logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Dobór dysku twardego 1 TB do ASUS P5KPL-AM EPU dla grafika i fotografa

kingsikejs 06 Wrz 2011 07:38 3942 27
REKLAMA
  • #1 9899708
    kingsikejs
    Poziom 9  
    Witam wszystkich,
    mam pytanie i zarazem prośbę o pomoc. Na komputerach to ja się za bardzo nie znam, a muszę kupić dysk twardy.
    Chodze po różnych forach i czytam juz 3 dni rózne opinie testy itd ... a im wiecej czytam tym mniej wiem.
    Zwracam się więc do Was o pomoc w doborze.
    Potrzebuję sprawny i szybki, a nawet bardzo szybki komputer.
    Jestem fotografem i grafikiem co wiąże sie z trym że nieraz pracuje na bardzo dużych plikach. Czekanie 15 min zanim otworzy sie moja grafika doprowadza mnie do szaleństwa, a każde kolejne 5 minut pracy nad nią o palpitacje serca.... poza tym moje stare dyski juz są prawie w całości zapełnione

Chciałabym mieć 2 dyski po 1 TB - na jeden dysk 2 TB raczej się nie zdecyduje bo chce ograniczyć do minimum ryzyko stracenia wszystkich danych.
    i jak mogę to spiąć w RAID

Z tego co wyczytałam to trzeba mieć na uwadze płytę główna i system- ponoć niektóre dyski lepiej pracują z jednymi a inne z drugimi...

Mój kopmuter złożony jest z takich urządzeń.
    płyta głowna to ASUS P5KPL-AM Epu
    karta graficzna NVIDIA GeForce GT 240
    Ram 4GB
    system Windows 7
    komputer z procesorem x 86 obsługujący interfejs ACPI

... nie wiem czy jeszcze jest cos waznego co powinnam WAm podać....

póki co zastanawiałam sie nad 3- chodź nie wiem czy wszystkie do mojego sprzętu pasuja idealnie:
    Samsung F3 HD103SJ 1TB 7200 32MB SATA (HD103SJ)
    WD Caviar Black WD1002FAEX 1000 GB
    Seagate Barracuda 1TB 32MB 7200prm 1TB SATA2 3,5cala (ST31000528AS)

... czy jest może jakąs lepsza opcja?
    doradźcie :)

Za pomoc z góry serdecznie dziękuję
    Kinga
  • REKLAMA
  • #2 9899734
    mattm
    Poziom 20