Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wtryskiwacze 1.7 CDTI czy wymieniać?

markow1313 13 Cze 2011 10:47 12878 11
  • #1 13 Cze 2011 10:47
    markow1313
    Poziom 10  

    Witam.
    Posiadam Opla Merivę 1.7 CDTI 16V 100 kM z 2003 roku, autko ma przebieg 157 tys km.
    Problem polega na tym, że autko jak złapie optymalną temperaturę i się go zgasi to potem nie można go zapalić, dopiero jak temperatura silnik spadnie, wtedy daje się uruchomić. Czasami jak silnik jest nagrzany, na wolnych obrotach silnikiem telepie jak by nie chodził na jeden cylinder. Jak silnik jest zimny to zapala od strzału. Sprawdzałem wtryskiwacze na przelewy.
    Silnik miał temperaturę ok 30 stopni C pozakładane wężyki na odpływy i został odpalony.
    Auto chodziło około 15 minut i przez ten czas uzyskałem następujące wyniki:
    1 wtryskiwacz 140 ml
    2 wtryskiwacz 190 ml
    3 wtryskiwacz 220 ml
    4 wtryskiwacz 220 ml.
    Silnik został zgaszony pojemniki opróżnione z oleju nap. Temperatura prawie optymalna silnik odpalony jeszcze raz i chodził 4 minuty i następujące były wyniki:
    1 wtryskiwacz 35 ml
    2 wtryskiwacz 50 ml
    3 wtryskiwacz 60 ml
    4 wtryskiwacz 60 ml.
    Czy mógłby ktoś wypowiedzieć się na temat tych wyników i wytłumaczyć co to znaczy, że wtryskiwacz ma nadmierny przelew?
    Jaka część wtryskiwacza jest uszkodzona,że tak się dzieje?
    Czy regeneracja wtryskiwaczy coś da?

    0 11
  • #2 13 Cze 2011 19:25
    decybel91
    Poziom 39  

    Rożnica pomiędzy największa a najmniejsza wartością nie może przekraczać 25-35% (bynajmniej tak na szkoleniu zapamiętałem), wtyskiwacz Bosch, da się zregenerować, DENSO - tylko wymiana.

    2
  • #3 13 Cze 2011 19:53
    trans-serwis
    Poziom 39  

    Robisz test przelewów a nie potrafisz zinterpretować wyników?
    To po co ci ten test?
    Chyba tylko po to żeby teraz smędzić na elektrodzie, a co a jak a dlaczego a za ile i czemu tak drogo.

    0
  • #4 13 Cze 2011 20:56
    markow1313
    Poziom 10  

    Widzę że kolega trans-serwis to od razu we wszystkim wszystko wie, ja tylko zapytałem czy jest sens mycia ultradźwiękami czy to poprostu gra nie warta świeczki i zamieściłem w kategorii Samochody Początkujący. A po to chyba ktoś ten portal założył, żeby Ci co chcą mogli podzielić się swoimi doświadczeniami a nie tylko najlepiej krytykować.

    0
  • #5 14 Cze 2011 09:52
    trans-serwis
    Poziom 39  

    Nie pytałeś tylko o mycie ultradźwiękami, to po pierwsze.
    No ale odwracanie kota ogonem to norma na tym forum.

    0
  • #6 14 Cze 2011 10:00
    markow1313
    Poziom 10  

    Zamiast odpowiedzieć to lepiej komuś dokopać no ale tacy ludzie też się zdarzają. Jak za błahy temat dla kolegi to po co w ogóle się wypowiadać. Może i źle się wysłowiłem na początku no ale można odpowiedzieć czy pomoże czy nie a nie wydziwiać. CZY MOŻE KTOŚ ODPOWIEDZIEĆ CZY MYCIE ULTRADŹWIĘKAMI COŚ DA?

    0
  • #7 14 Cze 2011 16:58
    trans-serwis
    Poziom 39  

    Nie da się odpowiedzieć na twoje pytanie.

    0
  • #8 16 Cze 2011 22:17
    sputnik1
    Poziom 16  

    Da albo i nie ale zawsze warto, zawsze to taniej a przecież tym czyszczeniem ich nie dobijesz.

    0
  • #9 19 Cze 2011 16:14
    Andiv
    Poziom 32  

    trans-serwis napisał:
    Nie pytałeś tylko o mycie ultradźwiękami, to po pierie wsze.
    No ale odwracanie kota ogonem to norma na tym forum.


    No przecież forum jest po to żeby sobie pomagać !:lol:

    Daj gościu te wtryski komuś kto się na tym zna, a nie tylko myśli, że uważa, że wie.

    1
  • #10 20 Cze 2011 07:21
    markow1313
    Poziom 10  

    Witam i wtryskiwacze są po czyszczeniu na specjalistycznym urządzeniu Zapp Diesel Tech 2 pozwalającym wykonać czyszczenie i testowanie wtryskiwacza Common Rail Bosch, Delphi, Denso, Siemens lub 1-, 2– sprężynowego i stopniowego (wtryskiwacze Diesla każdego producenta, także piezoelektryczne) polegające na:
    - czyszczeniu zewnętrznym metodą ultradźwiękową (z zabezpieczeniem przed kawitacją)
    - czyszczeniu wewnętrznym wysokociśnieniowym z użyciem gorącego detergentu (80°C) z wysterowaniem wtryskiwacza, usuwające rozkruszone zabrudzenia pozostałe po czyszczeniu ultradźwiękowym i ciężkie do usunięcia osady
    - przeprowadzeniu testu na urządzeniu Zapp Diesel Tech
    - przeprowadzeniu testu rozpylania
    - przeprowadzeniu porównawczego testu dawek wtryskowych i przelewów (Common Rail)
    - przeprowadzeniu testu ciśnienia otwarcia (mechaniczne)
    - pomiarze obwodu elektrycznego wtryskiwacza.
    Po wszystkim serwis stwierdził, że dwa wtryskiwacze były zapchane, zostały udrożnione, ale po wszystkim auto dalej nie chce odpalać jak jest gorące. Komputer nie pokazuje żadnego błędu. Czy ktoś ma jeszcze jakieś pomysły?

    0
  • #11 20 Cze 2011 08:42
    ladamaniac
    Poziom 37  

    Błędu nie pokazuje, ale pokazuje parametry, napisz coś o nich. Jakie ciśnienie na railu podczas kręcenia rozrusznikiem? Czy są opiłki we filtrze paliwa?

    1
  • #12 18 Lip 2011 12:51
    markow1313
    Poziom 10  

    Witam uważam temat za rozwiązany, wtryskiwacze jeszcze raz zostały sprawdzone w innej niezależnej firmie i również potwierdzili że są sprawne i powinny działać. Przyczyną wszelkich problemów okazał się wirnik rozrusznika , który miał uszkodzoną izolację i zakłócał wskazania czujnika położenia wału , który znajduje się tuż pod rozrusznikiem.

    2