Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Fibaro Fibaro
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

problem z czujnikiem temp. audi a4 1.9 tdi AFN 1997r.

autobakrawa 06 Gru 2006 20:01 5223 5
  • #1 06 Gru 2006 20:01
    autobakrawa
    Poziom 10  

    mam problem z czujnikiem temp. cieczy w wyzej wymienionym samochodzie. Otoz wywala caly czas blad 16501 - Obwód temperatury chłodziwa silnika - niski wejście (wysoka temp.) . Wymienilem czujnik na nowy i nadal to samo , nie moge usunac bledu. Sprawdzilem poszczególne prady na czujniku i mam watpliwosci co do jednej wartosci.
    Otoz na pinie numer 1 (czujnik 4-pin) ktory idzie do Ecu na pin numer 14
    jest stale 5V czy ciepły czy goracy to samo. Czy tam nie powinien spadac prad w miare wzrostu temp? czym to moze byc padniete ECU? dodam ze jest to jedyny blad jaki sie ukazuje, a wraz z tym bledem swiece zarowe grzeja 15s. przy rozruchu.

  • Fibaro
  • #2 06 Gru 2006 21:48
    Jacek79
    spec od auto-elektro

    powinno spadać, sprawdz dokladnie instalacje - połaczenie przewodów pomiedzy ECU i czujnikiem

  • Fibaro
  • #3 06 Gru 2006 21:49
    ziarus1
    Poziom 22  

    Tu masz dokładny opis czujnika


    42. czujnik temperatury chłodziwa



    Informacje dodatkowe

    Działanie
    Czujnik temperatury chłodziwa to termistor. Niska temperatura powoduje duży opór, podczas gdy wysoka temperatura powoduje mały opór. Zespół sterowania wyznacza temperaturę kontrolując napięcie na czujniku.


    Specyfikacje
    napięcie zasilania: 5 V (odłączone złącze)
    opór: 2 000 - 3 000 omów / 20 °C
    opór: 200 - 300 omów / 90 °C




    Diagnostyka
    Sprawdzić złącze(a): Sprawdzić złącze(a), w razie potrzeby oczyścić je lub przymocować aby zapewnić dobre podłączenie.
    Sprawdzić opór:
    Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z czujnika.
    Zmierzyć opór pomiędzy wtykami 1 i 3 czujnika. Porównać z podanym oporem.
    Sprawdzić napięcie zasilania:
    Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z czujnika.
    Włączyć zapłon i zmierzyć napięcie pomiędzy końcówkami 1, 3 złącza i ujemną końcówką akumulatora. Jedna z wartości powinna być równa 5 V. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie, następnie ECU.
    Sprawdzić podłączenie do ECU:
    Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącza z czujnika i ECU.
    Zmierzyć opór pomiędzy końcówką złącza napięcia zasilania i odpowiednią końcówką w złączu ECU. Powinien on być < 1 om. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie.
    Sprawdzić uziemienie:
    Sprawdzić na schemacie czy podłączenie uziemienia zostało podłączone do uziemienia bezpośredniego czy do ECU. Jeśli jest ono podłączone bezpośrednio do uziemienia: Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z czujnika i zmierzyć opór pomiędzy końcówką złącza uziemienia i ujemną końcówką akumulatora. Powinien być on < 1 om. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie. W przypadku podłączenia do ECU: Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z czujnika i ECU. Zmierzyć opór pomiędzy końcówką złącza uziemienia i odpowiednią końcówką w złączu ECU. Powinien być on < 1 om. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie, następnie ECU.

  • Fibaro
  • #4 06 Gru 2006 22:02
    autobakrawa
    Poziom 10  

    ziarus 1, to wiem dokładnie z info-tech. ale dzieki za odzew

    mam tylko pytanie do jacek79

    otoz dalem nowa wiazke z pin 1 na czujniku do ECU na 14 i nadal jest to samo.
    czyżby padniety ECU czy nowy czujnik dał D.... , bo powoli głupieje.

    dzieki za podpowiedzi

  • #5 06 Gru 2006 22:22
    ziarus1
    Poziom 22  

    Rozbierz ecu i zobacz czy nie masz od strony druku cos upalonego przy złączu tam czesto dostaje sie wilgoc mialem taki przypadek w passacie sprawdzilem całą instalacje a okazalo sie ze jest uwalony ecu.

  • #6 08 Gru 2006 19:03
    autobakrawa
    Poziom 10  

    PROBLEM ROZWIAZANY. WIĄZKA TOTALNIE POMIESZANA

TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo