Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Safrane 2.0 16V Zjeżdża z górki na biegu, brak mocy

27 Lip 2011 08:01 2887 22
  • Poziom 9  
    Witam,
    Mam dwa problemy, (a może to jeden?) pierwszy: Samochód zjeżdża z górki na biegu( nie, nie mam na myśli dużych gór, jest to podjazd pod garaż o bardzo nie wielkim nachyleniu), i teraz tak, Ciśnienie na cylindrach wszystkich 4 to 13,5 bara, ale widać ewidentnie że "przesuwa" się silnik.
    Drugi: przy przyśpieszaniu samochód zachowuje się jakby brakowało mu mocy, bardzo wolno wkręca się na obroty, map sensor był sprawdzany, nie wykazywał żadnych błędów. Oba te problemy zauważyłem że zaczęły się w tym samym czasie. Z góry dziękuje za pomoc.
  • Poziom 39  
    Sprzęgło się już tak ślizga.
  • Poziom 37  
    Na trasie, pod duży podjazd (górkę) wrzuć 3-kę lub 4-kę i mocno dodaj gazu z niewielkich obrotów.
    Gdy obroty silnika zwiększą się a prędkość nie będzie rosła - jak Kolega napisał, sprzęgło.
    Natomiast to zdanie: "bardzo wolno wkręca się na obroty" - trochę tu przeczy temu: przy ślizgającym się sprzęgle obroty chętnie rosną, jak napisałem.
  • Poziom 9  
    Sprzęgło raczej bym wykluczył, ponieważ po pierwsze słabo wkręca się na obroty, a po drugie jeśli dobrze się orientuje to jakby się ślizgało to by się silnik nie przesuwał, a u mnie ewidentnie widać że przy tym zjeżdżaniu wszystkie paski chodzą, więc coś musi na silniku puszczać. Teraz tak pomyślałem czy mogłaby to być wina np, pierścieni albo zaworów? chociaż wiem że ciśnienie które mam na cylindrach to wyklucza to może jednak ktoś się z taką sytuacją spotkał? Jechałem ostatnio do Krakowa od Kielc i tam jest kilka takich podjazdów pod górkę i nie zauważyłem żeby obroty szybko rosły, raczej mocy brakowało, kiedyś spokojnie na 5 biegu, ostatnio na 4, a żeby kogoś minąć to na 3 oczywiście pod górkę.
  • Poziom 19  
    Spróbuj wymienić świece lub wyczyść chociaż . przewody wys. napięcia wyczyść ładnie rozcienczalnikiem lub denaturatem . Filtr powietrza jest ok? Wyjmij jak brudny i sprawdź bez?
  • Poziom 20  
    A na jakim biegu zostawiasz, że się stacza? Przy ciśnieniu 13,5 bara, pozostawiając na jedynce lub wstecznym, powinno być OK.
  • Poziom 9  
    Kable WN były wymieniane w zeszłym tygodniu, świece maja 2tys ale ostatnio jak było mierzone ciśnienie to były wykręcane i były "czyste". Filtr powietrza sprawdzę, a mam takie pytanie bo mam lekko pękniętą obudowę filtra, czy to może oddziaływać jakoś na pracę silnika? Samochód zostawiam zawsze na pierwszym biegu.
  • Poziom 37  
    U mnie pod domem jest ostro pod górkę i wszystkie wozy jakie używałem CZASEM "przeskoczyły, zdarza się. Gdy jednak jest to zwyczajowe przeskakiwanie, musi Kolega sie tym zająć. Ja sam z mechaniki to tak tylko "aby, aby" więc sam Kolega rozumie...
    Ciśnienie wygląda dobrze, więc pierścienie i zawory bym wykluczył, chyba że jakieś losowe zawieszanie się któregoś z nich - czy jednak by to nie wyszło w próbie ciśnieniowej? Wątpię.
  • Poziom 9  
    Kiedyś nie miałem takich problemów, zostawiałem go pod domem na 1 i nic się nie działo, ale dzięki za porady, mam nadzieje że uda mi się ten problem rozwiązać.
  • Poziom 19  
    W układzie zapłonowym masz kopułkę i rozdzielacz czy cewka z wyjściem na 4 świece? pęknieta obudowa nie powinna wpływać na to ale zaklej taśmą rysę pękniecia.
  • Poziom 9  
    Są dwie cewki, z każdej wychodzą kable na dwie świece.
  • Poziom 19  
    np. W mondeo częstą usterką jest cewka (na 4) i wtedy zapala chodzi ale moc dupowata jest. Podmień z używki najpierw 1 cewke jak nic nie da to tą co wykręciłeś daj na miejsce 2 i sprawdź. Może być to ale wcale nie musi. To ciśnienie sprawdzałeś po tym jak się to stało? Jak to się stało nagle czy stopniowo tracił moc?
  • Poziom 9  
    Raczej stopniowo, na pewno nie tak że to się zrobiło wszystko w jednej chwili. Ciśnienie wczoraj wieczorem było mierzone, czyli po tym jak zaczął tracić moc i zjeżdżać. Spróbuje załatwić cewkę i ją podmienić. Tak się zastanawiam może orientujesz się, czy może być coś takiego że jednak to sprzęgło się kończy? Bo nie pasuje mi to do niego że się nie ślizga i że przy zjeżdżaniu silnik się przesuwa ale ja się nie znam może jest jakiś rodzaj usterki sprzęgłą który by do tych objawów pasował? wiem że zagmatwane pytanie, ale może zrozumiesz o co mi chodzi :)
  • Pomocny post
    Poziom 37  
    Nie, ślizgające sprzęgło daje objawy, które opisałem - począwszy od biegu najsłabszego, w tym wypadku 5-tki. Na 3-ce czy 4-ce najłatwiej to wychwycić, stąd tak właśnie napisałem. Na biegach niskich (1 lub wsteczny) "trzyma" do samego końca. To juz niestety przerabiałem. Nie wiem jak jest z pękniętą czy uszkodzoną sprężyną docisku - ale skoro Kolega pisze, że silnik też wykonuje zgodny obrót czy tam przeskok - sprzęgło, czy ogólnie przeniesienie napędu - odpada. To z mojej wiedzy.
  • Poziom 9  
    Ok, to dzięki za pomoc. Pogadam jeszcze z mechanikami, może wniosą coś ciekawego do tej "zagadki".:D
  • Poziom 36  
    Może po prostu postaw samochód z wyłączonym silnikiem na luzie i spróbuj ręką zakręcić wałem :-)
  • Poziom 9  
    Wiesz co bo nie za bardzo się orientuje, jeśli udałoby mi się zakręcić wałem to co to by oznaczało?
  • Poziom 37  
    Myślę, że Koledze Ture11 chodzi o to, że taka czynność w silniku czterosuwowym, czterocylindrowym jest właściwie niewykonalna. Jeśli jednak da się kręcić - to pomiar ciśnienia nie był poprawny a sama kompresja jednak ucieka.
  • Poziom 9  
    Aha rozumiem, to sprawdzę to jutro.
  • Poziom 19  
    Sprzęgło to odpuść sobie raczej, zauważył byś ślizganie np. 4 bieg 80 km/h i w pedał jak obroty silnika wzrosną ,a prędkosciomierz dopiero za chwile dogoni obr silnika to się ślizga. t.j. na 4 biegu wskazówki obr. silnika i prędkości chodzą równo (mniej więcej) jak jest dobrze. Sprawdź ten filtr powietrza bo miałem takie auto które przestało jeździć filtr miał 12lat zatkany w 95%.
  • Poziom 24  
    Czytając po kolei posty, według mnie silnika już nie ma...
  • Poziom 43  
    Pewnie, że nie ma, szczególnie 2.0-16V z dwoma podwójnymi cewkami:D Wszystkie szesnastki reno (poza 1.2) mają ołówki na świecach
  • Poziom 9  
    Tylko że to nie jest silnik Renault tylko Volvo, nie pisałem ale wymienione było sprzęgło 3 dni temu i wszystko wróciło do normy, tak więc dziękuje wszystkim za pomoc.