokładnie chcieć to sobie można niestety...

    Zależy mi na odpowiedzi o czas nałożenia paliw.
    Co do tego wystrojenia tak, żeby check się nie świecił to raczej by przekaźnika nie montowali jak by się nie dało.

    0
  • #4 11 Cze 2011 07:56
    piotr_gazownik
    Poziom 10  

    Świecenie kontrolki Chek Engine może być spowodowane źle dobranym składem mieszanki paliwowej po stronie gazowej.Jeśli samochód jeździ dobrze na benzynie to MUSI jeździć dobrze na gazie.Nie montuję instalacji BRC,więc nie będę wypowiadał się na temat ustawienia emulacji wtrysku oraz czasów nakładania się faz paliw.Emulator wtrysku (jeśli taki jest zamontowany ?) ma funkcję ustawiania ,więc jeśli jest to wystarczy ustawić,a długość węża doprowadzającego gaz do miksera nie ma znaczenia (ale im krutszy tym lepiej).

    0
  • #5 23 Cze 2011 21:33
    ma3-4ysz
    Poziom 24  

    Cytat:
    Emulator wtrysku (jeśli taki jest zamontowany ?) ma funkcję ustawiania


    Szukałem po sieci schematu montażowego BRC BLITZ do 106 1,1 TU1M HDZ
    Najbliższy schemat jaki znalazłem to w tym temacie https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.ph...+schemat&sid=5b2cf36b164e3f42574497f095afca17

    Czy ten emulator to ten moduł "modular" ?
    Raczej czegoś takiego u mnie nie ma. Zresztą na podanym schemacie jest chyba przecinany przewód zasilający sterownik benzynowy, u mnie też tego chyba nie ma.

    Gazownicy nie dali mi schematu, czy można taki gdzieś wygenerować do mojego silnika (lub podobnego z wtryskiem MM G6.1)?

    0
  • #6 24 Cze 2011 07:35
    ociz
    Moderator Samochody

    Ja nie rozumiem jak można dać sobie zamontować takiego starocia... Po za tym nie znam nikogo co montuje BRC i ma pojęcie co robi.
    Jak nie masz zamiaru ich przydusić żeby ogarnęli to jak należy to już lepiej zrezygnować z gwarancji i samemu poprawić zanim silnik spłynie.

    0
  • #7 10 Lip 2011 20:44
    ma3-4ysz
    Poziom 24  

    Cytat:
    Ja nie rozumiem jak można dać sobie zamontować takiego starocia...

    To trudno. Rozumiem, że jedyny argument, jaki podałeś "przeciw" to staroć. Co to ma do rzeczy?
    Cytat:
    Po za tym nie znam nikogo co montuje BRC i ma pojęcie co robi.

    No i co z tego. Istotne jest to, że ja mam tako instalkę i chcę ją ogarnąć i mieć z niej pożytek.
    Cytat:
    Jak nie masz zamiaru ich przydusić żeby ogarnęli to jak należy to już lepiej zrezygnować z gwarancji i samemu poprawić

    Skoro założyłem ten wątek to chyba o to mniej więcej chodzi, żeby samemu wiedzieć o co chodzi.

    Wracając do tematu.
    Wygląda, że układ, który posiadam jest w opcji minimum, tak więc bez rozbudowy i modów nic więcej nie da się z nim zrobić - poza przyzwoitym strojeniem.
    Problem gaśnięcia nauczyłem się obchodzić.
    Pozostaje sprawdzenie strojenia - do tego klecę diagnostic boxa.
    Jeżeli parametry eksploatacyje, które daje się osiągnąć na tej instalce nie są szkodliwe dla silnika to jest rewelka. Chodzi mi czy nie za ubogo pod obciążeniem, bo jedzie i pali 6,4/100.

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo