Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Fibaro Fibaro
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

AUDI a4 1.9tdi AJM czujniki temperatury cieczy

wentylator 13 Cze 2011 11:07 27045 19
  • #1 13 Cze 2011 11:07
    wentylator
    Poziom 9  

    Witam,w chłodnicy jest czujnik temp cieczy chłodzącej (wymieniony nowy zielony 4 pin) 059 919501A.Między grodzią za silnikiem na przewodzie znajduję się drugi czujni cieczy???(czarny 2 pin) numer słabo nabity 269416 obok 17 01. Proszę o pomoc w znalezieniu odpowiednika tego czujnika, w etce szukałem bez efektu;-(.Pytam bo wyskakuje notorycznie 17664, wymieniłem dwa czujniki (zielone w króćcu przy chłodnicy 059 919501A) mimo pomiarów które były ok, kable i wtyczka w super stanie. zabrałem sie za ten czujnik (czarny 2 pin)żeby go wymienić,nie moge znaleźć w/numerów które spisałem z tamtego.Poza tym wentylator po przekręceniu stacyjki odpala od razu 2gi bieg ,zimny,ciepły-bez różnicy.Odnoszę wrażenie że nieco mi zawyża spalanie przez ten błąd nie mam lekkiej nogi ale 8,0 l/100 to wydaje mi się ciut za wiele.

  • Fibaro
  • #2 13 Cze 2011 11:28
    andrzej20001
    Poziom 42  

    W jakiej chłodnicy????? To jest czujnik w króćcu który idzie ma chłodnicę,to raz. Tam jest wisco to 2. Ten czujnik nic ma do chłodzenia to 3. Od dupy strony robota. Wentylator pewnie startuje bo jest klima.

  • #3 13 Cze 2011 11:38
    wentylator
    Poziom 9  

    ten przy chłodnicy w króćcu jest 2stopniowy i to jest racja - jest wymieniony , wiem że jest wisko ,ale z wyłączoną klimą zachowuje sie tak samo, a błąd 17664 (czujnik G2/G62 powraca) chodzi mi o nr ori tego czarnego z tyłu silnika i od czego on w takim razie jest?

  • #4 13 Cze 2011 11:46
    nowy_90
    Poziom 14  

    Czujnik ktory masz w chlodnicy jest to tzw wylacznik termiczny - wlacza wentylator kiedy plyn oisiagnie odpowiednia temperature. G 62 jest to czujnik temperatury plynu jest umieszczony z tylu silnika gdzies kolo egr. G62 mierzy tempearute cieczy i wysyla sygnal do wskaznika i sterownika.

  • #5 13 Cze 2011 11:56
    andrzej20001
    Poziom 42  

    Tak ten zielony jest przy głowicy.On daje sygnał do ECU i na tablicę.W chłodnicy jest 3 pinowy termowyłącznik.Rezystor 1 biegu na lewej podłużnicy.Potem 2 przekaźniki w puszce podszybia 1 i 2 bieg.Ten 2 pinowy nie wiem od czego ,nie widziałem nigdy

  • #6 13 Cze 2011 11:56
    wentylator
    Poziom 9  

    nowy_90 napisał:
    Czujnik ktory masz w chlodnicy jest to tzw wylacznik termiczny - wlacza wentylator kiedy plyn oisiagnie odpowiednia temperature. G 62 jest to czujnik temperatury plynu jest umieszczony z tylu silnika gdzies kolo egr. G62 mierzy tempearute cieczy i wysyla sygnal do wskaznika i sterownika.


    Ok. rozumiem że czujnik czy też wł. term. ma symbol 059 919501A i jest w króćcu przy chłodnicy (4 pin).Wobec powyższego poproszę o podanie symbolu czujnika G62, bo nawet serwis mi zapodaje 059 919501A jako G 62.Dlatego pisze tutaj bo sam nie wiem który jest od czego i jaki ma numer

  • Fibaro
  • #7 13 Cze 2011 11:58
    andrzej20001
    Poziom 42  

    G62 to ten zielony. On jest od podawania sygnału do ECU i licznika. A ten 2 pinowy trzeba by namierzyc po schemacie.Może webasto ma??

  • Fibaro
  • #8 13 Cze 2011 12:06
    wentylator
    Poziom 9  

    andrzej20001 napisał:
    G62 to ten zielony. On jest od podawania sygnału do ECU i licznika. A ten 2 pinowy trzeba by namierzyc po schemacie.Może webasto ma??


    nie, nie ma webasto

  • #9 13 Cze 2011 15:04
    robertnov
    Poziom 20  

    Jest to tzw. czujnik podwójny G2/G62. Już zostało napisane, podaje sygnał do ECU oraz wskaźnika temperatury.miejsce montażu - króciec wodny z lewej strony bloku silnika.

    Możliwe przyczyny i sposób leczenia poniżej (tłumacz kontekstowy,przepraszam za tłumaczenie) -
    "Ewentualne objawy
    Trudności z uruchomieniem zimnego silnika.
    Diesel: wskaźnik jest wyjątkowo długi czas czas palenia zapali blask.
    Uruchomienie silnika, gdy silnik jest ciepły lub podlewania używamy letniej, natychmiast jest bezczynny obr / min 1200 - 3000 obr. / min.
    RPM na biegu jałowym, jest nieprawidłowa.
    W każdej temperaturze silnika rzadko bezczynności rpm będzie różniła się między 900 - 1000 obr. / min.
    Z rozgrzewania silnika (90 ° C) temperatura silnika nagle spada (70 ° C) i powoli wraca do 90 ° C.
    Bad przyspieszenie podczas rozgrzewania.
    Możliwe przyczyny
    Okablowanie i / lub błędnych połączeń
    Temperatura płynu chłodzącego silnika Sensor (G62) niewłaściwego
    Możliwe rozwiązania
    Sprawdź okablowanie i połączenia
    Sprawdzić / wymienić czujnik temperatury cieczy chłodzącej silnik (G62)
    Uwagi specjalne
    W MY 1995-2002 (?) W Europie w VW-samochody G2/G62 miał złą reputację załamania często. G2/G62 domyślnie jest czarna i wszystkie zamienniki są zielone."

  • #10 13 Cze 2011 16:01
    wentylator
    Poziom 9  

    robertnov napisał:
    Jest to tzw. czujnik podwójny G2/G62. Już zostało napisane, podaje sygnał do ECU oraz wskaźnika temperatury.miejsce montażu - króciec wodny z lewej strony bloku silnika.

    Możliwe przyczyny i sposób leczenia poniżej (tłumacz kontekstowy,przepraszam za tłumaczenie) -
    "Ewentualne objawy
    Trudności z uruchomieniem zimnego silnika.
    Diesel: wskaźnik jest wyjątkowo długi czas czas palenia zapali blask.
    Uruchomienie silnika, gdy silnik jest ciepły lub podlewania używamy letniej, natychmiast jest bezczynny obr / min 1200 - 3000 obr. / min.
    RPM na biegu jałowym, jest nieprawidłowa.
    W każdej temperaturze silnika rzadko bezczynności rpm będzie różniła się między 900 - 1000 obr. / min.
    Z rozgrzewania silnika (90 ° C) temperatura silnika nagle spada (70 ° C) i powoli wraca do 90 ° C.
    Bad przyspieszenie podczas rozgrzewania.
    Możliwe przyczyny
    Okablowanie i / lub błędnych połączeń
    Temperatura płynu chłodzącego silnika Sensor (G62) niewłaściwego
    Możliwe rozwiązania
    Sprawdź okablowanie i połączenia
    Sprawdzić / wymienić czujnik temperatury cieczy chłodzącej silnik (G62)
    Uwagi specjalne
    W MY 1995-2002 (?) W Europie w VW-samochody G2/G62 miał złą reputację załamania często. G2/G62 domyślnie jest czarna i wszystkie zamienniki są zielone."


    Jeżeli chodzi o szczegóły to:
    odpala bez zastrzeżeń zimny/gorący
    rpm 861
    zauważyłem coś o czym kolega napisał silnik rozgrzany i nagle z temp 90st zjazd na 70st i powolny powrót

    Dzięki za wszystkie sugestie, poszukam czarnego oryginalnego.

  • #11 13 Cze 2011 20:45
    T5
    Moderator Samochody

    EPS1 830 258-z eps
    FE26103-febi
    Proszę.

  • #12 13 Cze 2011 21:36
    wentylator
    Poziom 9  

    mam dosyć,kupiłem dzisiaj w nomie czujnik 059919501A, założyłem, zrobiłem 60 kilometrów i znowu błąd 17664.Ma ktoś jakiś pomysł?

    dzięki T5;-)

  • #15 13 Cze 2011 22:08
    Sztomel
    Poziom 34  

    To będzie proste pod warunkiem, że potrafisz przejrzeć samodzielnie okablowanie od tego czujnika G62, który wychodzi Ci z króćca głowicy silnika a konkretnie z jego pinów nr 1 i 3. Skoro kupiłeś nowy czujnik to jak myślisz - gdzie będzie tkwiła przyczyna braku połączenia z nim lub zwarcia przewodów - z pewnością nie w samym czujniku. I odpuść sobie w końcu czujnik w chłodnicy tylko zajmij się okablowaniem czujnika,wychodzącego z króćca głowicy silnika.

  • #16 11 Lip 2011 18:48
    majamajewski
    Poziom 1  

    Witam,
    Pytanie taki jak wymienić ten czujnik 4-pinowy zielony 059 919 501A gdzie on się znajduje i czy on jest odpowiedzialny za temperature plynu chlodzacego? Z góry dziekuje za odpowiedz

  • #17 12 Lip 2011 22:20
    stopi
    Poziom 28  

    Sprawdź połączenia od czujnika do komputera. Ten czujnik (a mowa tutaj o tzw. G2/G62) daje sygnał do komputera i na deskę rozdzielczą. Jest to czujnik rezystancyjny, którego rezystancja zmienia się po prostu pod wpływem temperatury, a zmiana rezystancji skutkuje zmianą napięcia na nim. Sugeruję jak kolega Sztomel - sprawdzenie okablowania jak i złącz przy komputerze/liczniku, w ostateczności rozbiórka np. komputera. Trochę paprania, ale myślę, że warto.

    Dodano po 1 [minuty]:

    W ogóle sprawdziłbym za pomocą miernika rezystancje na przewodach do kompa i deski przy odpiętym czujniku, odłączonym akumulatorze. Z prostego pomiaru można czasami dużo wywnioskować.

  • #18 10 Lut 2012 20:11
    Vip'er
    Poziom 9  

    Jak by co to ten czarny czujnik to czujnik temperatury paliwa

  • #19 10 Lut 2012 22:08
    mateuszTYGRYS
    Poziom 15  

    ja te auto podpalił szzerze ci mowiac :D

  • #20 11 Lut 2012 06:23
    stopi
    Poziom 28  

    Vip'er napisał:
    Jak by co to ten czarny czujnik to czujnik temperatury paliwa


    O którym czarnym czujniku piszesz teraz? Mówimy o czujniku G2/G62 (nie od temperatury paliwa, tylko od temperatury silnika/cieczy chłodzącej), który raczej nie jest czarny z tego co widziałem :)

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME