Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Vento/Golf III - ZIMNO.

badsmile 26 Lis 2004 19:58 7593 18
  • #1 26 Lis 2004 19:58
    badsmile
    Poziom 10  

    Nie tak dawno skarżyłem się wam na to, że nie moge odpowietrzyć czegoś, czego się nie odpowietrza czyli układu chłodzenia w Vento. Źródłem problemu był korek na zbiorniczku wyrównawczym (Przekonałem się o tym dopiero dziś). W każdym razie jest już dobrze pod tym względem. Cały układ jest już w 100% odpowietrzony. Parownik ;) nie zamarza i generalnie jest mjodzio. Poza jednym szkopułem. Powietrze z nawiewu jest raczej chlodne. Gadałem z mechaniorem i poiwedził mi, że gdzieś za górami i lasami ale przed rzekami (czyli miedzy deską rozdzielczą a nagrzewnicą) jest jakaś magiczna klapka która może się do końca nie otwierać i dzięki temu zamiast tropikalnym upałów mam w kabinie mroźną świeżość. Help!!

    0 18
  • #2 26 Lis 2004 22:18
    firdy
    Poziom 21  

    może termostat (nagrzewa się do 90?) albo gaźik podłączony źle(otwarty pełny obieg z ominięciem termostatu)

    0
  • #3 27 Lis 2004 00:00
    blackpower
    Poziom 17  

    Tak jest takowaz klapka, reguluje nia to pokretlo posrodku od wyboru rodzaju powietrza zimne-gorace. Sprawdz najpierw na tym pokretle czy linka nie spadla, a pozniej mozna na samej klapce sprawdzic. Klapka jest po stronie pasazera pod kokpitem, generalnie jak glowy tam nie wlozysz to nie zobaczysz :D

    0
  • #4 27 Lis 2004 07:37
    kk.2000
    Poziom 26  

    A jeśli i tak to nie pomoże, to zwróć uwagę, że twój obwód chłodzenia zamyka się przez reduktor, bo tu ma mniejszą linię oporu niż przez nagrzewnicę.

    Trzeba założyć kryzę na wężu do reduktora.

    0
  • #5 27 Lis 2004 09:21
    zodiak318
    Poziom 34  

    kk.2000 napisał:

    Trzeba założyć kryzę na wężu do reduktora.


    Tylko z nią nie przesadź bo reduktor będzie zamarzał przy zimniejszym silniku.

    0
  • #6 27 Lis 2004 17:59
    sigi
    Spec od samochodów

    Łatwo sprawdzić czy klapka chodzi - koniec linki do klapki jest na srodku tunelu pod nagrzewnicą nad dywanem.. Od strony pasażera wszystko doskonale widać. Żeby było cieplej należy pociągnąć za linkę.

    Pozdrawiam.

    0
  • #7 27 Lis 2004 19:32
    chabowski
    Poziom 11  

    czy pkrętło z lewej strony oprócz ciepło/czerwone/ zimno /niebieski/ są jaszcze cyferki oznaczajace temperature ,jeśli tak to jet w tym układzie czujnik temperatury który ustawia klapke która odpowiada za temperatute w kabinie czyli wpływ zimnego powietrza zewnatrz auta

    0
  • #8 28 Lis 2004 02:08
    bobbik
    Poziom 17  

    zdarza sie też że nagrzewnica zajdzie syfem, zwłaszcza jak szczeli uszcz. pod głowicą , ale wymiana to pikuś, trzeba tylko ściągnąć dechę a ztym w vw niema problemu

    0
  • #9 28 Lis 2004 18:31
    robert58
    Poziom 10  

    Witam,

    mam podobny problem w T4 (2xklima przód i tył). Różnica polega na tym, że u mnie nastawy robi się na climatrionicu więc linka raczej nie wchodzi w grę.
    Mam pytanie - czy w T4 również jest ta klapka w nagrzewnicy, która może się nie domykać i jak ją znaleźć? A może jest to czujnik ale gdzie go szukać?

    Dzięki za odp.

    0
  • #10 29 Lis 2004 09:37
    Tomaszglds
    Poziom 14  

    szukacie klapek fakt ale nikt nawet nie wie czy przewody wodne wchodzocę do kabiny od silnika się nagrzewają.Są dwa i jeden ma być gorący drugi jest na powrocie z nagrzewnicy i jeśli też jest gorący to nagrzewnica jest zamulona. a jeśli zimny powrotny to można wtedy szukać czy klapka się otwiera albo czy wogóle nagrzewnica ma drożność. Jednak przykro mi ale częsciej pada to drugie.

    0
  • #11 29 Lis 2004 12:35
    blackpower
    Poziom 17  

    faktycznie masz racje, to może byc rowniez przyczyna
    czyli co, przeplukac ja jakims srodkiem pod cisnieniem?

    0
  • #12 02 Gru 2004 15:50
    badsmile
    Poziom 10  

    Upłynęło kilka dni a ja jestem głupi jak byłem i dalej marznę. Zmieniłem termostat i to rozwiązało problem niedogrzania silnika. Nieznacznie też podniosła się temperatura wewnątrz. Piszę nieznacznie bo jest na tyle "ciepło" , że szyby w czasie jazdy nie zamarzają. Co do przewodów wchodzących do nagrzewnicy to są ciepłe, ale dużo chłodniejsze niż te idące do parownika. jeśli chodzi o pokrętło to jedyne jego działanie polega na tym, że ustawia jakąś klapkę ale kierującą powietrzem. Z tego co się domyślam powinno też w jakiś sposób regulować przepływem ciepłej wody przez nagrzewnicę i tego niestety znaleźć nie mogę. Przymierzam się też do wyjęcia nagrzewnicy (w ostateczności) ale wiem, że jest tym sporo roboty. Niech mi ktoś powie jak to wygląda w rzeczywstości i czy później poradzę sobie z jej zamontowaniem (chodzi mi o deskę, elktrykę itp.)

    0
  • #13 02 Gru 2004 21:18
    sigi
    Spec od samochodów

    Nie ma żadnego zaworu do płynu w nagrzewnicy. Płyn krąży cały czas przez nagrzewnicę. Pisałem o klapce i lince wczesniej. Sprawdziłeś ? Możliwe, że masz zamienione przewody do nagrzewnicy. Odpowietrz nagrzewnicę. Jak zachowuje się środkowe pokrętło (jest pełny ruch w lewo i w prawo).

    Pozdrawiam.

    0
  • #14 02 Gru 2004 23:24
    badsmile
    Poziom 10  

    Co do pokrętła to pracuje w lewo i w prawo do końca i wiem że przełącza tą klapkę od powietrza bo nawet ją znalazłem i słyszę, że się rusza. Nagrzewnicę dziś odpowietrzyłem i teoretycznie powinno być już dobrze ale nie jest. Próbowałem też zablokować obieg płynu przez parownik i pojeździć na Pb ale nic to nie pomogło. Dalej jest ZIMNO!!! Nie mam już innych pomysłów bo przy odpowietrzaniu upewniłem się, że nagrzewnica jest drożna. Jedyne co przychodzi mi do głowy, to że może nie jest drożna w takim stopniu jak powinna. Jeśli ktoś ma jeszcze jakiś pomysł to niech pisze. Będę wdzięczny.
    Ps. Jęsli pamietasz to może napisz mi skąd powinien wychodzić prawy a skąd lewy przewód nagrzewnicy. Nie spodziewałem się, że zamiana przewodów może robić różnicę. Możesz mi napisać dlaczego tak się dzieje? Nie jest to wykluczone bo zakładałem gaz i "fachowcy" mogli coś pomylić...

    0
  • #15 02 Gru 2004 23:38
    Tomaszglds
    Poziom 14  

    grzej silnik na obrotach na postoju przez 20-30 minut i przewody wodne wchodzące do nagrzewnicy mają być takie że je rękami nie utrzymasz w całej dłoni jak takie są oba to rozbieraj do niej wszystko. może jest na niej jakiś syf że powietrze przelatujące nie ogrzewa się na zewnątrz jak nie to jest do wymiany. a jeśli węże są zimne to proponuję jednak mechanika i niech co pomoże. nie doczytałem się a masz klime też w aucie?

    0
  • #16 03 Gru 2004 00:08
    badsmile
    Poziom 10  

    Nie mam klimatyzacji. Niech mi ktoś powie czy zamian przewodów może pomóc??!! Jeśli tak to zasuwam rano do garagu i zamieniam. Mawiają, że tonący brzytwy się chwyta... Co do mechaników to już 2 oglądało i nic nie potrafią więcej powiedzieć niż ja wiem... :(

    0
  • #17 03 Gru 2004 00:18
    bobbik
    Poziom 17  

    sprubój tak: odłącz węze od nagrzewnicy i podłącz dwa kawałki węza ok 30 cm, wydmuchnij cały płyn z nagrzewnicy, zalej do pełna środkiem do mycia kibli (np wc tytan) i zostaw na noc, rano podłącz pod jeden wąż gorąca wodę pod cisnieniem i przepłukaj nagrzewnice . Sprawdzone , działa w 2 przypadkach na 3 jak nie poskutkuje wymontuj deskę ,zespól ogrzewania i nagrzewnicę

    0
  • #18 12 Sty 2010 12:03
    mechanik 56a
    Poziom 2  

    Mam pytanie czy zamiana wezy dochodzacych do nagrzewnicy w golfie III ma zaczenie? prosze o odpowiedz bede bardzo wdzieczny

    0
  • #19 12 Sty 2010 12:23
    Maras76
    Poziom 1  

    witam,
    mam pytanko,co mam zrobić gdyż w nagrzewnica nie podaje mi ciepła,temperatura dochodzi do 100% wentylator się załącza i nadal jest zimno gdy silnik wyłączam to z zbiorniczka wyrównawczego zchodzi płyn straciłem już dwie piątki płynu.
    proszę o pomoc

    0