Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes Sprinter 313 CDi zablokowany silnik

esteban123 05 Cze 2011 19:06 8541 13
  • #1 05 Cze 2011 19:06
    esteban123
    Poziom 20  

    Witam
    Autko jak w temacie,dwa dni temu przy stromym podjeździe,temperatura podskoczyła wyżej niż zawsze ok. 100 stopni (czerwone pole ma przy 120),silnik zgasł. Po chwili zapalił ale wydawał trochę dziwny dźwięk,jakby stukot,po za tym pracował równo,nie stracił na mocy. Dojechał na miejsce bez problemu...tylko coś stukało. Z uwagi na weekend wizytę u fachmanów zostawiłem na poniedziałek. Dzisiaj wracałem z trasy,po stromym podjeździe z ładunkiem sytuacja się powtórzyła,znów zapalił,ale po kilku km zgasł i już więcej nie zapalił,więcej silnik się nie kręci,rozrusznik ma siłę szarpnąć ale silnik zblokowany,na biegu też wał się nie porusza.Olej ok,bez śladu wody,woda ok bez śladu oleju. Regularnie wymieniany olej,temperatura nie przekroczyła czerwonego pola,nawet po odczekaniu kilku godzin i pełnym schłodzeniu silnika ani drgnie. Co mu może być?
    P.S. Pasek zdjąłem i wszystkie rolki i kółka się kręcą poza wałem

    0 13
  • #3 05 Cze 2011 19:15
    esteban123
    Poziom 20  

    Niestety też tak podejrzewam ale czemu? Czujnika ciśnienia w tym gracie niemcy nie zaprojektowali (bzdura moim skromnym zdaniem). Więc pewnie coś ze smarowaniem?

    0
  • #4 05 Cze 2011 21:10
    manta
    Poziom 39  

    Stromy podjazd, niski poziom oleju... Czas podjazdu=czas pracy bez smarowania.

    -1
  • #5 06 Cze 2011 00:37
    AntyOwik
    Poziom 17  

    Jak dlaczego. Przecież twój post jest sam w sobie odpowiedzią dlaczego. On się nie zatarł jednego dnia, ty go skutecznie zacierałeś od dawna.

    0
  • #6 06 Cze 2011 21:50
    esteban123
    Poziom 20  

    Olej miał pół stanu,nie rozumiem

    0
  • #7 06 Cze 2011 21:59
    AntyOwik
    Poziom 17  

    esteban123 napisał:
    tylko coś stukało.

    Korbę obróciłeś?

    0
  • #8 07 Cze 2011 21:18
    esteban123
    Poziom 20  

    Rozumiem,jutro jedzie na warsztat,rozbiorą,zobaczą....się dowiem

    0
  • #9 10 Cze 2011 07:39
    hollow
    Poziom 20  

    Jak będzie zatarty silnik to polecam wymianę silnika na używany ze sprawdzonym pochodzeniem, bo zabawa w remont może nie przynieść oczekiwanych efektów.

    0
  • #10 10 Cze 2011 08:54
    trans-serwis
    Poziom 39  

    Kol. hollow dlaczego tak twierdzisz? Jeżeli klient i mechanik potraktują remont poważnie to zabawa przynosi pożądany efekt. Osobiście wykonałem kilka remontów silników mercedesa CDI i problemów nie ma. Co do używanych silników to mam mieszane odczucia.

    2
  • #11 11 Cze 2011 21:00
    wopor
    Poziom 32  

    Witam, kol trans jest niestety coraz mniej mechaników-rzemieślników znajacych swój fach, jak mech dla przykładu wymienia panewki w silniku bez jego demontażu i sprawdzenia i pomiarów , jak ktoś na forum wyśmiał mnie co to jest kątowanie korbowodów ( sprawdzenie i uzyskanie równoległości osi łba i stopy oraz by te osie znajdowały się w jednej płaszczyznie), TO SIE DZIWISZ ŻE , że kol hollow nie gwarantuje efektów naprawy, inna rzecz opłacalność naprawy ale jeżeli to samochód do pracy to chyba rzetelna naprawa jest opłacalna, a wymiana silnika na uzywke ,znając polską pazerność i prawdomówność jest problematyczna, niech decydenci dalej zamykają szkoły techniczne to zrobienie siekiery będzie kosmicznym wyzwaniem, pozdrawiam.

    0
  • #12 11 Cze 2011 21:35
    antyprzemus
    Poziom 2  

    Bo już nie ma mechaników przyjacielu. Raz, że nie chcą się uczyć, dwa że mechanikowanie się nie opłaca. Więc szkoli się tępych wymieniaczy, podmieniaczy czy jak to zwał...
    Dobry silnik do tego zarobkowego auta to chyba z kosmosu.
    Spokojnie, trans ma rację i go rozumiem. Ty też masz rację, Ciebie też rozumiem.
    Nikt Ci nie da teraz remontować silnika bo to się nie opłaca. Taniej jest wsadzać ze szrotu, nawet ze 3 na próbę niż zrobić remont kapitalny. Toż z 90% zapytań z tego forum właśnie dlatego, że wymienił na "nowe" ze szrotu.

    0
  • #13 11 Cze 2011 21:44
    ftp.kowal
    Poziom 34  

    I tu z kolega Owikiem się zgodzę. Sam składam silniki tylko że do ciągników rolniczych ale coraz więcej ludzi przychodzi tylko pyta się o wycenę, a jak im się powie że tyle i tyle to zaraz jest że używany silnik w dobrym stanie się kupi taniej. Tylko nikt nie mówi o tym że ten używany może się popsuć w każdej chwili bo nikt nie zna jego historii, a zrobiony dla siebie powinien wytrzymać długie lata. Zapłać raz a dobrze a nie będziesz musiał do niego zaglądać.

    0
  • #14 11 Cze 2011 22:09
    romanhoks
    Poziom 15  

    No i kazdy uzywany jak nie patrzec ma tylko 200 000km .Nowka nie smigana.Jak zwac tak zwac.Przyjdzie glupi i kupi.

    0