Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Opel Astra F 1.7TD - wentylator ch這dnicy

Kosmos1515 13 Jun 2011 06:54 10721 6
  • #1
    Kosmos1515
    Level 12  
    Witam!

    Mam problem z biegami wentylatora w samochodzie Opel Astra F z oplowskim silnikiem diesla. Wentylator poprawnie pracuje na dw鏂h biegach, pierwszy w陰cza si wcze郾iej (oko這 95 stopni) i wtedy wentylator powinien obraca si wolniej natomiast dugi bieg w陰cza si przy oko這 105 stopniach i wtedy wentylator obraca si z pe軟 moc. Natomiast u mnie wentylator w陰cza si dopiero przy 105 stopniach czyli nie ma pierwszego biegu. Termow陰cznik sprawdzi貫m jest sprawny. Przeka幡iki te sprawne, na kostce termow陰cznika jest napi璚ie. Nie moge tylko zlokalizowa opornika od pierwszego biegu wi璚 musia貫m tymczasowo zrobi mostek we wtyczce termow陰cznika (w tym momencie przy sygnale z termow陰cznika o za陰czeniu pierwszego biegu, w陰cza si od razu bieg drugi). I tu si zaczyna problem poniewa wentylator w陰cza si dopiero po tym jak silnik przekroczy te faktyczne 95 stopni ale musz go zgasi i ponownie odpali 瞠by wentylator pracowa. Pomo瞠cie mi si z tym upora?
  • #2
    andrzej20001
    Level 43  
    rezystor masz na przedniej belce ko這 lewej lampy,i za堯 czujnik 1 biegowy 92-87 st. sprawdzony i najlepszy patent.
  • #3
    Kosmos1515
    Level 12  
    No dobra a powiedzcie mi czemu tak si dzieje 瞠 wentylator wy陰cza si od razu po zgaszeniu silnika? Przecie powinien sch這dzi go i dopiero wy陰czy. Pewnie ma to zwi您ek r闚nie z tym 瞠 w陰cza si dopiero po zgaszeniu i ponownym odpaleniu silnika. Mo瞠 wykona pomiar napi璚ia na cewce przeka幡ika podczas za陰czenia wentylatora?
  • #4
    andrzej20001
    Level 43  
    W oplu zasilanie wentylatora idzie z zac. +15 dlatego to nie vw.
  • #5
    tomek4321
    Level 16  
    Witam.

    Podepn si pod temat bo w zasadzie prawie idealnie pasuje do mojego problemu.
    Mam Astr z 97r. 1,7D. Zauwa篡貫m, 瞠 nie w陰cza si wentylator. Sprawdzi貫m wszystko w uk豉dzie ch這dzenia i takie wnioski:
    - termostat dzia豉
    - ch這dnica nie zatkana
    - wentylator na kr鏒ko dzia豉
    - czujnik cieczy (dwubiegowy) w ch這dnicy chyba padni皻y bo:
    a) 陰cz帷 na kr鏒ko pierwszy bieg, za陰cza przeka幡ik i na wentylator idzie 6V
    b) 陰cz帷 na kr鏒ko drugi bieg, za陰cza przeka幡ik i na wentylator idzie 12V
    c) problem polega te na tym, 瞠 na pierwszym biegu (czyli 6V) nie dzia豉 wentylator, jedynie na drugim biegu daje pe軟 moc.

    Teraz moje pytanie:
    - czy warto bawi si w sprawdzanie czujnika? Je郵i tak, to podpowiedzcie mi jak - omomierzem? i jak tak, to jakie warto軼i powinny by?
    - a mo瞠 od razu wywali ten czujnik i zamontowa drugi, nowy - ale jednobiegowy? (skoro wentylator nie dzia豉 przy 6V)
    - co mo瞠 by przyczyn, 瞠 wentylator nie dzia豉 przy 6V a jedynie przy 12V?

    Aha - wentylator ma dwa piny pod陰czenia a nie trzy - st康 dzia豉 tylko na 12V?

    Prosz o podpowied.

    Dodano: 09.07.2011
    Dobra貫m si do w陰cznika termicznego z ch這dnicy i sprawdzi貫m go poza autem - dzia豉 bieg pierwszy i drugi.
    Zamontowa貫m go z powrotem, gdy w陰cza si wcze郾iej ni nowy ze sklepu z pojedynczym biegiem 95-100 stopni. Wywali貫m jedynie bieg pierwszy (odpowiedzialny za 6V) i zamieni貫m we wtyczce piny aby bieg pierwszy za陰cza bezpo鈔ednio drugi bieg - 12V.
    Wywali貫m te ca造 wentylator na wierzch i oznaczony by symbolem 12V - st康 wniosek, 瞠 chyba bieg pierwszy i tak by go nie za陰czy - tak s康z, ale mog si myli gdy jest to silnik pr康u sta貫go i chyba mniejsze napi璚ie powinno go jednak w陰czy, lecz na mniejszych obrotach - ale nie wa積e...
    Jedyny plus z tej operacji to fakt, i wla貫m nowy p造n ch這dniczy, gdy ten by ju wiekowy.

    dodano: 23.11.2011
    okaza這 si, i wymieni貫m r闚nie termostat. Stary nie dzia豉 prawid這wo i ca造 czas dzia豉 mi du篡 obieg. Teraz moment, silnik si nagrzewa do 92 stopni (taki jest termostat) i temperatura na wska幡ikach jest r闚nie 92 stopnie - czyli dobrze, chyba.


    Pozdrawiam.
  • #6
    enzo_no
    Level 2  
    mia貫m ten sam problem, sprawdzi貫m czujnik w ch這dnicy przeka幡iki, silnik i nie mog貫m namierzy rezystora. dopiero przy usuwaniu innej usterki wyjmowa貫m ch這dnice i sie ukaza. na 鈔odku przedniej belki od strony ch這dnicy.
    ebonitowa kostka 30x30x70 mm z stykami na ko鎍ach i mocowany na obejmie.
    u mnie sie rozsypa豉.
    pokleilem na sylickon i juz 5 m-cy dzia豉j oba biegi.
  • #7
    Krzysiek_41
    Level 2  
    Mam ten sam problem i doszed貫m i ten opornik ma ok 1 ohm i 300W. rozbi貫m go i zmierzy貫m drut oporowy. Postaram si go sklei distalem jak si nie rozpadnie od temperatury to b璠zie OK. Mia urwany drut oporowy kt鏎y zamierzam skr璚i pod 鈔ubk.