Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault 19 skrzynia biegów

14 Lis 2004 23:11 10285 19
  • Poziom 21  
    Witam, mam problem w sumie mało elektroniczny ale co tam. Mianowicie chodzi o to że jak wrzucam biegi po kolei 1,2,3,4,5 to wszystkie wchodzą dobrze. No może 2 ciężko wyrzucić. A jak dojdę do 5, wyrzucę na luz i za chwilę chcę ją z pwrotem wrzucić to już są problemy. Nie mogę jej wrzucić. Nic nie zgrzyta, ani jakiegokolwiek brzęku. Żeby ją wrzucić muszę poruszać trochę lewarkiem na luzie i spróbować drugi raz. Wtedy z oporami wchodzi. Co to może być i dlaczego przy wrzucaniu po kolei nie ma tego problemu ? Autko jest z 93 roku z silnikiem F3NL740. Kupiłem go takiego w komisie i niezauważyłem tej usterki a teraz mnie strasznie wkurza. Pomocy.
  • Specjalista AGD
    Witam!!!
    Moze nalezaloby sprawdzic poziom oleju w skrzyni jezeli nie ma poziomu olej nie dostaje sie do kol 5-go biegu ,ktore znajduja sie na zewnatrz skrzyni pod blaszana pokrywa dokrecona do skrzyni.
    Jaki jest odglos skrzyni przy jezdzie na 5-biegu ?
  • Poziom 26  
    Pewnie będzie chodziło dalej o synchronizator, jeśli wrzucasz kolejno biegi to obroty silnika są zbliżone do obrotów wrzucanego biegu na skrzyni. Kiedy chcesz wrzucić z luzu 5 bieg musiałbyś dobrze dostrajać obroty, co oczywiście jest trudne i kłopotliwe.

    W reno ogólnie kłopotliwe są skrzynie, 5 biegi i wycieki przez manetkę zmiany biegów po 200 tyś km.

    Zmień olej na rzadszy.
  • Poziom 21  
    Oleju nie wiem ile jest. Jeszcze nie sprawdzałem. Ale odgłosów ze skrzyni nie ma żadnych. Jeżeli byłby to synchronizator to wydaje mi sie że byłoby schłychać zgrzyt kół zębatych przy wrzucaniu na siłę, a tu nic nie słychać po prostu nie mogę przesunąc do końca dźwignię w kierunku 5 biegu.
  • Poziom 26  
    CZĘSTO słychać zgrzyt, ale nie zawsze!
  • Poziom 21  
    No nic w weekend zajrzę czy jest tam jeszcze jakiś olej. Dzieki za wszelkie info. A tak przy okazji to ktoś wie ile tam sie mieści oleju i jaki najlepeij wlać (oczywiście w rozsądnej cenie).
  • Poziom 26  
    U mnie się mieściło 3,8 l, ale sprawdź zanim nalejesz. Lej najlepiej olej syntetyczny, żadziutki (W75), w renówkach gęste się mi nie sprawdzały. (R9, R19)
  • Poziom 18  
    Witam mam ten sam problem w identycznej reni z tego samego roku, olej jest a klopot jest taki, ze przy wybijaniu biegu( najczesciej 2 ) nie chce wyjsc ale przy naduszonym sprzegle gdy troszke dam gazu to puszcza. Inny objaw to gdy dusze sprzeglo to mi jagby chamowal silnikiem i od razu wtedy wiem ze mi bieg 2 nie wyjdzie.Nie mam pojecia o co chodzi ale podejrzewam poduchy pod silnikiem( mam wytrzaskane) i co sie z tym wiaze przy rozpedzaniu chyba sie silnik kantuje i stad te problemy. Madre glowy prosze o rade.
  • Poziom 24  
    Co do poduszek trzeba wymienić koniecznie bo roztrzaskaż reszte poduszek i inne żeczy co do skrzynin jeżeli olej jest u mnie weszło 4.2 litra to troche za dużo ale ciszej chodzi to może być taka przyczyna (z tego co opisujecie) sprzęgło nie puszcza całkowicie i z tąd te problemy zobaczcie czy na postoju po włączeniu 1 nie szarpie autem i cze przy lekkim puszczeniu pedała sprzęgła już zaczyna ruszać albo przy wciśniętym sprzęgle i właczinej 1 po znacznym dodaniu gazu nie rusza. Jeżeli takich objawów nie ma nawet w najmniejszym stopniu to żeczywiście jest coś ze skrzynią ale to już inna bajka i opowiem o tym jak to co wyżej napisałem nie występuje. Pozdrawiam

    Dodano po 2 [minuty]:

    a co do oleju to hipol 80w wystarczy kosztuje nie całe 50 zł 5 litrów.
  • Poziom 21  
    lechos napisał:
    Witam mam ten sam problem w identycznej reni z tego samego roku, olej jest a klopot jest taki, ze przy wybijaniu biegu( najczesciej 2 ) nie chce wyjsc ale przy naduszonym sprzegle gdy troszke dam gazu to puszcza. Inny objaw to gdy dusze sprzeglo to mi jagby chamowal silnikiem i od razu wtedy wiem ze mi bieg 2 nie wyjdzie.Nie mam pojecia o co chodzi ale podejrzewam poduchy pod silnikiem( mam wytrzaskane) i co się z tym wiaze przy rozpedzaniu chyba się silnik kantuje i stad te problemy. Madre glowy prosze o rade.


    Sprawdziłem poziom oleju i jest OK. Ja rózwnież zauważylem problemy z 2 i z hamowaniem silnikiem na 2 i wciśnietym sprzęgle. Poduszki mam w porządku więc to nie ich wina. Co może być przyczyna ??
    Przy ruszaniu nie szarpie a samochód zaczyna ruszać od połowy pedału.
  • Poziom 24  
    prawdopodobnie synchronizator na 2 za mocno trzyma z tego co piszecie ale to raczej nie możliwe jeszcze jeden test proponuje :(wszystko zrobić po przejechaniu jakiś 20; 30 Km żeby olej w skrzyni się rozgrzał)
    przy WYLĄCZONYM silniku i wciśniętym sprzęgle włącz po kolei wszystkie biedi od 1 do 5 i na końiec steczny a potem w przypadkowej kolejności też wszystkie biegi napisz czy wszystko wchodzi z podobną siłą i nie było problemów z włanczaniem wszystkich biegów.
    Następnie odpal silnik i wciśnij sprzęgło wł 1 wył 1 puść sprzęgło i znów wciśnij sprzęgło wł2 wył2 i puść sprzęgło potem znowu wciśnij wł3.... i tak każdy bieg po kolei i w przypadkowej kolejności ważne jest żeby po każdym biegu puścić sprzęgło i wcisnąć żeby wał w skrzyni się obrucił kilka razy po zwolnieniu biegu. i oczywiście napisz jak tam to wszystko chodziło zgrzytania i tp też opisz.
  • Poziom 18  
    Mkubol zrobilem wszystko tak jak pisales, wszystkie biegi wchodza i wychodza jak w przyslowiowe maselko, stawiam nadal na poduchy , moja teoria << przy rozpedzaniu sie samochodu poniewaz silnik jest ustawiony poprzecznie to sie pochyla w jedna lub w droga strone wlasnie dlatego ze poduchy maja zbyt duzy luz i ciagnie za soba drazek od biegow ktory sie ustawia w nienaturalneej dla siebie pozycji uniemozliwiajac mu dobre wbicie biegu lub wybicie i dlatego pomaga mu przygazowka ktora nanowo zrozbuja silnik>> i co Wy na to???
  • Poziom 24  
    O poduszkach to pisałem wcześniej i owszem przez bujanie silnikiem mogą nie wchodzić biegi tak jak powinny. ale Psiemek napisał że poduszki ma w parządku a też ma podobne problemy. Pozdrawiam
  • Poziom 21  
    Dokładnie. Ja mam poduszki w porządku i u mnie jest tak samo. Po prostu 2 jak się dociągnie na niej do jakiś 3000 obr/min to stawia opory przy wychodzeniu, a jak jade na luzie powyzej 50km/h to znowu nie da się jej włączyć. Z 5 to jest tak że wchodzi jak sie wrzuca biegi po kolei a jak wyrzuce na luz, chwile poczekam i będe chciał ją z powrotem wżucić to już stawia opory i trzeba na siłę albo wrzucić 4 i dopiero 5 bez puszczania sprzęgła po 4.
    Odnośnie "testu" jaki zaproponował Mkubol to wszystko wchodzi bez większych problemów, żadnych zgrzytów ani nic.
  • Poziom 24  
    O poduszkach wspominałem wcześniej to jest konieczne żeby były dobre ale jest jeszcze jeden element do zbadania mianowicie przy łączeniu wybieraka ze skżyni z drążkiem zmiany biegów jest pewna tulejka (trzeba wejść na kanał) jeżeli ta tulejka jest wygobiona będą problemy z wżucaniem biegów (drążek od zmiany biegów będzie miał pewne luzy.
  • Poziom 18  
    Ta tulejka to z jakiegos tworzywa chyba jest i tamtedy mi olej ze skrzyni ucieka, moze wlasnie to bedzie przyczyna zlego wbijania biegow, szkoda tylko ze trzeba rozwalic cala skrzynie aby sie do niej dostac.
  • Poziom 21  
    Tego nie sprawdzałem ale nie podejrzewałbym tego ponieważ ze skrzyni mi olej nie ucieka (jest suchutka). A może spróbować złapać silnik z góry jakimś łańcuchem do karoserii (tak żeby się nie bujał wogóle) i zobaczyć czy wtedy będzie oki ? Jak tak to będę wiedział na 100% że to poduszki. Tylko czy nic się nie rozleci jak go tak usztywnię ?
  • Specjalista AGD
    Witam!
    Wypoweiadalem sie na temat tulejek wczesniej wiec nie bede sie powtarzal ale jest jeszcze jedna mozliwosc regulacji miedzy skrzynia a drazkiem zmiany biegow jest rurka posrednia wygieta w ksztalcie eski jej wysuniecie lub przekrecenie ma duze znaczenie warto sprobowac tej opcji.
  • Poziom 24  
    Wyciek ze skrzyni w tym miejscu to normalne lechos ale to raczej nie jest przyczyną i nie chodzi o tą tulejke w skrzyni a to jest raczej walec ale chodzi o tulejke łączącą wybierak z z tą rurką w krztałcie S .
  • Poziom 10  
    Witam

    Miałem podobny problem. Nie jestem pewien czy mam taką samą skrzynię jak Wy (mam silnik Energy) ale pewnie tak. U mnie była wyrobiona tulejka plastykowa przy wybieraku pod skrzynią biegów.
    Po wymianie wszystko ustąpiło, wiem że jest to typowa usterka w 19.
    Pozdrawiam