Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Passat 1.8T 2001r silnik AWT +LPG błąd P0112

06 Wrz 2011 21:44 9035 20
  • Poziom 9  
    Witam
    Czy ktoś spotkał się z tym błędem? P0112 czujnik temperatury powietrza dolotowego. Wywala cały czas ten błąd i nie da się go skasować pomimo, że czujnk jest 100% sprawny(sprawdzony na innym samochodzie pokazywał poprawne wartości) . Napięcie na czujnik dochodzi. W blokach pomiarowych pokazuje cały czas 143 st. (nawet jak założę nowy czujnik).
    Przewody sprawdzone, zwarć brak.
    ECU - BOSCH MOTRONIC ME7.5
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    Fakt, samochód jest po zdrowym strzale. Postaram się go wyjąć i sprawdzić.
    Czy możliwe jest, że sterownik gazu powoduje ten błąd?
  • Pomocny post
    Moderator na urlopie...
    Na pewno sprawny czujnik i ten właściwy? Mierzyłeś rezystancję w nim? Dla ułatwienia:
    10 - 3350-4400Ω
    20- 2250-3000Ω
    30-1500-2000Ω
    40-900-1400Ω
    50-700-950Ω
    60-530-675Ω
    80-275-375Ω
    100- 150-230Ω
    Pomierz sobie jeszcze to:
    Passat 1.8T 2001r silnik AWT +LPG błąd P0112
  • Użytkownik usunął konto  
  • Moderator na urlopie...
    Motronic napisał:
    Poszukaj też czy nie ma jakiegoś pseudotuningu,

    No właśnie też już się z tym spotkałem, dlatego podałem wartości przy odpowiedniej temperaturze ;)
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    zeimp napisał:
    Na pewno sprawny czujnik i ten właściwy? Mierzyłeś rezystancję w nim? Dla ułatwienia:
    10 - 3350-4400Ω
    20- 2250-3000Ω
    30-1500-2000Ω
    40-900-1400Ω
    50-700-950Ω
    60-530-675Ω
    80-275-375Ω
    100- 150-230Ω
    Pomierz sobie jeszcze to:
    Passat 1.8T 2001r silnik AWT +LPG błąd P0112

    Czujnik na pewno ten - na przepustnicy. Pomierzone rezystancje OK.

    Dodano po 2 [minuty]:

    zeimp napisał:
    Motronic napisał:
    Poszukaj też czy nie ma jakiegoś pseudotuningu,

    No właśnie też już się z tym spotkałem, dlatego podałem wartości przy odpowiedniej temperaturze ;)

    Chciałbym żeby tak było :)
    Sterownik wygrzebałem i ominąłem oryginalną wiązkę, dalej to samo. Jak odczepiłem przeowdy z IAT z wtyczki sterownika do dalej to samo 143 st.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Postaram się go rozkręcić i zobaczę czy nie ma cudów wianków.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Motronic napisał:
    Mam akurat takiego passata na warsztacie to mogę pomierzyć na próbę conieco.

    Napięcie na czujnik wychodziło 3,97V.
  • Moderator na urlopie...
    Po opisie kodu usterki, wskazywało by, że jednak problem leży w czujniku:
    P0112 Czujnik IAT – Temp. wysoka – obwód niski – G42
    Obwód czujnika (wiązka) ok. skoro czyta, jednak może któraś z wtyków nie kontaktuje ;) Posprawdzasz i zobaczymy co dalej.
  • Poziom 9  
    zeimp napisał:
    Po opisie kodu usterki, wskazywało by, że jednak problem leży w czujniku:
    P0112 Czujnik IAT – Temp. wysoka – obwód niski – G42
    Obwód czujnika (wiązka) ok. skoro czyta, jednak może któraś z wtyków nie kontaktuje ;) Posprawdzasz i zobaczymy co dalej.

    Wtyki sprawdzone, przeczyszczone kontaktem w spray'u. Przy wskazaniu 143 st. wskazuje raczej na zwarcie - może w samym sterowniku? Po odcięciu przewodów od sterownika dalej pokazuje 143st.
    Qrka, w tym silniku czyba nie ma innego czujnika temp. pow. dolotowego, jak ten przy przepustnicy.
  • Moderator na urlopie...
    A to się pojawiło teraz (ten błąd), czy od zawsze tak było? Masz autko z LPG i tu może tkwić problem!
  • Poziom 9  
    zeimp napisał:
    A to się pojawiło teraz (ten błąd), czy od zawsze tak było? Masz autko z LPG i tu może tkwić problem!

    Wcześniej podobno było OK. ale nie jestem pewien. Po odpięciu sterownika gazu nic się nie zmienia. Pozostaje mi wydłubać sterownik i sprwdzić, albo podpiąć na podmiankę inny.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Rozkręcaj ten sterownik. Będzie widać przy samych pinach od wtyczki.
  • Poziom 9  
    Sterownik rozkręcony, nie jest nigdzie fizycznie uszkodzony, wszystkie luty OK, brak zwarć. Schemat sterownika wyżej jest chyba od innego modelu. U mnie wyjście na czujnik jest z pinu 90 - brązowo czarny kabel. Na czujnik wchodzą dwa przewody, wspomniany brązowo czarny i zielono żółty.
    Który pin odpowiada za czujnik temp. powietrza dolotowego (zaczynam się gubić).
    Jest to wersja gdzie przy przepływce nie ma czujnika temperatury.
  • Poziom 9  
    I winowajca się znalazł. Sterownik gazu + emulator + małe zwarcie. Samochód po zdrowym uderzeniu.
  • Poziom 20  
    Gdzie znajdę w passacie B5FL AWT czujnik, podający wartości temp. na zegary oraz na climatronic (kan. 45 w trybie diagnostycznym)??

    Odłączałem ten na gorze silnika, ale wskazania się nie zmieniały.
  • Moderator Samochody
    Za środkowym,dolnym grillem zderzaka, w okolicy lewego halogena
  • Poziom 20  
    carrot napisał:
    Za środkowym,dolnym grillem zderzaka, w okolicy lewego halogena
    Ten zamontowany na dolnym wężu chłodnicy, czy między grillem o chłodnicą zamontowany na chłodnicy układu wspomagania?
  • Moderator Samochody
    Czujnik temp zewnętrznej jest między grillem a chłodnicą wspomagania
  • Poziom 20  
    carrot napisał:
    Czujnik temp zewnętrznej jest między grillem a chłodnicą wspomagania
    Pytałem się o czujnik temp. wody/silnika.
  • Poziom 20  
    Jericho24 napisał:
    carrot napisał:
    Czujnik temp zewnętrznej jest między grillem a chłodnicą wspomagania
    Pytałem się o czujnik temp. wody/silnika.
    I co nikt nie wie?

    Ostatnio wieczorem ponownie odłączyłem ten na górze silnika przy grodzi. Rano odpaliłem auto i w drogę. Wskazania na zegarach i climatronicu rosły tak samo jak przed odpięciem czujnika. Czyli to nie ten.

    Nie wiem czy to jest normalne zachowanie się silnika, ale jest tak że 40C uzyskuje po ok 1km, 60C po kolejnym ok 1,5-2km, 90C po nawet kolejnych 5-7km.

    Termostat mam nowy WAHLER. Przed jego wymianą silnik zagrzewał sie maxymalnie do ok 83C. Po wymianie wartości 90-96C wg. kan. 45 climatronica są normą.

    Problemów z ogrzewaniem kabiny nie mam, tylko z za wysokim spalaniem, bo za dużo czasu mija zanim czujnik pokaże optymalną temp. wody.