Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Świecąca kontrolka Mitsubishi Canter

sylwo8808 28 Jun 2011 19:43 22400 17
Automation24
  • #1
    sylwo8808
    Level 2  
    Witam mam problem z samochodem dostawczym Mitsubishi Canter ponieważ świeci się ta oto kontrolka. Proszę o pomoc
  • Automation24
  • #2
    ciuqu
    Level 38  
    Wygląda jak kontrolka zużycia klocków hamulcowych

    Pozdrawiam
  • #3
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Znasz takie powiedzenie: " Jak wszystko zawiedzie, przeczytaj tę cholerną instrukcję obsługi!" ?
  • Automation24
  • #4
    Andrzej Janus
    Level 10  
    czujnik starcia klocków hamulcowych .Wymienić klocki hamulcowe wraz z czujnikami ,jeśli tego nie zrobisz układ przesteruje się na tryb pracy awaryjnej (osłabienie mocy silnika).
  • #5
    Rolandos
    Level 19  
    Andrzej Janus wrote:
    czujnik starcia klocków hamulcowych .Wymienić klocki hamulcowe wraz z czujnikami ,jeśli tego nie zrobisz układ przesteruje się na tryb pracy awaryjnej (osłabienie mocy silnika).


    Tylko bez takich herezji proszę:)
  • #6
    Andrzej Janus
    Level 10  
    kolego Rolandos mam kilka lat Mitsubishi cantera i wiem co mówię .

    Dodano po 51 [minuty]:

    Moja podpowiedź skierowana jest do Sylwo 8808 odnośnie lukasz 10000115 w modelach 2,8 D Canter hamulec górski działanie jego sygnalizowane jest świecącą pomarańczową lampką z symbolem sprężania i znaczka obrotu taki sam znaczek znajduje się na wyłączniku hamulca górskiego z prawej strony kierownicy zasadę działania hamulca opisał kolega wcześniej prawidłowo.
  • #7
    Rolandos
    Level 19  
    Co do klocków i czujnika oczywiście się zgodzę, ale pomysł z ograniczeniem mocy to mocno przesadzona sprawa. Nie ma takiej możliwości. Fakt Cantera nie mam:) Tylko serwisuje je na co dzień w serwisie:)
  • #8
    Andrzej Janus
    Level 10  
    Przejedź trochę kilometrów na świecącym czujniku starcia klocków a sam po czasie się przekonasz. Nie wszystko człowiek wie ,wiedza kosztuje,układ sprzężenia opisuje między innymi książka pt. "Nowoczesne układy Diesla" pierwsze rozwiązania tego typu stosowało Volvo w swoich ciągnikach.Znając japońców to pewno nie masz schematów elektrycznych i sterownika elektronicznego pompy wtryskowej bo gdybyś miał to byś nie opowiadał głupot ,jeśli masz to przyślij, wielu na nie czeka.Kolego układ sygnalizacji starcia klocków sprzężony jest z sterownikiem pompy wtryskowej sterownik pompy miedzy innymi steruje układem przyspieszenia lub opóźnienia początku wtrysku na pompie,w tej sytuacji po czasie wtrysk zostaje ustawiony w pozycji opóźnionej spadek mocy białe spaliny.Ma to na celu zmusić kierowce do wymiany klocków w celu zachowania bezpieczeństwa taka była idea konstruktora układu.Sprzedałem dużo wiedzy za darmo nie wiem czy na nią zasłużyłeś ??? .Jeżeli jesteś właścicielem serwisu to zarobisz na tej wiedzy dużo kapuchy.
  • #9
    Gerri
    Mercedes specialist
    sylwo8808 wrote:
    Witam mam problem z samochodem dostawczym Mitsubishi Canter ponieważ świeci się ta oto kontrolka. Proszę o pomoc

    Witamy.
    Kilka rad dla początkującego:
    1. Jest coś takiego jak "zmniejszanie formatu zdjęcia". Twoja fotka gów..nej kontrolki (z czego 90% zdjęcia to czarne tło) zajmuje ponad 643 KB.Czekałem na moim telefoniku na załadowanie tego zdjęcia ponad minutę - podczas gdy spokojnie by wystarczyło, żeby zmniejszyć jego objętość do ok. 15 KB, wykadrować i załadowałoby się w trzy sekundy. Pomijam oszczędność miejsca na serwerze ;)
    643 KB wystarczy do zrobienia dosyć czytelnej panoramy dużego miasta!
    2. Canter to nazwa więcej niż jednego modelu Mitsubishi - tak więc nie wyobrażaj sobie, że jak zrobisz zdjęcie kontrolki to od razu każdy wie, o jaki model chodzi. Nikomu nie chce się biegać od auta do auta i porównywać zdjęcie z oryginałem. Tak więc na przyszłość postaraj się dokładnie określić model i przynajmniej rocznik. Po Twoim zdjęciu nawet nie można określić jak wygląda licznik, bo całe tło jest czarne!
    Andrzej Janus wrote:
    wiedza kosztuje,układ sprzężenia opisuje między innymi książka pt. "Nowoczesne układy Diesla" pierwsze rozwiązania tego typu stosowało Volvo w swoich ciągnikach.

    Nie imponuj nam tu tym co wyczytałeś w książce - pytanie dotyczy Mitsubishi Cantera a nie Volvo!
    Tego rodzaju książki są dla bibliotekarzy-teoretyków żeby zaimponować wiedzą w towarzystwie :)
    Andrzej Janus wrote:
    Znając japońców to pewno nie masz schematów elektrycznych i sterownika elektronicznego pompy wtryskowej bo gdybyś miał to byś nie opowiadał głupot

    Akurat tak się zdarzyło, że mam dostęp do schematów bezpośrednio od producenta. Na tyle mnie zainteresowałeś, że sprawdziłem twoje rewelacje:
    1. Nie ma ŻADNEGO połączenia pomiędzy kontrolką w liczniku sygnalizującą zużycie klocków i sterownikiem silnika.
    2. Nie ma ŻADNEGO połączenia sterownika silnika z przewodem kontroli klocków.
    3. ŻADEN z kodów błędów sterownika silnika nie tłumaczy ograniczenia mocy silnika sygnałem ze zużytych klocków.
    4. Widziałem wiele Mitsubishi Canter ze świecącą kontrolką zużycia klocków. ŻADEN z klientów nie sygnalizował spadku mocy z tego powodu.
    Andrzej Janus wrote:
    pewno nie masz schematów elektrycznych i sterownika elektronicznego pompy wtryskowej bo gdybyś miał to byś nie opowiadał głupot ,jeśli masz to przyślij, wielu na nie czeka.

    Jeżeli masz - to przyślij, bo wielu na nie czeka. Fragment obwodu z czujnikami zużycia mogę przedstawić na forum. Więcej raczej nie - bo jak sam stwierdziłeś "wiedza kosztuje" :)
    Andrzej Janus wrote:
    Kolego układ sygnalizacji starcia klocków sprzężony jest z sterownikiem pompy wtryskowej sterownik pompy miedzy innymi steruje układem przyspieszenia lub opóźnienia początku wtrysku na pompie,w tej sytuacji po czasie wtrysk zostaje ustawiony w pozycji opóźnionej spadek mocy białe spaliny

    Od kiedy to pompa wtryskowa w układzie CDI decyduje o początku wtrysku?????
    Chłopie! Obudź się i czytaj ze zrozumieniem!!! Pytanie nie zostało zadane szczegółowo, ale kontrolka na zdjęciu dotyczy auta z silnikiem CDI!
    Zresztą przejrzałem również poprzedni model z silnikiem turbo diesel i też nie ma takiej zależności o której piszesz.
    Andrzej Janus wrote:
    Sprzedałem dużo wiedzy za darmo nie wiem czy na nią zasłużyłeś ??? .Jeżeli jesteś właścicielem serwisu to zarobisz na tej wiedzy dużo kapuchy.

    Normalnie się popłakałem z radości :D:D:D
    Wiesz gdzie sobie możesz wsadzić tą swoją wiedzę ???
    No nie mogę :D:D:D
    Czekamy na następne rewelacje które wyczytałeś w książce "Nowoczesne układy Diesla" :D:D:D
    Oczywiscie pozdrawiam - Gerri :) :)
  • #10
    Rolandos
    Level 19  
    Gerri wrote:
    Akurat tak się zdarzyło, że mam dostęp do schematów bezpośrednio od producenta. Na tyle mnie zainteresowałeś, że sprawdziłem twoje rewelacje:
    1. Nie ma ŻADNEGO połączenia pomiędzy kontrolką w liczniku sygnalizującą zużycie klocków i sterownikiem silnika.
    2. Nie ma ŻADNEGO połączenia sterownika silnika z przewodem kontroli klocków.
    3. ŻADEN z kodów błędów sterownika silnika nie tłumaczy ograniczenia mocy silnika sygnałem ze zużytych klocków.
    4. Widziałem wiele Mitsubishi Canter ze świecącą kontrolką zużycia klocków. ŻADEN z klientów nie sygnalizował spadku mocy z tego powodu.

    Święte słowa :) Popieram

    Andrzej Janus wrote:
    Znając japońców to pewno nie masz schematów elektrycznych i sterownika elektronicznego pompy wtryskowej bo gdybyś miał to byś nie opowiadał głupot ,jeśli masz to przyślij, wielu na nie czeka.


    Proszę bardzo, ale to tylko fragment, bo przecież wiedza kosztuje.
    Świecąca kontrolka Mitsubishi Canter
    Andrzej Janus wrote:
    Sprzedałem dużo wiedzy za darmo nie wiem czy na nią zasłużyłeś ???


    Na taką "wiedzę" chyba nikt nie zasłużył-zwyczajnie wprowadzasz ludzi w błąd.

    A teraz idę robić tę "kapuchę".

    Pozdrawiam Roland:)
  • #11
    Andrzej Janus
    Level 10  
    Mam zwykły silnik 2,8 wolnossący i tak u mnie jest. Nie zajmuje się zawodowo naprawą samochodów to jest wiedza autora książki na którą się powołałem potwierdzona przez jeden z krakowskich serwisów mitsubishi i moje wieloletnie doświadczenie z tym modelem( ile razy świeci się kontrolka starcia klocków a zwlekam z wymianą takie są objawy jak opisałem ,po wymianie klocków wraz z czujnikami starcia po krótki czasie praca silnika wraca do normy),co jest potwierdzeniem tej teorii,bo trudno nazwać to przypadkiem tym bardziej że jest potwierdzenie w literaturze fachowej i przez serwis.Schemat który przysłałeś to już następna generacja samochodów Canter.
  • #12
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Andrzej Janus wrote:
    po wymianie klocków wraz z czujnikami starcia po krótki czasie praca silnika wraca do normy


    Już samo to świadczy, że głupoty maksymalne wypisujesz. Przestań bo przywalę ostrzeżenie.
  • #13
    Rolandos
    Level 19  
    Andrzej Janus wrote:
    tym bardziej że jest potwierdzenie w literaturze fachowej


    Co nazywasz literaturą fachową? Bo dla mnie wyznacznikiem jest dokumentacja fabryczna, w której nie ma ani jednego słowa i ani jednego schematu, który wskazywałby na połączenie kontrolki klocków z układem wtryskowym.

    Andrzej Janus wrote:
    Schemat który przysłałeś to już następna generacja samochodów Canter.


    Specjalnie dla Ciebie zeskanuje schemat cantera TD, bo ten jest dostępny tylko w formie papierowej.
  • #14
    Gerri
    Mercedes specialist
    Rolandos wrote:

    Specjalnie dla Ciebie zeskanuje schemat cantera TD

    Kolega napisał:
    Andrzej Janus wrote:
    Mam zwykły silnik 2,8 wolnossący i tak u mnie jest.

    tak więc spróbuj dotrzeć do tego schematu. To chyba jakiś zupełnie starszy model...
  • #15
    Rolandos
    Level 19  
    Kolega Andrzej, może dokładnie poda model i rok...
  • #16
    Andrzej Janus
    Level 10  
    Dziękuję wszystkim za poświęcony czas i zaangażowanie w tym temacie ,myślę że tak czy inaczej nie wprowadziłem nikogo w błąd polecając wymianę klocków przy świecącej kontrolce starcia klocków oraz działanie hamulca górskiego.Z mojej strony kończę ten temat.Jeżeli możecie to przyślijcie cały schemat elektryczny mój Canter 2,8 D 1997r wersja doble.
    Pozdrawiam wszystkich .
  • #17
    Rolandos
    Level 19  
    Andrzej Janus wrote:
    Jeżeli możecie to przyślijcie cały schemat elektryczny

    Niestety nie możecie.

    Właśnie sprawdziłem Canter 2,8 D silnik 4M40 Pompa paliwowa DENSO, brak jakiegokolwiek połączenia z układem kontrolki zużycia klocków. Dla mnie temat był już dawno zakończony, poprostu nie lubię bezsensownego bełkotu.
  • #18
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Zamykam.