Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
IGE-XAOIGE-XAO
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Nie działający ABS/ESP w Lagunie II

16 Cze 2011 20:19 15948 16
  • Poziom 30  
    Witam
    Walczę od kilku dni z ABS/ESP. Od zimy co jakiś czas zaświecała się kontrolka od ABSu, po zgaszeniu i odpaleniu silnika wszystko wracało do normy. Potem już gaszenie silnika nie pomagało, ustępowało nieraz jak przejechałem przez krawężnik lub dziurę. Wszystko wygląda na słaby styk gdzieś na przewodzie.
    Teraz już od ponad miesiąca ABS w ogóle nie gaśnie. Posprawdzałem wtyczki od czujników, posprawdzałem przewody i jest ok.
    Znalazłem na które piny we wtyczce do pompy ABS przychodzą czujniki. Oporności na wszystkich kołach mierzone na wtyczce pompy są zbliżone do siebie. Sprawdziłem w DDT i komp nie odczytuje prędkości z obu przednich kół. Zamieniłem czujniki z tyłu dałem na przód i dalej komp ich nie widzi.
    Czy ktoś spotkał się z takim problemem?
    Może ma ktoś schemat elektryczny do laguny? Szczególnie chodzi o ABS, czy przewody od czujników idą bezpośrednio do pompy czy jeszcze gdzieś po drodze wchodzą?
    Wygląda mi na to że będę musiał dobrać się do elektroniki w pompie, ale to sporo roboty i chciał bym się upewnić że wina jest po stronie pompy ABS.
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • Poziom 19  
    Proponowałbym bym podłączyć coś innego niż DDT. Jeśli faktycznie sterownik nie widzi prędkości przednich kół to ja bym się wziął za niego. Rozumiem że wiązka zasilania i masy sprawdzone.
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • Pomocny post
    Moderator na urlopie...
    Nie działający ABS/ESP w Lagunie II
    Czujniki "wchodzą bezpośrednio do sterownika - masz na schemacie.
    46 i 45 - czujnik lewy przód
    33 i 34 - czujnik prawy przód.
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 22  
    Który rocznik tej laguny :?: Jeżeli 05 --> czyli FL, to była na to akcja serwisowa
  • Poziom 30  
    Dziękuję za odpowiedzi.
    Dzisiaj powalczyłem trochę z problemem. Znowu zamieniałem czujniki miejscami i sprawdzałem co pokaże DDT. Teraz za każdym razem kasowałem błędy w sterowniku i okazało się że oba przednie czujniki są uszkodzone. Przedtem nie pomyślałem aby kasować błędy i to mnie wprowadziło w maliny.
    Trochę dziwne, bo te niby uszkodzone czujniki mają taką samą rezystancję jak te dobre, a jednak nie dają impulsów.
    Zamówiłem już czujniki i po niedzieli będę je miał.
    Wtedy zobaczę czy ABS zacznie dzialać.
  • Pomocny post
    VIP Zasłużony dla elektroda
    A oglądałeś pierścienie w łożysku? A są tam takowe? Może ktoś odwrotnie łożyska wciskał :D
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 30  
    Dziękuję wszystkim za odpowiedzi.
    Po wymianie obu przednich czujników problem znikł i od kilku dni się już nie pojawia.
    Co dziwne nowe i stare czujniki mają prawie identyczną rezystancję (różnica kilku om).
    Wychodzi na to że rezystancja nie koniecznie może świadczyć ze czujnik jest sprawny.
    W DDT na uszkodzonych czujnikach pokazywało że przednie koła kręcą się z prędkością 625km/h nawet gdy auto stało.
  • Poziom 30  
    Niestety moja radość była przedwczesna.
    Znowu ABS się wyłącza.
    Po wymianie czujników zrobiłem tylko około 40km i problem powrócił.
    Teraz ABS wyłącza się za każdym razem gdy przekroczę 30km/h.
    Jeździłem z podpiętym laptopem i sprawdzałem jaką prędkość pokazują poszczególne koła i wygląda że nie ma większych różnic.
    Dokładnie po przekroczeniu 30km/h ABS wyłącza się a na laptopie pokazuje ze przednie lewe koło kręci się z prędkością 655km/h. Po wyłączeniu silnika i ponownym uruchomieniu wszystko wraca do normy i działa do momentu gdy nie przekroczę znowu 30km/h.
    Co to może być?
    W załączniku jest błąd jaki wykrywa DDT.

    Nie działający ABS/ESP w Lagunie II
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Ja bym usterki upatrywał także mechanicznej.
  • Poziom 30  
    Czujnik raczej teraz jest dobry, bo jak zamieniam je miejscami (z prawego koła daję do lewego) to nadal błąd pojawia się tylko na lewym przednim.
    Może ktoś wie jak rozwiązany jest pierścień magnetyczny w lagunie II?
    Nie ma tam pierścienia z zębami. Pewnie jest jakiś pierścień magnetyczny.
    Czy ten pierścień jest wymienny?
    Czy trzeba wymienić razem z łożyskiem albo całą piastę?
  • Poziom 30  
    Nie ma możliwości regulacji odległości czujnika od pierścienia. czujnik wchodzi w prowadnicę i się zatrzaskuje blaszką.
  • Poziom 22  
    Na łożysku jest bieżnia magnetyczna, wymienić hmmmmmmmm......... pewnie jakby się pobawił to może by i przełożył zrobił z 2 łożysk jedno, ale sensu w tym nie ma, bo bieznia stanowi jednocześnie uszczelnienie i takie łożysko długo nie będzie śmigać, po drugie zajełoby to więcej czau niz montaż drugiego łożyska, a i tak nie ma pewności, że będzie dobrze działać.
  • Poziom 1  
    Witam,

    mam taki sam problem z Laguną II, czy może już została u Pana zdiagnozowana usterka?? Po wizycie w serwisie kazali mi wymienić czujnik, wymieniony i nie działa dalej, zapala się po przekroczeniu 30km/h.

    Pozdrawiam