Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Megane po wymianie uszczelki pod głowicą, problemów ciąg dalszy.

Tomek331 17 Lip 2011 22:27 13374 49
  • #1 17 Lip 2011 22:27
    Tomek331
    Poziom 26  

    Witam, tydzień temu odebrałem swoje auto od mechanika. Wymieniono olej w silniku, uszczelkę pod głowicą, jakiś oring, rozrząd, pompę wody, odkamieniono układ chłodzenia silnika, "wyprostowano głowicę?", szlif zaworów i jeszcze tam jakiś bajer. Od razu zmieniono kable na nowe bo te miały 3 lata i przejechały sporo. Auto ma 353 tys km przebiegu, nie był cofany ani nic.

    Problem zaczął się od tego, że ile nie przejechałem to ubywało mi płynu. Pewnego razu zauważyłem, że płyn idzie mi korkiem od zbiorniczka wyrównawczego. Dałem do naprawy i wymieniono to co powyżej. Nie jestem pewien czy została wyprostowana głowica, nie wiem jak to się tam mówi dokładnie.
    Dziś wracam z trasy, temp otoczenia 24*C, wieczór. Wracam do domu, gaszę silnik i słyszę bulgotanie. Otwieram maskę a tam znów korkiem wypierdziela wodę. Nie zalewałem płynu bo nie miałem czasu pojechać do sklepu.
    Przed wyjazdem w zbiorniczku miałem poziom max a podczas jazdy temp nie była wyższa niż 91*C. Silnika nie kręciłem wysoko bo do około 3tyś km jadąc wtedy około 110km/h czy odrobinę więcej także kręcony wysoko nie był. Nie wiem czy węże puchną bo jest ciemno ale nigdy ta woda tak się nie lała. Czy możliwe, że znów się popsuło? A może nie wyprostowali tej głowicy? Z tamtej uszczelki nie szło nic wywnioskować czy była uszkodzona, bo była cała itp. Czy może coś innego robi tak duże ciśnienie?
    Jest to renault megane z 96 roku, koloru białego i po lewej stronie z przodu zjada go rdza, ale myślę, że to nie jest najważniejsze. Silnik K7M.

    0 29
  • Pomocny post
    #2 17 Lip 2011 22:33
    ftp.kowal
    Poziom 34  

    Dobry mechanik wywnioskuje z uszczelki dość dużo ona nie musi być przepalona. Korek w zbiorniczku jest ok trzyma ciśnienie takie jakie ma być? Węże wystarczy dotknąć i od razu wiadomo czy puchną czy nie.

    0
  • Pomocny post
    #3 17 Lip 2011 22:33
    Przemo9826
    VIP Zasłużony dla elektroda

    No tak, a blok ktoś sprawdził?

    0
  • #4 17 Lip 2011 22:43
    Tomek331
    Poziom 26  

    On mi powiedział, że śmiało mogę jeździć jak przedtem bo już samochód sprawny. Zakład prowadzi ponad 10 lat i robi tylko mechanikę, bez komputerów itp, więc pojechałem do niego "z polecenia". Jeżeli chodzi o korek to wypluwał wodę przez te dziurki co para przez nie leci. Nigdy tak nie miałem do czasu pierwszej uszczelki. Blok i cała reszta w porządku, lecz nie wiem czy prostowana głowica była na 100% ale jutro podjadę do zakładu gdzie się tym zajmują i zapytam czy nie pamiętają przypadkiem. Mogę mu to wtedy jakoś udowodnić? Bo jeżeli tak to kolejna naprawa na jego koszt. Czy jeżeli dałbym wam zdjęcie to wywnioskujecie coś, czy musicie "wymacać" te uszczelkę? Niczym się nie różniła od nowej prócz tym, że była lekko brudna i zgnieciona przez głowicę.
    Korek i tak mam nowy bo przed pierwszą naprawą myślałem, że to on szwankuje. Wymieniłem więc na nowy. Termostat też mam nowy, otwiera się przy 89*, sprawdzany był pierw w garnku z wsadzonym termometrem. A może to nie uszczelka?

    0
  • #5 17 Lip 2011 22:45
    toku74
    Poziom 31  

    Piszesz że 'prostowali' -rozumiem planowali. A co ze szczelnością?
    Na chwilę obecną proponuję odpowiednio odpowietrzyć, sprawdzić jak bryka, jeżeli problem następuje nadal- kontrola układu chłodzenia na zawartość co2.

    0
  • #6 17 Lip 2011 22:49
    Tomek331
    Poziom 26  

    Odpowietrzałem go jak należy. Wiem jak się to robi i wiem, że zrobiłem to dobrze. Tak, planowali a czy na pewno to jutro się dowiem. Co ze szczelnością to nie wiem, nikt mi nic nie mówił na ten temat.

    1
  • #7 17 Lip 2011 22:51
    jarewa
    Poziom 31  

    A czemu z góry zakładacie nieszczelność układu?

    To że wskaźnik wskazuje 91*st wcale tak nie musi być nigdy jeszcze w aucie nie spotkałem by wskaźnik na tablicy wskazywał prawidłową temperaturę. Zawsze są jakieś "+-"

    A ostatnio bardzo się zdziwiłem i lepiej zaczynać od "pierdółek"

    1
  • #8 17 Lip 2011 22:57
    Tomek331
    Poziom 26  

    Specjalnie wyszedłem zobaczyć poziom wody w zbiorniczku i jest on lekko ponad minimum. Może z 1cm, więc około 300ml ubyło korkiem. Termostat jest sprawny przecież skoro silnik się szybko nagrzewa i puszcza temp na cały obieg. W mieście przy upałach pomagam mu włączając ogrzewanie na około 10 sekund i temp spada o jakieś 10 stopni. Temperatury wnioskuję po wskaźniku, który jest nowy oryginalny wymieniany miesiąc temu z powodu wachań poprzedniego co mnie drażniło. Jutro sprawdzę, czy pompuje przewody bo dziś za późno kręcić silnikiem pod blokiem. Ludzie śpią :)

    0
  • #9 17 Lip 2011 22:59
    Przemo9826
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Poprzedni się wahał zapewne od złej masy na silniku, sam to przerabiałem.

    Test Co2 prawdę powie.

    1
  • #10 17 Lip 2011 23:04
    ftp.kowal
    Poziom 34  

    Teraz zauważyłem że napisałeś ze miałeś nalanego płynu prawie pod sam korek i przez to go tez mogło wyrzucić. Jutro odpal pojeździ i sprawdź. Ewentualnie może gdzieś ucieka płyn na zewnątrz?

    0
  • #11 17 Lip 2011 23:09
    Tomek331
    Poziom 26  

    Nie pod sam korek a pod kreskę MAX, ale nie na równo tylko pare mm niżej. A dlaczego jest na minimum? Jutro podzwonię zapytać, kto wykonuję takie testy na Co2, właśnie skończyłem czytać na ten temat. Masę na silniku mam, sam podłączałem przewody masowe bo stare wołały o pomoc, nie wspomnę o tym przy akumulatorze. Z nowym wskaźnikiem problemu nie ma. Płyn ucieka na zewnątrz właśnie korkiem przez zbiorniczek wyrównawczy. Teraz idę spać, przede mną 6 godzin snu, jutro dam wam znać co i jak.

    0
  • #12 18 Lip 2011 05:28
    chojinka
    Poziom 27  

    Termostat mnie zastanawia na ile jest sprawny? Czy sie nie zaaczyna zawieszać...

    0
  • #13 18 Lip 2011 13:53
    maidan
    Poziom 11  

    Piszesz - "odkamieniono układ chłodzenia" - prawdopodobnie przed wymianą płynu wlano do układu jakiś silny odkamieniacz/detergent. Odkamienienie układu często powoduje powstanie wycieków w miejscach wcześniej "zarośniętych" kamieniem - sprawdź czy nie ma wycieków. Poza tym sprawdź czy ukł. działa prawidłowo, czy ciecz dopływa do chłodnicy i czy włącza się wentylator - najlepiej na postoju. Drobne wahania ilości płynu na wskaźniku w zbiorniczku wyrównawczym pomiędzy silnikiem zimnym i ciepłym są dopuszczalne.

    0
  • #14 18 Lip 2011 15:33
    Tomek331
    Poziom 26  

    maidan napisał:
    Piszesz - "odkamieniono układ chłodzenia" - prawdopodobnie przed wymianą płynu wlano do układu jakiś silny odkamieniacz/detergent. Odkamienienie układu często powoduje powstanie wycieków w miejscach wcześniej "zarośniętych" kamieniem - sprawdź czy nie ma wycieków. Poza tym sprawdź czy ukł. działa prawidłowo, czy ciecz dopływa do chłodnicy i czy włącza się wentylator - najlepiej na postoju. Drobne wahania ilości płynu na wskaźniku w zbiorniczku wyrównawczym pomiędzy silnikiem zimnym i ciepłym są dopuszczalne.

    Wyraźnie napisałem skąd uciekła woda. Piszesz to, co dla kierowcy jest wiadome, moja dziewczyna mimo małej wiedzy w motoryzacji wie tyle samo co Ty...
    Co do termostatu to działa jak należy, wskaźnik temperatury mi to mówi. Jest zaraz przy termostacie więc jego wahania są ogromne.

    A co do Co2 to zapomniałem co facet podał mi za wynik ale powiedział, że głowica cała. Byłem tam, gdzie niby planowano głowicę. Tylko tam mieli ten miernik.

    0
  • #15 18 Lip 2011 16:21
    jarewa
    Poziom 31  

    Tomek331 napisał:
    Co do termostatu to działa jak należy, wskaźnik temperatury mi to mówi.


    A ile razy mam tobie mówić że wskaźnik ma błędy pomyłki nawet gdy masz nówkę z serwisu oryginał. Bo producent dał pewnie jakiś błąd tolerancji w odczycie.

    Czasami te wahania sięgają do 10*C, czy był sprawdzany czujnik włączania wentylatora dla chłodnicy? Czy była sprawdzana szczelność całego układu na rurkach?

    0
  • #16 18 Lip 2011 16:58
    maidan
    Poziom 11  

    .....Wyraźnie napisałem skąd uciekła woda. Piszesz to, co dla kierowcy jest wiadome, moja dziewczyna mimo małej wiedzy w motoryzacji wie tyle samo co Ty...

    Dziewczyna wie ale nie wiesz Ty. Piszesz jakieś bzdury o prostowaniu głowicy, mądrości o termostatach .... a mimo Twojego "mądralińskiego" zachowania ludzie na tym forum chcą Ci pomóc.
    Więc powtórze raz jeszcze - sprawdź organoleptycznie czy nie ma żadnych innych wycieków i to jest pierwsza rzecz którą możesz (i pewnie potrafisz) zrobić.
    Ukłąd chłodzenia nie jest jakimś niewyobrażalnie skomplikowanym elementem i w 90% usterka jest standardowa.
    pozdrawiam

    0
  • #17 18 Lip 2011 17:11
    michal54_87
    Poziom 17  

    Ja bym jednak stawial na termostat.Wyciagales go sprawdzales? Jeżeli nie to go sprawdz.

    0
  • #18 18 Lip 2011 22:15
    Przemo9826
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Poczytajcie sobie "termostatowcy" :

    Tomek331 napisał:
    otwiera się przy 89*, sprawdzany był pierw w garnku z wsadzonym termometrem.


    Tomek331 napisał:
    Jeżeli chodzi o korek to wypluwał wodę przez te dziurki co para przez nie leci.


    Tomek331 napisał:
    . Płyn ucieka na zewnątrz właśnie korkiem przez zbiorniczek wyrównawczy

    0
  • #19 18 Lip 2011 23:22
    Tomek331
    Poziom 26  

    Widzę, że Przemo9826 co kumaty. Jedynie on czyta ze zrozumieniem. Może jest was więcej ale nie wypowiadacie się. Nie ważne. Termostat wyciągłem, węże puchną, mechanik tłumaczył się, że głowica mogła być pęknięta od środka. Po dalszych wytłumaczeniach, negocjacjach itp naprawa na jego koszt. Napiszę o dalszych losach. Na koniec pochwalę się, że na poczciwe megane wydałem 1300zł właśnie w te usterki co napisałem na początku.

    Dodano po 3253465 [godziny]:

    maidan napisał:
    .....Wyraźnie napisałem skąd uciekła woda. Piszesz to, co dla kierowcy jest wiadome, moja dziewczyna mimo małej wiedzy w motoryzacji wie tyle samo co Ty...

    Dziewczyna wie ale nie wiesz Ty. Piszesz jakieś bzdury o prostowaniu głowicy, mądrości o termostatach .... a mimo Twojego "mądralińskiego" zachowania ludzie na tym forum chcą Ci pomóc.
    Więc powtórze raz jeszcze - sprawdź organoleptycznie czy nie ma żadnych innych wycieków i to jest pierwsza rzecz którą możesz (i pewnie potrafisz) zrobić.
    Ukłąd chłodzenia nie jest jakimś niewyobrażalnie skomplikowanym elementem i w 90% usterka jest standardowa.
    pozdrawiam


    Słuchaj człowieku, co chwilę zagłądałem pod maskę czy nie ma kropli wody oprócz wyciekającej wody ze zbiorniczka, jest wiele innych usterek, które są również ważne. Akurat na samochodach mam pojęcie, może nie duże ale podstawowe rzeczy sprawdzę. Dodam też, że potrafię wymienić koło.

    0
  • #20 18 Lip 2011 23:37
    panam
    Poziom 29  

    Jest specjalny zestaw do sprawdzenia CO W UKŁADZIE chłodzenia , poprostu sprawdź i będziesz miał pewność

    0
  • #21 19 Lip 2011 15:24
    Tomek331
    Poziom 26  

    Tomek331 napisał:
    A co do Co2 to zapomniałem co facet podał mi za wynik ale powiedział, że głowica cała. Byłem tam, gdzie niby planowano głowicę. Tylko tam mieli ten miernik.

    0
  • #22 19 Lip 2011 22:31
    wopor
    Poziom 32  

    Witam, a po co ma kupować zestaw skoro sprawdzili że nie ma CO2, jak by termostat się zaciął to chłodnica była by chłodna? a pewnie nie jest , bo tego kol nie napisał, sprawdż jak masz dotykowy termometr temperaturę tego płynu czy temp wrzenia czy wywala bo ciśnienie jest nadmierne, jest jeszcze i taka możliwość że to odkamienie oderwało jakieś wieksze kamloty :D i przytkały np rurki w chłodnicy i nastepuje miejscowe bliskie wrzenia temperatury płynu lub zacina się zaworek na korku tam ciśnienie musi być około 1,6bara, a istnieje jeszcze tak przypadłość przy głowicach że te lubią mieć tak umieszczone pęknięcia że ujawniają się właśnie przy temp bliskiej wrzenia płynu, ale to badanie CO2 powinno je wykazać, powodzenia

    0
  • #23 19 Lip 2011 23:14
    Tomek331
    Poziom 26  

    Jak już napisałem, badanie Co2 nie wykazało nieprawidłowości. Termostat się otwiera i chłodnica robi się ciepła. Samochód do odebrania jutro. Zobaczymy co zrobili i czy działa.

    0
  • #24 19 Lip 2011 23:41
    camcad3600
    Poziom 9  

    Moim zdaniem musisz sprawdzic pompe wody być może wsadzili Ci badziew, a na samym początku wymienić korek wlewu cieczy chłodzącej być moze zawiesił sie zaworek który nie reguluje ciśnienia w układzie chłodzenia. Jeżeli w układzie nie ma CO2 to głowica i blok są wpożadku.

    0
  • #25 20 Lip 2011 17:58
    Tomek331
    Poziom 26  

    Czytaj proszę co pisałem wyżej...

    Dodano po 2 [godziny] 34 [minuty]:

    Odebrałem właśnie samochód. Nie pytałem co było bo szkoda nerwów. Ale jest jedno "ale..."
    Odpalam, wrzucam jedynkę i ruszam. Ruszam na pół sprzęgle i jest ok, puszczam sprzęgło, gaz do połowy i nic się nie dzieje. Gaz w podłogę a on jedzie jak bym go tylko dotykał (pedał gazu). Po około 5 sekundach but i wyrywa asfalt. Jest ok. Pod blokiem gaszę, ale mama chce, żebym zawiózł ją gdzieś. Stałem na górcę więc ruszam z dwójki, puszczam sprzęgło, 1000obr, gaz w podłogę i... nic. Wciskam sprzęgło i obroty idą w górę, szybko je puszczam i... nic. Za około 5 sekund but i rozpędzam się normalnie. Hmm po odpaleniu te 10 sekund nie ma tej mocy, na jałowym kręci, nie wiem czy do odcięcia bo nie chcę na świeżej uszczelce, ale dzieje się to po odpaleniu silnika przez około 10 - 15 sekund, potem pracuje normalnie. Tankuję 98, także przepalać go lepszą nie muszę. Robię to na pewnej stacji więc wina paliwa odpada. Filtry mam nowe, wszystkie.

    0
  • #26 20 Lip 2011 20:11
    wopor
    Poziom 32  

    Koledzy czytajcie co pisze autor :D , a po odpaleniu na luzie wkręca się na obroty?

    0
  • #27 20 Lip 2011 20:13
    Tomek331
    Poziom 26  

    Gdy dodam gazu.

    0
  • #28 20 Lip 2011 20:28
    wopor
    Poziom 32  

    Tak, to wchodzi na obroty za kapciem :D .?

    0
  • #29 20 Lip 2011 20:59
    Tomek331
    Poziom 26  

    Przestań sobie kpić. Smutno mi się robi.

    0
  • #30 20 Lip 2011 21:48
    Przemo9826
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Spokojnie, kolega wopor na pewno nie kpi.

    Co do mocy, filtr paliwa do sprawdzenia oraz ciśnienie paliwa.

    0