Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabelSklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Laguna II brak napięcia na przewodach

28 Cze 2011 15:57 6991 20
  • Poziom 25  
    Witam, mam problem ze swoim samochodem, Renault Laguna II 1.9 dCi.
    Mianowicie masa nie łączyła od czujnika ciśnienia doładowania i wyświetlał błąd po czym samochód tracił moc. Zdobyłem nową wtyczkę i przylutowałem, jednak ostatnio jeden kabelek się znów urwał i dalej powodowało to błąd.
    Wczoraj się za to zabrałem, wyciągnąłem kartę z Laguny, tak żeby nic nie było włączone i przylutowałem dwa kabelki ponownie. Jednak tutaj pojawił się problem, samochód nie chciał odpalić a komunikat głosowy mówił po francusku "injection hors service, arretez immediatement le véhicule, consultez la notice d'utilisation".
    Mocno się zdziwiłem wziąłem miernik w dłoń i nie ma napięcia na kablach od czujnika ciśnienia doładowania, zaworku podczas włożenia karty również nie zasysa.
    Sprawdziłem bezpieczniki, wszystkie są dobre, czy te kable od czujnika ciśnienia doładowania idą bezpośrednio do UCH ? ktoś mógł by podpowiedzieć cokolwiek jak to ugryźć ?
  • Sklep HeluKabelSklep HeluKabel
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 25  
    Złapałem koszulki termoizolacyjne.
    Czy są jeszcze jakieś bezpieczniki oprócz tych które są pod maską koło akumulatora, i w boczku tapicerki ? są jeszcze jakieś oprócz tych ? to sobie zaraz sprawdzę może tam leży błąd.
  • Poziom 12  
    bezpieczniki masz tylko tam , a laga nie chce odpalić ?
  • Poziom 25  
    Tak, nie chce odpalić... . Sprawdziłem wszystkie bezpieczniki są dobre, nawet je wyjmowałem i wpinałem czy jest styk.
    Samochód kręci ale nie chce odpalić, na wtyczce od czujnika ciśnienia dołądowania brak napięcia 5V pomiędzy pinem 1 i masą 2.
    Ręce opadają całe auto sprawdziłem, a wtyczka i kabelki czujnika nic nie mają do odpalania.
    Jutro przyjeżdża CLIP, i sprawdzę wtryski i całą resztę... .
  • Sklep HeluKabelSklep HeluKabel
  • Poziom 25  
    Rocznik 2001.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Chyba może Kolega sterownik silnika wyciągać. Nie podano oznaczenia silnika, więc nie podpowiem co sprawdzić.
  • Poziom 25  
    1.9 dCi 20001 rok 88kw
  • Poziom 12  
    odepnij kostkę od czujnika ciśnienia i od egr spróbuj odpalić , a tak profilaktycznie sprawdź wiązkę przy głowicy od strony skrzyni
  • Poziom 25  
    A co mają te kostki do rzeczy ? raczej nic... EGR i tak jest zawsze otwarty w pozycji wyłączony zimny silnik, na kostce od czujnika ciśnienia nie ma napięcia... .
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Odepniesz w końcu ten EGR jak dobrzy ludzie radzą?
  • Poziom 25  
    Odpiąłem i EGR i wtyczkę nic to nie dało, zrobiłem to na samym początku.
    Sprawdziłem czy na wtyczce EGR jest napięcie i normalnie jest.
    Tylko na czujniki ciśnienia doładowania nie ma.
    Przewody z czujnika ciśnienia dołądowania gdzie idą ? bezpośrednio do sterownika silnika ?
    Może moderator coś podpowie ?
  • Pomocny post
    Poziom 2  
    witam. Czytam i nie wierze w to co czytam dosłownie jak bym widział mój przypadek.Dwa dni temu też lutowałem kabelki od czujnika ciśnienia doładowania bo był jeden urwany i od tego momentu nie mogę uruchomić samochodu, też nie mam napięcia 5V na tym czujniku. Po podłączeniu pod komputer wywala kilka błedów innych czujników gdzie też nie mam zasilania min czujnik ciśnienia paliwa, połozenia pedału gazu scieżka 1, oraz błąd modułu zasilania czujników nr 1 itd.Odłączałem też wcześniej już EGR i też nic sprwadzałem zasilania w skrzynce bezpieczników pod maską oraz bezpieczniki i przekaźniki wszytsko wygląda mi ok według schematów i wartości które powinny być, sterownik jest zasilany 12V masy ok, a zasilania 5V nie mam.Rozprułem juz prawie całą instalację pod maską i nic nie widać sprawdzałem kabelki odpowiedzialne za to. Pozostała mi jeszcze wiązka jak kolega wcześniej pisał przy głowicy koło skrzyni biegów zabrałem sie za wydobycie jej dzisiaj ale zmeczenie już dało znać i dokończe jutro.
    P.S do kolegi z tym samym problemem. TAK przewody od czujnika ciśnienia doładowania idą do sterownika silnika.
    Wszystkie sugestie mile widziane.Pomysły mi się kończą i nie mogę w to uwierzyć ze taki pech po lutowaniu i to czujnika doładowania żeby samochód nie chciał odpalić:idea:
  • Poziom 25  
    Prędzej ryba nauczy się jeździć na rowerze niż ktoś na forum Ci pomoże. To już nie jest elektroda sprzed paru lat, ale co zrobić.

    Ja sprawdziłem cała wiązkę wszystko dobrze nie ma przejścia itp.
    Jutro podmienię sterownik i zobaczymy.
    Daj na PW jakiś kontakt do siebie, to może coś razem zdziałamy.
  • Poziom 29  
    sterownik jest kodowany i zapisaną konfiguracją . Sprawdż na schemacie jaki pin daje 5 v i tam szukaj, sprawdż masy na lewej podłużnicy, częsty
    problem w tych autach, pozdrawiam
  • Poziom 25  
    Piny sprawdzone brak napięcia, idą bezpośrednio do sterownika.
    Masy sprawdzone, wszystko z nimi dobrze. Próbowałem nawet zrobić masę kablami do rozruchu jednak i to nie pomogło.

    Czy używany sterownik da się przekodować ? w jakim sensie jest kodowany pod dane auto ? jest gdzieś wpisany VIN ? mógł byś rozjaśnić sprawę ?
  • Poziom 29  
    da się przekodować ale musisz znaleść speca od kodowania, kompetny nowy program i czysty immo. Znam jednego w Lublinie
  • Poziom 25  
    panam napisał:
    da się przekodować ale musisz znaleść speca od kodowania, kompetny nowy program i czysty immo. Znam jednego w Lublinie


    Przylutuje pamięć ze starego i pójdzie.
    Mylisz z UCH.
  • Poziom 29  
    Sprubuj, ja do końca nie wiem które kości są odpowiedzialne za immo. w tym typie immo sprawdza kod cały czas. Możesz spubować
  • Poziom 25  
    Laguna zrobiona, odpaliła. Temat zamykam.