Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Omega 2.5 V6 benzyna odcina przy 3000 obrotów

07 Wrz 2011 12:05 3820 13
  • Poziom 17  
    Witam mam pewną ciekawostkę z omegą parametry typu powietrze itp w normie. A omega nie wkręca się więcej niż 3000 max 3500 obrotów. Błędów brak. Opel Omega 2.5 V6 benzyna. Po prostu jest efekt tak jak by 3000 obrotów było 6000 nie odcina i nie gasi go całkowicie tylko daje takie dzwięki jak by był to już max obrotów.


    3.1.15. (11) Zabronione jest publikowanie wpisów przedstawiających problem, bez podania wystarczającej liczby informacji umożliwiającej zajęcie merytorycznego stanowiska przez innych Użytkowników forum. Tytuł wpisu powinien zawierać markę, model oraz skrótowy opis usterki.
    Popraw post.
  • Poziom 43  
    Jak wydech drożny to czujnik wału obstawiam.
  • Poziom 17  
    Wydech drożny ale czujnik właśnie wymieniłem i zero zmiany
  • Poziom 43  
    A stało tak sie nagle? Ma lpg?
  • Poziom 17  
    Nie ma lpg a stało się od razu
  • Poziom 39  
    Co odcina? Paliwo, wn, czy przeciwciśnienie spalin? Diagnoza, albo kosz.
  • Poziom 17  
    Jest objaw tak jak byś w swoim aucie dał pedał w dechę do końca i by ci odcinał a tu to robi przy 3500 obrotów

    Dodano po 20 [minuty]:

    Dziś mi błąd wyskoczył czujnika obrotów silnika

    Dodano po 1 [minuty]:

    Wymieniałem czujnik obrotów wału korbowego używkę bo mój był zepsuty nie odpalała omega
  • Poziom 17  
    Tak jak koledzy napisali wyżej. Podstaw jeszcze raz czujnik położenia wału na pewny.
    Najczęściej ulega uszkodzeniu przewód do niego, pracuje w bardzo trudnych warunkach ze względu na prowadzenie kabla. Dla pewności proponuję pomiar rezystancji na wtyczce (wypiętej). Prawidłowa wartość to około 530 ohm.
    Jeśli będzie znacznie więcej - 100% wadliwy. Powyżej 800 ohm silnik nie odpala.
    Uważaj z zamiennikami. Tych czujników są 3 rodzaje. Dokładnie sprawdź po numerze. Jak również z doświadczenia wiem, że używka to loteria, najczęściej szybko pada.
  • Poziom 10  
    Witam miałem identyczny problem w mercedesie po wciśnięciu gazu wkręcał się tylko na trzy tysiące po zdiagnozowaniu kompem żadnych błędów nie pokazywał pomogła wymiana przepływomierza był uszkodzony auto jak nowe.Pozdrawiam
  • Poziom 2  
    Jeśli to jest rocznik do 1997 to na 99 % czujnik położenia wału.
    Jeśli jest w metalowej obudowie to on, po 97 są w obudowie z tworzywa.
    Są 2 rodzaje i różnią się wtyczką, która znajduje się u góry za silnikiem ale najlepiej iść po kablu od dołu bo ją bardzo trudno namierzyć i u góry sobie ją trochę wyciągnąć.
  • Poziom 2  
    Witam.
    Wiem że to przestarzały temat, ale mam ciekawy problem.
    Mianowicie Calibra 2.5 V6 96r uszczelniony dolot, wymieniony i "ustawiony" rozrząd po odpaleniu pracuje wzorowo, 0 błędów, a po dodaniu gazu w podłogę odcinka przy 3500obr to samo podczas jazdy.
    Powtarzając kilka razy deptaniem w podłogę odblokowuje się i do puki nie zgaszę auta idzie jak złe bez żadnych problemów.
    Zauważyłem, że klapa dławiąca za przepustnicą po odpaleniu i dodaniu gazu na max zamyka się a gdy gwałtownie cięgno opadnie w dół i klapa się otworzy, dochodzi do odblokowania mocy i potem w ogóle nie reaguje.
    Ktoś ma jakieś pomysły bo mi ich już brakuje.
  • Poziom 43  
    Diagnostyka co mówi? Obstawiam czujnik wałka
  • Moderator Samochody
    Co do klapek to na rysunku wyjaśnione jak mają działać.
    Opel Omega 2.5 V6 benzyna odcina przy 3000 obrotów
  • Poziom 2  
    Właśnie jak pisałem diagnostyka nie mówi nic.
    Co do kolektora to niestety to raczej nie pomoże bo to nie ten typ :/

    U mnie jest to zakażenie z dwoma klapkami od przodu :/
    Opel Omega 2.5 V6 benzyna odcina przy 3000 obrotów
    Opel Omega 2.5 V6 benzyna odcina przy 3000 obrotów

    Na chwile obecną doraźnie odpiąłem kość od klapy dławiącej czyli tej za przepustnicą i normalnie się wkręca na obroty ale pasowało by ten problem rozwiązać tak jak B...A przykazała.
    Gdyż nic nie dzieje się bez przyczyny.


    Mam jeszcze pytanie czy ktoś wie czy da się wybłyskać kody błędów z układu ABS?
    Wpadłem na kilka nowych informacji z katalogu części producenta i mam podejrzenia do kontroli trakcji "TC"