Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Świecąca kontrolka Mitsubishi Canter

sylwo8808 28 Cze 2011 19:43 13562 17
  • #1 28 Cze 2011 19:43
    sylwo8808
    Poziom 2  

    Witam mam problem z samochodem dostawczym Mitsubishi Canter ponieważ świeci się ta oto kontrolka. Proszę o pomoc

    2 17
  • #2 28 Cze 2011 20:31
    ciuqu
    Poziom 34  

    Wygląda jak kontrolka zużycia klocków hamulcowych

    Pozdrawiam

    1
  • #3 29 Cze 2011 03:15
    Pawel wawa
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Znasz takie powiedzenie: " Jak wszystko zawiedzie, przeczytaj tę cholerną instrukcję obsługi!" ?

    0
  • #4 29 Cze 2011 11:03
    Andrzej Janus
    Poziom 9  

    czujnik starcia klocków hamulcowych .Wymienić klocki hamulcowe wraz z czujnikami ,jeśli tego nie zrobisz układ przesteruje się na tryb pracy awaryjnej (osłabienie mocy silnika).

    3
  • #5 03 Lip 2011 11:59
    Rolandos
    Poziom 18  

    Andrzej Janus napisał:
    czujnik starcia klocków hamulcowych .Wymienić klocki hamulcowe wraz z czujnikami ,jeśli tego nie zrobisz układ przesteruje się na tryb pracy awaryjnej (osłabienie mocy silnika).


    Tylko bez takich herezji proszę:)

    0
  • #6 04 Lip 2011 10:58
    Andrzej Janus
    Poziom 9  

    kolego Rolandos mam kilka lat Mitsubishi cantera i wiem co mówię .

    Dodano po 51 [minuty]:

    Moja podpowiedź skierowana jest do Sylwo 8808 odnośnie lukasz 10000115 w modelach 2,8 D Canter hamulec górski działanie jego sygnalizowane jest świecącą pomarańczową lampką z symbolem sprężania i znaczka obrotu taki sam znaczek znajduje się na wyłączniku hamulca górskiego z prawej strony kierownicy zasadę działania hamulca opisał kolega wcześniej prawidłowo.

    0
  • #7 01 Sie 2011 00:24
    Rolandos
    Poziom 18  

    Co do klocków i czujnika oczywiście się zgodzę, ale pomysł z ograniczeniem mocy to mocno przesadzona sprawa. Nie ma takiej możliwości. Fakt Cantera nie mam:) Tylko serwisuje je na co dzień w serwisie:)

    0
  • #8 01 Sie 2011 20:15
    Andrzej Janus
    Poziom 9  

    Przejedź trochę kilometrów na świecącym czujniku starcia klocków a sam po czasie się przekonasz. Nie wszystko człowiek wie ,wiedza kosztuje,układ sprzężenia opisuje między innymi książka pt. "Nowoczesne układy Diesla" pierwsze rozwiązania tego typu stosowało Volvo w swoich ciągnikach.Znając japońców to pewno nie masz schematów elektrycznych i sterownika elektronicznego pompy wtryskowej bo gdybyś miał to byś nie opowiadał głupot ,jeśli masz to przyślij, wielu na nie czeka.Kolego układ sygnalizacji starcia klocków sprzężony jest z sterownikiem pompy wtryskowej sterownik pompy miedzy innymi steruje układem przyspieszenia lub opóźnienia początku wtrysku na pompie,w tej sytuacji po czasie wtrysk zostaje ustawiony w pozycji opóźnionej spadek mocy białe spaliny.Ma to na celu zmusić kierowce do wymiany klocków w celu zachowania bezpieczeństwa taka była idea konstruktora układu.Sprzedałem dużo wiedzy za darmo nie wiem czy na nią zasłużyłeś ??? .Jeżeli jesteś właścicielem serwisu to zarobisz na tej wiedzy dużo kapuchy.

    1
  • #9 03 Sie 2011 21:51
    Gerri
    Spec od Mercedesów

    sylwo8808 napisał:
    Witam mam problem z samochodem dostawczym Mitsubishi Canter ponieważ świeci się ta oto kontrolka. Proszę o pomoc

    Witamy.
    Kilka rad dla początkującego:
    1. Jest coś takiego jak "zmniejszanie formatu zdjęcia". Twoja fotka gów..nej kontrolki (z czego 90% zdjęcia to czarne tło) zajmuje ponad 643 KB.Czekałem na moim telefoniku na załadowanie tego zdjęcia ponad minutę - podczas gdy spokojnie by wystarczyło, żeby zmniejszyć jego objętość do ok. 15 KB, wykadrować i załadowałoby się w trzy sekundy. Pomijam oszczędność miejsca na serwerze ;)
    643 KB wystarczy do zrobienia dosyć czytelnej panoramy dużego miasta!
    2. Canter to nazwa więcej niż jednego modelu Mitsubishi - tak więc nie wyobrażaj sobie, że jak zrobisz zdjęcie kontrolki to od razu każdy wie, o jaki model chodzi. Nikomu nie chce się biegać od auta do auta i porównywać zdjęcie z oryginałem. Tak więc na przyszłość postaraj się dokładnie określić model i przynajmniej rocznik. Po Twoim zdjęciu nawet nie można określić jak wygląda licznik, bo całe tło jest czarne!
    Andrzej Janus napisał:
    wiedza kosztuje,układ sprzężenia opisuje między innymi książka pt. "Nowoczesne układy Diesla" pierwsze rozwiązania tego typu stosowało Volvo w swoich ciągnikach.

    Nie imponuj nam tu tym co wyczytałeś w książce - pytanie dotyczy Mitsubishi Cantera a nie Volvo!
    Tego rodzaju książki są dla bibliotekarzy-teoretyków żeby zaimponować wiedzą w towarzystwie :)
    Andrzej Janus napisał:
    Znając japońców to pewno nie masz schematów elektrycznych i sterownika elektronicznego pompy wtryskowej bo gdybyś miał to byś nie opowiadał głupot

    Akurat tak się zdarzyło, że mam dostęp do schematów bezpośrednio od producenta. Na tyle mnie zainteresowałeś, że sprawdziłem twoje rewelacje:
    1. Nie ma ŻADNEGO połączenia pomiędzy kontrolką w liczniku sygnalizującą zużycie klocków i sterownikiem silnika.
    2. Nie ma ŻADNEGO połączenia sterownika silnika z przewodem kontroli klocków.
    3. ŻADEN z kodów błędów sterownika silnika nie tłumaczy ograniczenia mocy silnika sygnałem ze zużytych klocków.
    4. Widziałem wiele Mitsubishi Canter ze świecącą kontrolką zużycia klocków. ŻADEN z klientów nie sygnalizował spadku mocy z tego powodu.
    Andrzej Janus napisał:
    pewno nie masz schematów elektrycznych i sterownika elektronicznego pompy wtryskowej bo gdybyś miał to byś nie opowiadał głupot ,jeśli masz to przyślij, wielu na nie czeka.

    Jeżeli masz - to przyślij, bo wielu na nie czeka. Fragment obwodu z czujnikami zużycia mogę przedstawić na forum. Więcej raczej nie - bo jak sam stwierdziłeś "wiedza kosztuje" :)




    Andrzej Janus napisał:
    Kolego układ sygnalizacji starcia klocków sprzężony jest z sterownikiem pompy wtryskowej sterownik pompy miedzy innymi steruje układem przyspieszenia lub opóźnienia początku wtrysku na pompie,w tej sytuacji po czasie wtrysk zostaje ustawiony w pozycji opóźnionej spadek mocy białe spaliny

    Od kiedy to pompa wtryskowa w układzie CDI decyduje o początku wtrysku?????
    Chłopie! Obudź się i czytaj ze zrozumieniem!!! Pytanie nie zostało zadane szczegółowo, ale kontrolka na zdjęciu dotyczy auta z silnikiem CDI!
    Zresztą przejrzałem również poprzedni model z silnikiem turbo diesel i też nie ma takiej zależności o której piszesz.
    Andrzej Janus napisał:
    Sprzedałem dużo wiedzy za darmo nie wiem czy na nią zasłużyłeś ??? .Jeżeli jesteś właścicielem serwisu to zarobisz na tej wiedzy dużo kapuchy.

    Normalnie się popłakałem z radości :D:D:D
    Wiesz gdzie sobie możesz wsadzić tą swoją wiedzę ???
    No nie mogę :D:D:D
    Czekamy na następne rewelacje które wyczytałeś w książce "Nowoczesne układy Diesla" :D:D:D
    Oczywiscie pozdrawiam - Gerri :) :)

    1
  • #10 04 Sie 2011 12:38
    Rolandos
    Poziom 18  

    Gerri napisał:
    Akurat tak się zdarzyło, że mam dostęp do schematów bezpośrednio od producenta. Na tyle mnie zainteresowałeś, że sprawdziłem twoje rewelacje:
    1. Nie ma ŻADNEGO połączenia pomiędzy kontrolką w liczniku sygnalizującą zużycie klocków i sterownikiem silnika.
    2. Nie ma ŻADNEGO połączenia sterownika silnika z przewodem kontroli klocków.
    3. ŻADEN z kodów błędów sterownika silnika nie tłumaczy ograniczenia mocy silnika sygnałem ze zużytych klocków.
    4. Widziałem wiele Mitsubishi Canter ze świecącą kontrolką zużycia klocków. ŻADEN z klientów nie sygnalizował spadku mocy z tego powodu.

    Święte słowa :) Popieram

    Andrzej Janus napisał:
    Znając japońców to pewno nie masz schematów elektrycznych i sterownika elektronicznego pompy wtryskowej bo gdybyś miał to byś nie opowiadał głupot ,jeśli masz to przyślij, wielu na nie czeka.


    Proszę bardzo, ale to tylko fragment, bo przecież wiedza kosztuje.
    Świecąca kontrolka Mitsubishi Canter
    Andrzej Janus napisał:
    Sprzedałem dużo wiedzy za darmo nie wiem czy na nią zasłużyłeś ???


    Na taką "wiedzę" chyba nikt nie zasłużył-zwyczajnie wprowadzasz ludzi w błąd.

    A teraz idę robić tę "kapuchę".

    Pozdrawiam Roland:)

    0
  • #11 06 Sie 2011 23:09
    Andrzej Janus
    Poziom 9  

    Mam zwykły silnik 2,8 wolnossący i tak u mnie jest. Nie zajmuje się zawodowo naprawą samochodów to jest wiedza autora książki na którą się powołałem potwierdzona przez jeden z krakowskich serwisów mitsubishi i moje wieloletnie doświadczenie z tym modelem( ile razy świeci się kontrolka starcia klocków a zwlekam z wymianą takie są objawy jak opisałem ,po wymianie klocków wraz z czujnikami starcia po krótki czasie praca silnika wraca do normy),co jest potwierdzeniem tej teorii,bo trudno nazwać to przypadkiem tym bardziej że jest potwierdzenie w literaturze fachowej i przez serwis.Schemat który przysłałeś to już następna generacja samochodów Canter.

    0
  • #12 07 Sie 2011 05:24
    Pawel wawa
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Andrzej Janus napisał:
    po wymianie klocków wraz z czujnikami starcia po krótki czasie praca silnika wraca do normy


    Już samo to świadczy, że głupoty maksymalne wypisujesz. Przestań bo przywalę ostrzeżenie.

    0
  • #13 07 Sie 2011 11:08
    Rolandos
    Poziom 18  

    Andrzej Janus napisał:
    tym bardziej że jest potwierdzenie w literaturze fachowej


    Co nazywasz literaturą fachową? Bo dla mnie wyznacznikiem jest dokumentacja fabryczna, w której nie ma ani jednego słowa i ani jednego schematu, który wskazywałby na połączenie kontrolki klocków z układem wtryskowym.

    Andrzej Janus napisał:
    Schemat który przysłałeś to już następna generacja samochodów Canter.


    Specjalnie dla Ciebie zeskanuje schemat cantera TD, bo ten jest dostępny tylko w formie papierowej.

    0
  • #14 07 Sie 2011 12:48
    Gerri
    Spec od Mercedesów

    Rolandos napisał:

    Specjalnie dla Ciebie zeskanuje schemat cantera TD

    Kolega napisał:
    Andrzej Janus napisał:
    Mam zwykły silnik 2,8 wolnossący i tak u mnie jest.

    tak więc spróbuj dotrzeć do tego schematu. To chyba jakiś zupełnie starszy model...

    1
  • #15 07 Sie 2011 17:14
    Rolandos
    Poziom 18  

    Kolega Andrzej, może dokładnie poda model i rok...

    0
  • #16 08 Sie 2011 21:16
    Andrzej Janus
    Poziom 9  

    Dziękuję wszystkim za poświęcony czas i zaangażowanie w tym temacie ,myślę że tak czy inaczej nie wprowadziłem nikogo w błąd polecając wymianę klocków przy świecącej kontrolce starcia klocków oraz działanie hamulca górskiego.Z mojej strony kończę ten temat.Jeżeli możecie to przyślijcie cały schemat elektryczny mój Canter 2,8 D 1997r wersja doble.
    Pozdrawiam wszystkich .

    0
  • #17 09 Sie 2011 12:43
    Rolandos
    Poziom 18  

    Andrzej Janus napisał:
    Jeżeli możecie to przyślijcie cały schemat elektryczny

    Niestety nie możecie.

    Właśnie sprawdziłem Canter 2,8 D silnik 4M40 Pompa paliwowa DENSO, brak jakiegokolwiek połączenia z układem kontrolki zużycia klocków. Dla mnie temat był już dawno zakończony, poprostu nie lubię bezsensownego bełkotu.

    0
  • #18 09 Sie 2011 13:56
    Pawel wawa
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Zamykam.

    0