Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Citroen Xsara 2 2.0HDi - nie działa nawiew

alucard22 15 Jun 2011 13:49 10620 14
  • #1
    alucard22
    Level 2  
    Witam serdecznie!
    Czytając wątki na forum natknąłem się na wiele tematów związanych z problemem niedziałającego nawiewu/klimy, jednak nie mogłem dopasować żadnego do mojego.

    Otóż po zimie przestała działać mi elektryczna szyba od strony kierowcy, więc postanowiłem zaprowadzić auto do mechanika. Niestety w trakcie naprawy mechanik stwierdził. iż nawiew działa non-stop na najwyższych obrotach i nie idzie tego zmienić potencjometrem, więc go odłączył. Następnie zaprowadziłem autko do elektryka samochodowego, który sprawdził bezpieczniki i obwód, podłączył nawiew pod swoje źródło prądu - nadal działa na full. Stwierdził, że powinienem podjechać na komputerową diagnostykę cytrynki, bo być może sterownik od klimy/nawiewu przestał działać.

    Póki co wolę zapytać Was co sądzicie o tym? Co mogło się zepsuć? Jak można mój problem rozwiązać?

    Z góry dziękuję za pomoc!
    Pozdrawiam
  • #2
    zeimp
    Moderator on vacation ...
    Wymontuj silnik od nawiewu i tam będziesz miał regulator. Wykręć, wymień i będzie działać jak nowe :D . Nie zadawaj pytań, tylko idż do auta i wykręć silnik nawiewu i zobaczysz tą część.
  • #3
    Pascalt
    Level 22  
    Problem może leżeć w uszkodzonej stacyjce - w Xsarze Picasso miałem podobny przypadek - nawiew działał tylko na maksymalnym biegu. Po wymianie stacyjki (część elektryczna) problem został zlikwidowany.
  • #4
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Przebite tranzystory w sterowniku obok silnika wentylatora. Można naprawić.
  • #5
    zeimp
    Moderator on vacation ...
    Pascalt wrote:
    Problem może leżeć w uszkodzonej stacyjce - w Xsarze Picasso miałem podobny przypadek - nawiew działał tylko na maksymalnym biegu. Po wymianie stacyjki (część elektryczna) problem został zlikwidowany.

    Ja poproszę o wyjaśnienie mi tego, bo jakoś nie mogę tego zrozumieć. Dla mnie to bzdura!
  • #6
    Pascalt
    Level 22  
    Zaznaczam, że problem w moim przypadku dotyczył Xsary Picasso - u Ciebie może być to podobnie rozwiązane, ale nie musi.

    A co do szczegółów, to to typowa usterka w Xsarze Picasso, więc jest cała masa wątków na ten temat, do których odsyłam.

    Pozdrawiam.
  • #7
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Pascalt wrote:
    Zaznaczam, że problem w moim przypadku dotyczył Xsary Picasso - u Ciebie może być to podobnie rozwiązane, ale nie musi.

    A co do szczegółów, to to typowa usterka w Xsarze Picasso, więc jest cała masa wątków na ten temat, do których odsyłam.

    Pozdrawiam.


    Wczytałeś się dobrze w temat? Rozróżniasz stale działający nawiew na najwyższym biegu od działającego nawiewu jedynie na najwyższym biegu?
  • #8
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Niemniej nadal nie wiadomo, co ma do tego stacyjka?
    Wskaż któryś z tych wielu wątków.
  • #11
    mczapski
    Level 39  
    Dyskusja raczej obok tematu. Może najpierw upewnijmy się jaki rodzaj klimatyzacji jest w twoim samochodzie. Poza tym bliżej okoliczności tego ciągłego działania na pełnych obrotach (np jaki wpływ wyłącznika zapłonu). Jeśli dobrze kombinuję to chodzi o klimatyzację automatyczną a uszkodzeniu mógł ulec sterownik lub regulator obrotów. I dla ścisłości opis naprawy przytoczony w dyskusji dotyczy regulatora dla klimatyzacji manualnej więc chyba nie o to chodzi.
  • #12
    alucard22
    Level 2  
    Klimatyzacje mam "pół-automatyczną" (jeśli można to tak nazwać). W potencjometrze na samym dole mam napis "Auto" później "0" i później 4 paski odpowiadające sile nawiewu. Aktualnie elektryk odłączył nawiew całkowicie. W tym => https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1901200.html wątku występują identyczne objawy jak u mnie, więc sprawdzę najpierw czy to przypadkiem nie opornica.
  • #13
    emeryt2
    Level 42  
    Alucard , gdzie tam wyczytałeś o opornicy , tam pisze o sterowniku obrotów dmuchawy. Błażej napisał o tym wczoraj o 22.oo! Słuchaj doświadczonych .
  • #14
    Remi80
    Level 11  
    W klimie manualnej jest coś takiego jak opornica,jeśli masz klimę auto to całą rezystancję masz przy wentylatorze dmuchawy,dobrej jakości zamiennik w granicach 150zl
  • #15
    Simonne
    Level 16  
    Witam.
    Podobny, kolejny i jakże pospolity problem..
    Często w postach pada stwierdzenie że wentylator chodzi na maksa.
    Otóż:
    W moim przypadku :) ..
    Wentylator po prostu nie wyłącza się, ale nie mogę powiedzieć, że działa na maksa; co najwyżej czwarty bieg..
    Autko to:
    Citroen Xsara II (Break) 2001 z klimatyzacją... półautomatyczną (?) (pierwsze pokrętło: auto, 0, i cztery paski ; drugie pokrętło: temperatura niebieski pasek, 18, 22, 26, czerwony pasek)
    A problem..:
    Ujechałem jakieś 150 km na włączonym nawiewie w pozycji "auto" i temp ok. 20 stopni. Gdy już osiągnełem cel chciałem wyłączyć nawiew ale zero reakcji na pierwsze pokrętło ( nawet w pozycji 0 ). Nawiew nie mogę powiedzieć że chodzi na maksa ale tak na "4". Mogę sobie zmieniać temp. ale nie prędkość obrotów. Co zauważyłem że chyba też włącznik klimy nie działa tzn. jeżeli go nawet włączę ( podświetli się na zielono) to i tak nie słychać żeby cewka zaskakiwała..
    Oczywiście jak zgaszę silnik to wszystko ustaje, ale po ponownym uruchomieniu silnika wentylator automatycznie wraca do swojego "dmuchania"
    No i..?? Tranzystory czy od razu cały sterownik..( tu wykazuje, że trochę czytałem)
    pozdrawiam moderatorów i wszystkich zainteresowanych i pomagających
    simonne