Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ładowanie Mitsubishi Galant 1999 2.0

17 Lip 2011 16:18 4478 10
  • Poziom 10  
    Miałem problem z niskim napięciem ładowania akumulatora, więc przy okazji drobnego remontu wymieniłem moduł regulatora napięcia i szczotek.
    Myślałem, że problem ustał bo na zimnym silniku, zaraz po włączeniu napięcia ładowania przy obrotach 1000 było na poziomie 14,1-14,4V. Ale po minucie napięcie spadło do ok 12V i podnosi się na jakieś 13,6-13,8 jak wejdę na obroty ok 3 tys.
    Kontrolka ładowania działa prawidłowo i gaśnie po zapaleniu silnika.
    Mam pytanie, jakie zadanie ma przekaźnik w obwodzie alternatora i czy da się go jakoś sprawdzić lub na chwilę zastąpić jakąś zworą.
    Ładowanie Mitsubishi Galant 1999 2.0
  • Poziom 40  
    Naciągnij dobrze pasek.
  • Poziom 10  
    Pasek naciągnięty
  • Poziom 40  
    Kolego odpal samochód, daj mu duże obciążenie tzn. klima na max, swiatła, szybka grzana. Po 3-5 minutach dotknij koła pasowego alternatora.
    i już bedziesz się bardziej sugerował popowiedziami :]
  • Poziom 10  
    Pasek był trochę luźny ale wczoraj do naciągnąłem i teraz jest napięty jak "barani wór"
  • Poziom 40  
    To właśnie jest złudzenie, zrób tak jak zasugerowałem i się przekonasz.
  • Poziom 10  
    Idę mu dokręcić jeszcze śrubę i dam znać jak poszło

    Dodano po 36 [minuty]:

    No i lipa silnik był całkiem zimny i ładowanie utrzymywało się prze jakieś 3 min potem spadło do 12,5 V koło pasowe było ciepłe ale raczej nagrzało się od alternatora pracującego pod pełnym obciążeniem, a dokręcenie jeszcze bardziej paska nic nie pomogło a skutkowało jedynie obawą o łożyska pompy wody.

    Dodano po 4 [minuty]:

    Co ciekawe wyjęcie tzw przekaźnika alternatora nie ma wpływu na ładowanie ani na kontrolkę ładowania, w obudowie przekaźnika znajduje się szeregowo połączony rezystor47ohm i dioda, natomiast wbrew nazwie (generator relay) nie ma tam żadnego przekaźnika, i rezystor i dioda są sprawne.
  • Poziom 40  
    Koło od alternatora nie nagrzeje się od alternatora, a już napewno nie po 3 min. Kolego proponuje się ogarnać i porządnie naciągnać ten pasek. I to są moje ostatnie słowa w tym temacie. Finito.
  • Poziom 10  
    Wreszcie temat rozwiązany, zakupiłem używany alternator na aledrogo za 100 PLN i ładowanie wróciło do normy 14,2- 14,4 . Zespół prostowniczy do wyżej wymienionego alternatora kosztuje 200 PLN wiec taniej było kupić sprawną używkę.
    Kolego decybel91 mam nadzieję że nie naprawiasz wszystkich usterek w samochodzie tylko przez naciąganie paska od alternatora.
  • Poziom 24  
    Tych alternatorków nie naprawia się właściwie ;) a lubią paść. Można łatwo zastąpić boschem, mocowania niemal identyczne aby tylko gabaryty pozwoliły bo jest większy. W wielu japończykach wsadzają ten alternator w vitarze do kilku utopieniach padł i z powodzeniem zamieniłem na boscha, wszystko wymienne, bez wielkich rozbiórek. Teraz trzymam kciuki za tego w galancie ;)
  • Poziom 10  
    Z gabarytami to może być ciężko tylko przy włożeniu, bo bez odkręcania połowy osprzętu z silnika oryginalny wchodzi dość ciasno, ale potem jest ciałkiem sporo miejsca już przy mocowaniu.