logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Klawisze Roland gw8, jak połączyć z innym instrumentem

kiniek79 07 Wrz 2011 15:59 3021 3
REKLAMA
  • #1 9904075
    kiniek79
    Poziom 10  
    Witam serdecznie.
    Połączyłem gw8 przez MIDI z innym instrumentem I CO DALEJ? Jestem totalnym laikiem w takich połączeniach, a w instrukcji brak opisu takiego połączenia z innym klawiszem :| Trzeba coś przestawić w którymś z instrumentów czy jak? Nie mam pojęcia jak to ma współpracować jedno z drugim, czy też sterować. Wpisując temat w przeglądarkę wyskakują same połączenia z komputerem itp. brak połączenia klawisz-klawisz, Jak sterować jednym przy pomocy drugiego.
    Z GÓRY DZIĘKUJĘ ZA POMOC.
  • REKLAMA
  • Pomocny post
    #2 9905637
    adambyw
    Moderator Akustyka
    Ocena: 829
    Warto żebyś wcześniej poczytał troszkę o MIDI. Sporo by ci się wyjaśniło. Jest on tak obszernym protokołem że może służyć od odgrywania melodii, przez sterowanie ustawieniami urządzeń (piecami gitarowymi, pogłosami sprzętowymi), światłem, kończąc na przesyłaniu próbek dźwiękowych do samplera.

Po pierwsze, jeden instrument musi być nadajnikiem, drugi odbiornikiem. Czyli z MIDI OUT nadajnika wychodzisz do MIDI IN odbiornika.
    Drugą kwestią jest to co nadajnik potrafi nadać, a co odbiornik zinterpretować. Wszystkie nieznane komunikaty są ignorowane. Drugą sprawą jest standaryzacja, która nie jest ściśle przestrzegana przez producentów, a sam protokół jest otwarty.

W połączeniu klawisz - klawisz, najczęściej używa się klawiatury jednego do grania brzmieniami drugiego. Przykładowo pianino cyfrowe ma fajną barwę hammonda, ale beznadziejnie się gra nim na ciężkiej, ważonej klawiaturze. Lepiej wykorzystać do tego byle klawisz z marketu, nawet bez touch response. Tu pomocne jest MIDI. łączysz marketowca z pianinem, i cieszysz się ładną barwą i wygodną klawiaturą do niej.